Radiateur uitbouwen DW8
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 19 april 2006 01:41 PM

Mijn radiateur is zo lek als een mandje. Die moet ik dus binnenkort vervangen.

Kan iemand in grote lijnen vertellen hoe dat het beste gaat? Ik wil eigenlijk voorkomen dat ik veel onnodig werk ga doen.

‘t Is vaak veel eenvoudiger dan ik/men denk/t.

Alvast bedankt, Rob

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 23-01-2005

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 19 april 2006 05:25 PM
  [ # 1 ]

Hey Rob,
Had ik ook bij de vorige Berlingo.
Ik heb een blikje Radweld gekocht, en de helft in de radiator gedaan
(ja, us bint zûnig..  Wink  ), en daarna nooit meer lek !!
Succes, als het niet lukt heb je het in ieder geval geprobeerd.
Japie.

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 19 april 2006 05:30 PM
  [ # 2 ]

Zoiets is toch tijdelijke oplossing? Of heb ik het verkeerd?

En vervuilt dat je koelsysteem niet?

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 19 april 2006 08:30 PM
  [ # 3 ]

Of je krijgt een verstopping, waardoor je nog verder van huis ben Confused

Profiel  
 
jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 23-01-2005

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 20 april 2006 01:07 AM
  [ # 4 ]

Beste mensen,
Ik heb dit bij ongeveer 75000 km gedaan, en ik heb deze Berlingo bij
175000 km ingeruild omdat ik nog net BPMvrij een nieuwe kon kopen.
Dus ik zou het rustig nog een keer doen, aan jouw de keus…
Sterkte, japie.

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 april 2006 03:57 AM
  [ # 5 ]

Om eerlijk te zijn heb ik dat spul bij mijn vorige auto’s ook weleens gebruikt, maar wel met de gedachte in het achterhoofd dat het tot verstopping kan leiden. Het is maar dat je het weet, de keuze is uiteraard aan jezelf wat je doet.

Profiel  
 
Gepost: 20 april 2006 11:53 AM
  [ # 6 ]

En er is natuurlijk verschil tussen een lekje of zo lek als een mandje. Bij mijn vorige Berlingo hielp dat spul in eerste instantie ook, maar na verloop van tijd hield dat toch echt op. Wat het vervangen betreft geen bijzonderheden, onderste slang los, koelvloeistof opvangen, rest van de slangen los, stekkertje van de temperatuurvoeler en koelfan, een paar boutjes, heel de boel uitnemen, fan en temperatuurvoeler overbouwen naar de nieuwe radiateur en in omgekeerde volgorde alles weer inbouwen, netjes afvullen en ontluchten, klaar.

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 20 april 2006 01:16 PM
  [ # 7 ]

Bedankt voor je antwoord.

Er gaat ongeveer 1.5 liter kvs per week door. Dus..

Het is dus niet zo dat de bumper ofzo er af moet? Het kan er allemaal zo uit getild worden?

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
Gepost: 20 april 2006 03:26 PM
  [ # 8 ]

Aan je onderschrift te zien gaat het om een negenennegentiger, ofwel een phase I zoals toenmalig de mijne en als ik echt een enorme klus had gehad om dat ding te vervangen was het me wel bijgebleven. Wat misschien nog wel een tip is, mijn originele radiateur was een ‘ijzeren’ en het vervangend exemplaar was van alu, wat toch een iets hogere bedrijfstemperatuur gaf. Nooit hinderlijk of kritiek, maar op de een of andere manier een sneller verloop tussen warm en heet.

Profiel  
 
jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 23-01-2005

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 28 april 2006 08:36 PM
  [ # 9 ]

Oh Rob, een beetje off topic, ik heb dat BRM geluid beluisterd.
Het deed mij denken aan het ritje dat ik met mijn zwager in een
Ford Mustang 427 fastback in raceuitvoering gemaakt heb op een circuit in Amerika: oorverdovend en verpletterend (“awesome”).
Mooi hoor.. Jaap.

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  
 
Gepost: 01 mei 2006 03:37 PM
  [ # 10 ]
[quote author=“KeezxIJzer is geen materiaal maar een chemisch element en ook nimmer toegepast voor radiateuren….

Nou ja, zo’n gesoldeerd geval dan, van pisbakkenstaal, als dat dan wel het juiste materiaal is. Niet iedereen heeft een scheikundeknobbel he (maar ws wel meer notie dan vermoed wordt…)  Laughing

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook