1 van de 2
 1 2 Volgende > 

sierstuk voor hoogte verstel mechanisme
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 19 april 2006 02:14 AM

op sommige foto’s heb ik al gezien dat er een chromen sierstuk op het mechanisme van de hoogte versteller staat!! is dit afzonderlijk monteerbaar en verkrijgbaar of moet gans de verstelmechaniek vervangen worden?? was dit beschikbaar voor een DS 21 i. e. pallas -1971?? en opzij zie je op sommige foto’s er een lapje tapijt op zitten is dat enkel tapijt of hoort er een plaatje onder te zitten? en mocht er een plaatje onder zitten is dat uit een stuk,ik bedoel plaatje en tapijt of zijn dit 2 afzonderlijke delen??

graag enig antwoordje please;

Profiel  

ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 742

Gepost: 19 april 2006 04:06 AM
  [ # 1 ]

Re: sierstuk voor hoogte verstel mechanisme

blooper1963 schreef:

op sommige foto’s heb ik al gezien dat er een chromen sierstuk op het mechanisme van de hoogte versteller staat!! is dit afzonderlijk monteerbaar en verkrijgbaar of moet gans de verstelmechaniek vervangen worden?? was dit beschikbaar voor een DS 21 i. e. pallas -1971??

Moet zelfs op een Pallas-uitvoering zitten. Zie vanaf pagina 350 van deel I van het onderdelenboek 1970-1971.

blooper1963 schreef:

... en opzij zie je op sommige foto’s er een lapje tapijt op zitten is dat enkel tapijt of hoort er een plaatje onder te zitten? en mocht er een plaatje onder zitten is dat uit een stuk,ik bedoel plaatje en tapijt of zijn dit 2 afzonderlijke delen?

Zie vanaf pagina 848 van deel II van het onderdelenboek 1970-1971. Plaatje met standaard tapijt erop. In de kleur van de rest van de bekleding.

Meertalige onderdelenboeken zijn te downloaden vanaf de downloadsectie van dit forum of vanaf http://www.lesds.it ,

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  

vikingo
> 700 berichten
Totaal aantal Berichten: 736

Gepost: 21 april 2006 12:26 PM
  [ # 2 ]

Volgens mij is dit een van de weinige zaken die je niet zomaar overbouwt bij een verpallasing van je wagen.
De meeste laten dit plaatje er dan ook uit..

Profiel  

ID66
> 700 berichten

Gepost: 21 april 2006 12:42 PM
  [ # 3 ]
vikingo schreef:

..... verpallasing ....

Zou het geen originele Pallas zijn dan?

PeTeR

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 21 april 2006 06:22 PM
  [ # 4 ]

maar ik heb nog wel zo’n plaatje in de aanbieding!

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 21 april 2006 10:41 PM
  [ # 5 ]
woutersmits schreef:

hoe word dit bevestigd??? en aan wat ken je een originele pallas??? er staat wel pallas op de zijkanten op het RVS onderdeel onder de achterste knipperlichtenhouders!!

Profiel  

ID66
> 700 berichten

Gepost: 21 april 2006 10:54 PM
  [ # 6 ]
blooper1963 schreef:
woutersmits schreef:

.... aan wat ken je een originele pallas!

Yves Frelon heeft aan de Pallas-karakteristieken een heel topic gewijd op zijn site.

Geen garantie dat zijn lijst volledig is. Verpallassen is erg populair geweest. Aan het chassisnummer valt in ieder geval niet te achterhalen of het wel of niet origineel een Pallas is. Weet je je chassisnummer? Je kunt er wel mee achterhalen wat het originele type geweest moet zijn (ID, DS, 19, 20, 21, 23, i.e. enz.),

PeTeR

Profiel  

Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240

Gepost: 21 april 2006 10:55 PM
  [ # 7 ]
blooper1963 schreef:
woutersmits schreef:

hoe word dit bevestigd??? en aan wat ken je een originele pallas??? er staat wel pallas op de zijkanten op het RVS onderdeel onder de achterste knipperlichtenhouders!!

