@Patrick
Ik zag in het topic “Wat is er gebeurd en wat moet er gaan gebeuren” dat je de ruitenwisser-voor heb vervangen door die van een C5 wisser-achter. Kun je er wat meer over vertellen en/of plaatjes laten zien. Ik denk dat er meer ZX rijders zijn die dit interessant vinden.
Ik doe dit even via een nieuwe topic ipv het andere topic te vervuilen.
ik vond dat smalle staafje op mijn voorruit zo zielig staan, dus was al een hele tijd aan het zoeken naar een mooie wisser.
ik had ook al gekeken naar een Bonrath wisser, zo een die je heel veel op Golfjes ziet.
maar die vond ik niet mooi staan, dan staat je wisser half in het beeld van je mede-passagier.
toen zag ik dus een C5 staan ....................
ik moet er wel bij vertellen dat deze wisser korter is dan normaal voor een ZX, en dus bij regen dat je zelf iets naar het midden moet zitten.
Mij gaat het meer om het optische, want je zit vaker in de auto als het niet regent. En als je auto stilstaat gebruik je je wisser ook niet.
De wisser is iets krom, daardoor ligt ie plat/gelijk met de voorruit, waardoor ie minder opvalt.
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
ik gebruik mijn wisser eigelijk helemaal niet meer. heb van dat Rain X spul op de voorruit zitten. de regen knalt er gelijk vanaf. was gisteravond weer erg leuk. Flinke regenbui en zeer goed zicht zonder wisser . erg rustgevend hoor!
Totaal aantal Berichten: 131
- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
Ik zat ook al te twijfelen om die RainX-tjap eens op mijn ruit te smeren. Het werkt dus wel , vanwege maar eens zo’n fles halen dan.
Aha dus je heb de hele wisserarm voor vervangen door die van een C5 achter wisserarm? Kan er dan niet een grotere wisser in om toch zoveel mogelijk van de ruit schoon te vegen? Staat overigens erg mooi , Wat kost zo een wisserarm van de C5 eigenlijk :
@Gompy, welk merk van dat Rain-spul heb je? Ik heb ooit zo een flesje geprobeerd maar dat werkte niet echt en taste de ruitenwissers aan. Ik woon in een straat met bomen en moet bijna altijd even sproeien om de ruiten schoon te krijgen.
ik was geloof ik 30 euro kwijt, maar dat was met korting doordat ik bij een schade bedrijf werkte.
ik denk dat er wel grotere te krijgen zijn maar i heb er nog niet naar gekeken.
BX 1.4TE 1988 - verkocht
nu:
Ik weet al wat het volgende aan mijn ZX gaat veranderen, jawel ook een C5 wisser op de voorruit. (Zodra er weer wat blaadjes aan de groene boom hangen )
Eerst ga ik even uitzoeken of er geen grotere wisser opkan, als ik het plaatje zo zie dan denk ik dat er aan de bovenkant van de wisser nog ruimte is voor een wisser die 2cm groter is.
Totaal aantal Berichten: 131
- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
Volgens mij is er ook nog het probleem dat hij gewoon minder ver doorwist aan de bestuurderskant, door die kromming erin en omdat hij al zo laag ligt op de ruit. Dat scheelt wel een stukkie denk ik, of valt dat mee :
<——————————-<<<<<<<<<<<<<<<<<<
handmatig verlengde dikke kunststof dtm-wisser,
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
EL Robino schreef:Volgens mij is er ook nog het probleem dat hij gewoon minder ver doorwist aan de bestuurderskant, door die kromming erin en omdat hij al zo laag ligt op de ruit. Dat scheelt wel een stukkie denk ik, of valt dat mee :
Hij past de kromming aan aan het oppervlak. Is een mooi stukje techniek die nieuwe wissers.
Ik heb zo een achterwisser van een C5 vandaag gehaald, echter zonder die lichte kromming erin zoals op de foto’s van Patrick.
Die ik heb is dus kaarsrecht, ipv op de voorruit heb ik de zielige smalle achter-wisser met knik op mijn ZX vervangen door deze achterwisser van de C5. En ik moet zeggen het staat erg mooi en oogt een stuk steviger dan de originele zielige smalle ZX wisser. De maat van de wisser is even groot als de originele en het veeg oppervlak is bijna hetzelfde, op een heel klein hoekje linksonder na (maar dat merk je nauwelijks).
Ik zal eens kijken of ik een camera kan lenen en er dan wat foto’s van maken en hier plaatsen. Ik kan het iedereen aanbevelen om de originele ZX wisser achter te vervangen door een C5 achterwisser.
Wie neemt het initiatief om een massale Citroen-Forum C5 achterwissers inkoop aktie te starten
Denk dat ik met een wisser aanschaf ff wacht tot ik Herr Harry zijn wisser irl heb kunne bewonderen…
ben echt heel benieuwd naar de foto’s van ZX1.4i.
BX 1.4TE 1988 - verkocht
nu:
Wat kost zo’n wisser?
gompy58 schreef:Denk dat ik met een wisser aanschaf ff wacht tot ik Herr Harry zijn wisser irl heb kunne bewonderen…
ik zal even een fototje schieten, en voor de achterwisser ga ik de kunststof achterwisser nemen van de xsara stationwagon, is het zelfde alleen dan in dik kunststof,
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
theiz schreef:Wat kost zo’n wisser?
Geen idee ik heb die wisser gekregen via iemand.