hoi ik heb een probleempje met de vering van mijn c5.
In het display staat ernstige storing vering. We zijn naar een dealer geweest maar die kan pas over 2 weken helpen, en aangezien we er volgende week mee op vakantie gaan.
Wie weet een manier om de vering tijdelijk opgepompt te laten staan???
Volgens de dealer was een waarschijnlijk 1 sensor voor en 1 achter die defect waren.
Alvast bedankt voor de moeite.
Frans
wat een onzin dat de dealer je 2 weken laat rijden als ik jou was had ik een andere daeler opgezocht die wel wil kijken
wat betreft de veering rijdt die anders dan normaal en duurt het langer dan normaal voor deze op hoogte is enz
ik heb deze auto nog maar sinds oktober, en ben dus nog geen klant bij een dealer.(ze hebben het wel erg druk)
maar wat de vering betreft doet hij het sinds pasen niet goed meer,
en sinds vandaag helemaal niet meer.(hij staat erg laag)
donderkont schreef:ik heb deze auto nog maar sinds oktober, en ben dus nog geen klant bij een dealer.(ze hebben het wel erg druk)
maar wat de vering betreft doet hij het sinds pasen niet goed meer,
en sinds vandaag helemaal niet meer.(hij staat erg laag)
o ja dit was ik nog vergeten te vertellen de eerste paar dagen bleef hij af en toe hoog staan.
Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
scoor twee hoogte regelaars en je bent van het probleem af,
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Toeval? 2 hoogteregelaars tegelijk stuk
Phritz schreef:Toeval? 2 hoogteregelaars tegelijk stuk
ja dat vond ik ook raar 2 tegelijk stuk.
zou het toch geen stekker kunnen zijn waar die 2 opzitten
Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Re: geen vering c5
donderkont schreef:Wie weet een manier om de vering tijdelijk opgepompt te laten staan???
Niemand, want die is er niet.
donderkont schreef:
Volgens de dealer was een waarschijnlijk 1 sensor voor en 1 achter die defect waren.
Frans
Hij heeft zeer waarschijnlijk gelijk, net als Oldenhage. En net als CitroenC2, want ik zou je ook adviseren even een andere dealer op te zoeken. Dit moet toch op korte termijn te regelen zijn…
Gr Martijn
ik zal weer eens langs de dealer gaan.
misschien kan ik ze zelf wel vervangen.
ps bedankt voor de reakties
Het probleem zal zeer waarschijnlijk zijn dat 1 van de hoogte regelsensoren defect is. Als dit het geval is wordt er geadviseerd beide te vervangen, vandaar Oldenhage zijn reactie van scoor twee hoogteregelaars.
Dit zijn geen hoogteregelaars zoals bij de Xantia of BX, maar sensoren.
Het eronder zetten is hooguit een half uurtje werk. Zal vast wel een dealer zijn die je daarmee wil helpen. Want zo doorrijden is niet echt een optie, want de auto kan de hoogte nu niet corriceren omdat hij de gegevens van de wagenhoogte mist.
Kom net van de dealer terug. Volgens hem moet je dan alles weer opnieuw afstellen/programmeren, dus hij kon me niet verder helpen.
Frans
donderkont schreef:Kom net van de dealer terug. Volgens hem moet je dan alles weer opnieuw afstellen/programmeren, dus hij kon me niet verder helpen.
Frans
ps nog een vraagje
de hoogteregelaar achter zit die gewoon in het midden van de stabilisatorstang ?(want daar kun je zo bij)
en ik denk idd dat hij achter stuk is
Net ook nog even naar een andere dealer in de regio gebeld, maar deze heeft ook geen tijd, en die zegt hetzelfde.
Nu maar hopen dat we de assistance niet nodig hebben
Frans
Ja, deze hoogteregelaar (sensor) zit ongeveer in het midden van de achterste stabilisatorstang. Maar je moet niet onder de auto gaan liggen en dan vervolgens de sensor vervangen, want dan heb je kans dat de auto zakt en dan kom je klem te liggen (niet zo prettig) .
Ik heb het voorval van een defecte sensor een paar keer meegemaakt, maar nooit iets opnieuw af hoeven stellen. Wagenhoogte was met een nieuwe sensor direct goed.
Het probleem zal wel zijn dat vandaag (zaterdag) de meeste werkplaatsen gesloten zijn.
Blade_ schreef:Ja, deze hoogteregelaar (sensor) zit ongeveer in het midden van de achterste stabilisatorstang. Maar je moet niet onder de auto gaan liggen en dan vervolgens de sensor vervangen, want dan heb je kans dat de auto zakt en dan kom je klem te liggen (niet zo prettig) .
Ik heb het voorval van een defecte sensor een paar keer meegemaakt, maar nooit iets opnieuw af hoeven stellen. Wagenhoogte was met een nieuwe sensor direct goed.
Het probleem zal wel zijn dat vandaag (zaterdag) de meeste werkplaatsen gesloten zijn.
ik ga er maar een ophalen denk ik.(het lijkt een dood normale potmeter)
en bedankt nog voor de tip om de auto op steunen te zetten
Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Blade_ schreef:Ja, deze hoogteregelaar (sensor) zit ongeveer in het midden van de achterste stabilisatorstang. Maar je moet niet onder de auto gaan liggen en dan vervolgens de sensor vervangen, want dan heb je kans dat de auto zakt en dan kom je klem te liggen (niet zo prettig) .
Dat is wel even belangrijk ja…
Ik zou ook gewoon voor de zekerheid de accu even loskoppelen.
Blade_ schreef:
Ik kan mij uit het hoofd ook niet herinneren iets opnieuw te moeten in-/afstellen of programmeren.
Succes!
Gr Martijn