Hallo allemaal
Heb net de caravan van stal gehaald en deze zit voor het eerst
achter de C5. Rijdt overigens uitstekend. Echter na afkoppelen
van de caravan blijft de pieper van de park distance control
maar piepen bij het achteruit rijden.(De lange pieptoon)
Iemand een idee wat dat kan zijn?
Bert
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Of demontabele trekhaak niet gedemonteerd ??
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
De trekhaak zat er al onder.
Nooit geen last gehad.
Bert
misschien een dop op de trekhaak gezet? Bij mij zien de sensoren de trekhaak net niet, maar als er een dop op de haak zit dus net wel. Resultaat is uiteraard een constant alarm.
Anton
Hallo allemaal
Volgens mij heb ik het weer voor elkaar.
Wat het precies was weet ik niet. Heb het spulletje
eraf gehad en weer getest en volgens mij werkt het weer.
Bedankt voor jullie antwoorden.
En jullie weten het:
Mijn achterruit werkt weer perfect!!
Bert
Ik heb verhalen gehoord (let op!! nooit gecontrolleerd of het klopt):
Als de trekhaakkogel langdurig achter de auto blijft zitten en de parkeerhulp ziet dit keer op keer, dan zou de parkeerhulpcomputer dat object (trekhaakkogel) inleren zodat hij die in het vervolg negeert en dus niet meer piept met het achteruitrijden.
Als dan vervolgens een stekker in de stekkerdoos wordt gedaan en er is een originele kabelset gemonteerd voor deze stekkerdoos, dan schakelt de parkeerhulp uit.
Wordt nu de stekker weer uit de stekkerdoos gehaald dan is de parkeerhulpcomputer “gereset” en moet hij eerst de kogel weer inleren en dit kan dagen duren…...
Dit zou wel het verschijnsel van BertC5 verklaren
Ik heb dus nooit gecontroleerd of dit verhaal inderdaad klopt.
Vocht in de stekkerdoos kan natuurlijk ook altijd een storing veroorzaken
Ik heb een originele kabelset van Citroen (7-polig) maar heb nog nooit gemerkt dat de PDC of mistlamp uitschakelt als ik er een stekker insteek.
Deze kabelset is aangesloten op de achterlichtstekkers, aardepunt en een losse 2 polige stekker die je achter de bekleding vind, en bevat ook een relais. Hoe zou ik de zaak moeten testen om de oorzaak te vinden (bv defect relais)? Ik heb de micro switch in het stopcontact al doorgemeten, deze staat standaard open en sluit op moment dat je er een stekker insteekt (heb omgekeerd ook al geprobeerd). En op deze schakelaar zijn aangesloten de ingaande draad van de mistlamp (die ook op pool 2 van de stekker aangesloten zit) en de uitgaande grijze draad “mistlamp retour”. Wat doe ik fout, gezien het feit dat het niets uit lijkt te maken?
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100