OEI… Die Brezan die heeft geadviseerd daarmee te rijden zouden ze moeten opdoeken. Dat dit goed is gegaan noem ik echt geluk.
wow, iets met ogen en naalden enzo…...............................
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:wow, iets met ogen en naalden enzo…...............................
Of er nog Voodoo-specialisten online zijn bedoel je?
Ich bin ein Breaker
Shocked Ben je DAAR mee gaan rijden Shocked Shocked
Ben je levensmoe ofzo Rolling Eyes
Zo was het toen hij eronderuit kwam, toen ik er mee ben gaan rijden, was het nog “maar” een klein scheurtje, ongeveer een kwart van dit aan de buitenzijde… Maar toen ik hem eronderweg haalde was hij dus zo geworden… En ja, dat was schrikken….
Jij bent door mij genomineerd voor de prijs van SUPERGELUKSVOGEL!!!
Dat jij met deze remschijf nog hebt gereden en niets is gebroken, dat mag een wonder heten!
Zo zien we maar weer, de wonderen zijn de wereld nog niet uit
Maar ik denk toch dat zo’n “wonder” mij niet nog een keer zal overkomen, dus zal het maar niet nog een keer doen
janneman schreef:Oké, zojuist de auto opgehaald bij de garage, en hij heeft weer een verse apk Alles was netjes verholpen, dus hij kan er weer tegenaan t/m 25 mei 2007
En zoals ook nog beloofd, heb ik vandaag even een foto gemaakt van de remschijf, zoals die eruitzag.
Groeten,
Ik blijf het een bijzonder mooie TRD-turbo vinden.
Ik zal hem dan ook blijven volgen….vooral natuurlijk omdat de vorige eigenaar via dit forum een tijdje geleden een oproep deed en Sohail en ik bij hem thuis kwamen (diesellekkage).
Komt natuurlijk ook omdat mijn allereerste Turbodiesel OOK een TRD-turbo was, nadat ik al een aantal jaren met gewone RD’s had gereden…..en hij exact dezelfde kleur had.
Dat was met recht een *bommetje op wielen*....wat er voor Turbo onder zat weet ik niet, maar de 3 TZD-turbo’s die ik daarna kocht, hadden lang niet die acceleratie als die TRD.
En natuurlijk de uitvoering van jouw BX….met ABS, Airco en cruisecontrol…..wil je het nog mooier hebben ?
Als ze toendertijd nu ook nog een airbag hadden….zou het voor mij de ultieme auto zijn…..MEER verlang je toch niet ?
Ik wens je alvast weer een jaar rijplezier toe.
met ABS, Airco en cruisecontrol
En toch… is CC volgens mij nooit af-fabriek geleverd, heeft niks met ultieme uitvoering maar met inbouwkunsten te maken
Harm schreef:met ABS, Airco en cruisecontrol
En toch… is CC volgens mij nooit af-fabriek geleverd, heeft niks met ultieme uitvoering maar met inbouwkunsten te maken
En ik kan je zeggen dat vrm Citroendealer v Ley & v Dijk te Hillegom tegen mij zei dat cruisecontrol wel als optie leverbaar was op de (luxere) BX.
En toevallig of niet….maar de CC van de TRD van Janneman is exact dezelfde als die op mijn donkerblauwe TZD-turbo zat….die ik een jaar of 4 geleden kocht bij die dealer uit Hillegom.
Die BX van mij had trouwens ook Airco (die helaas lek was), alleen had ie geen ABS.
Bram schreef:Harm schreef:met ABS, Airco en cruisecontrol
En toch… is CC volgens mij nooit af-fabriek geleverd, heeft niks met ultieme uitvoering maar met inbouwkunsten te maken
En ik kan je zeggen dat vrm Citroendealer v Ley & v Dijk te Hillegom tegen mij zei dat cruisecontrol wel als optie leverbaar was op de (luxere) BX.
