Wat ik mij afvraag
De BX heeft een hydrolisch systeem, is groter als een ZX.
Beiden hebben verder bijna dezelfde techniek, en ook de ZX heeft een kunststof achterklep (en motorkap?)
Toch is de ZX 100kg zwaarder
Waar zit dat gewicht?
Ik denk dat er in de BX meer kunststof zit dan in de ZX.
En zo een veerpoot met veren en schokdempers weegt volgens mij meer dan de hydraulische veerpoot van een BX?
Waarschijnlijk is de wielophanging van de ZX gewoon zwaarder, ik heb namelijik nog nooit een ZX gezien met “BX-Fietsbandjes”.
Ook de deuren van een ZX lijken zwaarder, een hoop gewicht zal wel in de veiligeheid/stevigheid van de ZX zijn gaan zitten.
Tot zover suggesties, dus hang me niet op als ik het fout heb
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
ZX1.4i schreef:Ik denk dat er in de BX meer kunststof zit dan in de ZX.
En zo een veerpoot met veren en schokdempers weegt volgens mij meer dan de hydraulische veerpoot van een BX?
Waarschijnlijk is de wielophanging van de ZX gewoon zwaarder, ik heb namelijik nog nooit een ZX gezien met “BX-Fietsbandjes”.
Ook de deuren van een ZX lijken zwaarder, een hoop gewicht zal wel in de veiligeheid/stevigheid van de ZX zijn gaan zitten.Tot zover suggesties, dus hang me niet op als ik het fout heb
Best een goeie suggestie, de ZX is natuurlijk van een veel recentere datum dan de BX. De BX was uberhaupt altijd al een lichtgewicht in zijn klasse, gezien de geboden ruimte en wielbasis vergelijk ik de BX dan toch al gauw met bijv. de VW Passat en de Ford Sierra uit die tijd, en die waren wel een klasse duurder in de wegenbelasting (gewichtsklasse).
nieuwere auto worden alleen maar zwaarder, kijk maar naar de nieuwe fiesta en corsa meer dan 1000 kilo,
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Wat dacht je van de C3, de 1.1i van mijn tante weegt al ruim 900 en nog wat kilootjes.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Tja, veiligheid heeft een prijs….. Maar voorkomen is nog altijd beter dan genezen. Dus gewoon goed uit je doppen kijken en netjes je gordel om, dat scheelt al de helft. Daar ga ik echt geen nieuwere voor kopen, ik was toch echt niet van plan om ergens tegenaan te rijden…..
Jammer dat de fiscus steeds rijker word van de zwaardere auto’s.