Met twee schroefjes, onder en boven.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 21 april 2006 10:59 PM
  [ # 8 ]
ID66 schreef:
blooper1963 schreef:
woutersmits schreef:

.... aan wat ken je een originele pallas!

Yves Frelon heeft aan de Pallas-karakteristieken een heel topic gewijd op zijn site.

Geen garantie dat zijn lijst volledig is. Verpallassen is erg populair geweest. Aan het chassisnummer valt in ieder geval niet te achterhalen of het wel of niet origineel een Pallas is. Weet je je chassisnummer? Je kunt er wel mee achterhalen wat het originele type geweest moet zijn (ID, DS, 19, 20, 21, 23, i.e. enz.),

PeTeR

ja het chassis nummer heb ik al in mijn bezit!! ziehier:  01FA7604

Profiel  

ID66
> 700 berichten

Gepost: 21 april 2006 11:45 PM
  [ # 9 ]
blooper1963 schreef:

01FA7604

Dan is het in ieder geval een DS 21ie hydraulique,

PeTeR

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 april 2006 12:16 AM
  [ # 10 ]
ID66 schreef:
blooper1963 schreef:

01FA7604

Dan is het in ieder geval een DS 21ie hydraulique,

PeTeR

en een echte pallas ook want hij vertoont alle kenmerken van de foto’s van frelon behalve het chromen plaatje op de hoogte versteller!! maja!! das er dan ook vlug afgeschroefd!!!

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 april 2006 01:33 AM
  [ # 11 ]
vikingo schreef:

Volgens mij is dit een van de weinige zaken die je niet zomaar overbouwt bij een verpallasing van je wagen.
De meeste laten dit plaatje er dan ook uit..

neen!! ik heb een echte pallas!! het enige wat ontbreekt is dat plaatje!!!!

Profiel  

gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314

Gepost: 22 april 2006 02:36 AM
  [ # 12 ]

Dat klopt hoor, dat had ik al gezien. De meest vergeten pallas zaken zitten op je auto namelijk het juiste handeltje voor de moterkapontgrendeling, het dunne chromen stripje op je dashboard en de zwarte pallas knop op de hoogteverstelling. Die zijn een stuk lastiger over te zetten dan de bekleding van de hoogteverstelling.

Profiel  

ID66
> 700 berichten

Gepost: 22 april 2006 03:08 AM
  [ # 13 ]
blooper1963 schreef:

..... ik heb een echte pallas!! het enige wat ontbreekt is dat plaatje!!!!

Toch kloppen er een paar dingen niet:

Datum eerste toelating is volgens Nederlands kenteken 30 juni 1971. Daarmee valt hij in modeljaar 1971, omdat een Frans productiejaar van september tot september loopt en voor aanvang van het nieuwe kalenderjaar begint. Klopt in ieder geval met chassisnummer.

In deze uitvergroting zie ik inliggende deurklinken die pas in modeljaar 1972 zijn ingevoerd. Ook zie ik een liggend Pallas-plaatje op de beplating van de C-stijl. Dat is pas ingevoerd in modeljaar 1973. Dat kan dus niet origineel zijn.

Moeilijk te zien, maar er lijkt hier sprake van de stof met ingenaaide rechthoekjes. Wel Pallas, maar hoort weer bij modeljaar 1974. Deze kleur stof werd in modeljaar 1971 in combinatie met de koetskleur Gris Nacré sowieso niet geleverd op de Pallas, alleen goudbruine velours of bruin leer. Wat raar blijft is de combinatie met grijze vloerbedekking. Bij rode stof hoort rode vloerbedekking. Bij bruin leer hoort bruine vloerbedekking, dus waar dat grijs nou vandaan komt? Misschien was de koetskleur origineel wel anders of is dit uit weer een andere auto overgezet.