En toevallig of niet….maar de CC van de TRD van Janneman is exact dezelfde als die op mijn donkerblauwe TZD-turbo zat….die ik een jaar of 4 geleden kocht bij die dealer uit Hillegom.
Die BX van mij had trouwens ook Airco (die helaas lek was), alleen had ie geen ABS.
Het was zeker geen fabrieksoptie. Het kan wel zijn dat dealers gebruik maakten van vast geselecteerde aftermarket merken.
Hij word nog mooier straks.
En natuurlijk de uitvoering van jouw BX….met ABS, Airco en cruisecontrol…..wil je het nog mooier hebben ? Wink
Als ze toendertijd nu ook nog een airbag hadden….zou het voor mij de ultieme auto zijn…..MEER verlang je toch niet ? SmileIk wens je alvast weer een jaar rijplezier toe. Wink
Het is idd een luxe uitvoering, en ik ben er ook héél blij mee, en dat jaar rijplezier, gaat ongetwijfeld lukken En een airbag kun je bij jezelf kweken, alleen het nadeel is dat hij wel altijd in de weg zit Dus dat doen we maar niet.
En toch… is CC volgens mij nooit af-fabriek geleverd, heeft niks met ultieme uitvoering maar met inbouwkunsten te maken Wink
Of het nou wél of géén originele af-fabriek is. Dat weet ik ook niet. Wel is een feit dat het héél mooi is gedaan.
Maar misschien kan er nog een verschil zijn, Deze bx komt oorspronkelijk uit spanje! Kan dus wel zo zijn dat ze daar een iets andere optielijst hadden als hier in Nederland. Dus misschien is het daar wel af-fabriek optie geweest.
Hij word nog mooier straks.
Wink
En dat moest nog een verrassing blijven Haha nee hoor, op mijn bx komt ook een mooi dorpellijstensetje
Als ze binnenzijn ga ik ze er mooi even opzetten, en zal ik ff een foto maken. (heb ik ook weer een reden om mn auto is goed te poetsen) Ohoh wat word ik moe van die vogelpoep vanuit die boom waar mijn auto vaak onder staat
Nou de volgende probleempjes hebben zich de laatste dagen alweer voorgedaan.
Maandag is mij de linkervoorruit naar beneden gekletterd. Ik wou hem dicht doen, en hij zei in een keer, boem, en daar lag hij beneden in mijn deur. Bleek dat het motortje precies op de plek waar hij gelast was weer heeft losgelaten, alleen was nu de rail van de rolletjes gelopen. Dus de hele ruit lag beneden, toen dacht ik, ik ga maar is even langs de sloop en heb daar maar een nieuw motortje gehaald. (nog een keer lassen leek mij geen optie aangezien ik dan over enkele weken weer met hetzelfde probleem zit)
Op de heenweg naar de sloop begon eventjes het stop-lampje i.c.m. temperatuurmeter te branden, maar ging ook gelijk weer uit. Had er nog even naar gekeken daar, maar hij was niet extreem warm, en ik dacht meer aan een los contactje. Totdat vandaag nadat ik tijdje had stilgestaan met draaiende motor deze combinatie wéér ging branden, en ik kwam er achter dat de koelfin dus totaal niets doen. Dus heb ik maar even een sensortje besteld, want ik denk/hoop dat daar het probleem ligt. Vrijdag komt hij binnen en ga ik hem maar in proberen te krijgen. (gaat nogal lastig omdat daar ook een deel van de airco zit, dus erbijkomen is niet echt makkelijk)
Al met al weer redelijk druk geweest met het wagentje, ik zal jullie op de hoogte houden.
Oja, en de dorpellijsten zitten er ook op eindelijk, was even wat werk, maar het is gelukt.
Groet,
Tsja…..vertel me niks over die electr ramen.
Vooral die linksvoor, welke natuurlijk het meest is gebruikt in al die jaren.
Ik vond het altijd een *ge-etter* met dat mechaniek….je hebt zo weinig ruimte in die deur, daarom maar een klusje voor de citroen-specialist.
En v.w.b. de koelfan, ik zet er bij een andere BX preventief z.s.m. een nieuw thermocontact in, ook al doet hij het nog…..je zal altijd zien dat het je net overkomt in een file waar je niet uitkunt of zo. ops:
Net als de thermostaat…..die ook niet het eeuwige leven heeft.
Ik zou, als je toch bezig bent…..die ook meteen vernieuwen als ik jou was.
Daarna wel de boel goed ontluchten hoor !
Je kunt er ook gewoon een zwengel aan hangen dat had ik aan mijn vorige BX, is nu niet echt luxe oplossing maar dat doet het altijd.
Ik vond het altijd een *ge-etter* met dat mechaniek….je hebt zo weinig ruimte in die deur, daarom maar een klusje voor de citroen-specialist.
Het is idd een zeer gepruts, en het is het makkelijkste als je met 4 handen bent Een om de ruit vast te houden/verplaatsen, en de ander voor het prutswerk. dan is het best goed te doen.
Net als de thermostaat…..die ook niet het eeuwige leven heeft.
Ik zou, als je toch bezig bent…..die ook meteen vernieuwen als ik jou was. Wink
Daarna wel de boel goed ontluchten hoor !
De thermostaat, wat is dat precies voor een ding? en is dat makkelijk te vervangen? en is dat duur? en hoe is dat precies te doen, net als ontluchten?
Ik ga iig vrijdag als de sensor binnenis die vervangen, en kijken of hij dan weer zin heeft om te koelen. Aangezien er vant zomer wel wat grote ritten en ook buitenland/bergen in de planning staan, is het wel belangrijk dat dat het goed gaat/blijft doen.
Je kunt er ook gewoon een zwengel aan hangen dat had ik aan mijn vorige BX, is nu niet echt luxe oplossing maar dat doet het altijd.
Geen denken aan!! Een bx met elec. ramen ga je geen slingers in hangen (in mijn ogen)
En ook die slingerdingen gaan kapot, een kameraad heeft met zijn peugeot nml hetzelfde probleem als ik met de bx-raam had, en hij had toch echt slingerdingen. Maar zoiezo pleit ik ervoor om hem zo origineel mogelijk te houden, en als je het mechaniek toch moet vervangen, er is dan nog weinig verschil tussen electrisch/handbediend.
janneman schreef:De thermostaat, wat is dat precies voor een ding? en is dat makkelijk te vervangen? en is dat duur? en hoe is dat precies te doen, net als ontluchten?
Die dient bij een watergekoelde auto om de motor eerst z.s.m. op bedrijfstemperatuur te brengen, door de water- (koelvloeistof dus) stroom stil te laten staan….en die gaan pas open bij zo rond de 85 - 90 graden.
Als je dus in een file staat kan je koelfan het dan wel doen, maar als de koelvloeistof niet kan circuleren (door de radiateur) ...kan het ook niet gekoeld worden….niet door rijwind en niet door de koelfan als je stilstaat.
Ik kan even geen afbeelding vinden van een thermostaat….dat stomme Google
Maar bij Brezan of andere auto-onderdelenzaak kunnen ze je er wel mee helpen.
Of de dealer uiteraard.
Die van mij kost me rond de 23 euro….en zo’n thermocontact zat ook op zo’n bedrag, kost je de kop niet….wel evt je Cylinderkop als je te lang met (te) hete motor blijft rijden, daar zijn die 1.8 turbodiesels nogal gevoelig voor.
Vandaar dat ik met dit warme weer….graag een temperatuurmeter zou willen hebben in mijn tzd-turbo ....maar goed, als ik maar zeker weet dat de fan aanslaat als het nodig is en de thermostaat open gaat…ben ik gerust.
Voor die 5 tientjes die ze samen kosten neem ik geen risico.