Dan wordt in de advertentie ook nog gesproken over getint glas. Was weer een optie van modeljaar 1972, maar dat gebeurt wel vaker dat dat later aangebracht wordt.

Al met al kun je het wel een Pallas noemen, maar over de originaliteit heb ik mijn bedenkingen. Weet de vorige eigenaar daar niet iets over te vertellen? Altijd goed iets over de geschiedenis van de auto te weten.

Verder blijft het een mooie DS,

PeTeR

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 april 2006 11:22 AM
  [ # 14 ]
ID66 schreef:
blooper1963 schreef:

..... ik heb een echte pallas!! het enige wat ontbreekt is dat plaatje!!!!

Toch kloppen er een paar dingen niet:

Datum eerste toelating is volgens Nederlands kenteken 30 juni 1971. Daarmee valt hij in modeljaar 1971, omdat een Frans productiejaar van september tot september loopt en voor aanvang van het nieuwe kalenderjaar begint. Klopt in ieder geval met chassisnummer.

In deze uitvergroting zie ik inliggende deurklinken die pas in modeljaar 1972 zijn ingevoerd. Ook zie ik een liggend Pallas-plaatje op de beplating van de C-stijl. Dat is pas ingevoerd in modeljaar 1973. Dat kan dus niet origineel zijn.

Moeilijk te zien, maar er lijkt hier sprake van de stof met ingenaaide rechthoekjes. Wel Pallas, maar hoort weer bij modeljaar 1974. Deze kleur stof werd in modeljaar 1971 in combinatie met de koetskleur Gris Nacré sowieso niet geleverd op de Pallas, alleen goudbruine velours of bruin leer. Wat raar blijft is de combinatie met grijze vloerbedekking. Bij rode stof hoort rode vloerbedekking. Bij bruin leer hoort bruine vloerbedekking, dus waar dat grijs nou vandaan komt? Misschien was de koetskleur origineel wel anders of is dit uit weer een andere auto overgezet.

Dan wordt in de advertentie ook nog gesproken over getint glas. Was weer een optie van modeljaar 1972, maar dat gebeurt wel vaker dat dat later aangebracht wordt.

Al met al kun je het wel een Pallas noemen, maar over de originaliteit heb ik mijn bedenkingen. Weet de vorige eigenaar daar niet iets over te vertellen? Altijd goed iets over de geschiedenis van de auto te weten.

Verder blijft het een mooie DS,

PeTeR

neen!! de eigenaar van wie ik hem nu ga kopen heeft hem zo gekocht en zo aan mij verkocht!! hij heeft hem op zijn beurt bij een restauratiebedrijf gekocht:citroenrestaurateur of niet??? dat wist ie me niet te vertellen!!! volgens mij is dit wel een echte pallas,maar heeft de vorige,vorige eigenaar of het restauratiebedrijf gewoon wat versleten was,of bij gebrek aan onderdelen of geld, vervangen door andere mss bij hem in stock zijnde onderdelen!! wat FRELON ook schrijft:ik citeer: het summum om een echte pallas te herkennen,is het dachboard met de chromen sierstrip boven de knoppen en dat heeft de mijne wel!!! verder heb ik ook het knopje wat zwart is om de hoogte te verstellen,de chromen sierlijsten die doorlopen tot aan de achterste katogen!! de sierstrips in chroom zoals frelon ze beschrijft!!! ik weet dat er ooit aan de deuren al gewerkt is!!! en mms hebben ze gewoon andere deuren erop gezet van een model dat een paar jaar jonger is!! oja als ik me niet verkeerd of miskeken heb is de originele kleurcode AC085!!! maar ben er niet zeker van hoor ik heb alles zo maar eens vluchtig bekeken!! Wink

Profiel  

Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 912

Gepost: 22 april 2006 11:52 AM
  [ # 15 ]

Duidelijk!!!!!!!!!!!!!!!!

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren