thyristor schakeling tussen verdeler en bougies
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 18 april 2006 05:11 PM

Ik heb horen vertellen dat door een een thyristor schakeling tussen de verdelerkap over de bougies zorgt voor een efficientere timing van de ontseking, klopt dit? zo ja hoe werkt dit dan precies

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 23 april 2006 12:42 AM
  [ # 1 ]

Re: thyristor schakeling tussen verdeler en bougies

Sigmund schreef:

Ik heb horen vertellen dat door een een thyristor schakeling tussen de verdelerkap over de bougies zorgt voor een efficientere timing van de ontseking, klopt dit? zo ja hoe werkt dit dan precies

Nooit van gehoord, je bedoelt een stuk elektra in de bougiekabel verwerkt? Klinkt mij als broodje aap eigenlijk. Timing wordt prima gedaan door de verdeler of ECU zelf, inefficiente timing betekent bij mij gewoon niet op tijd staan, dat valt never op te vangen door een lapmiddel in het secundaire circuit.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 april 2006 09:08 PM
  [ # 2 ]

Edit: Verplaats naar elektriek.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 april 2006 09:34 PM
  [ # 3 ]

ik denk dat je gewoon een onsteking van Hall bedoeld, die vervangt de contact punten…..

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 23 april 2006 10:12 PM
  [ # 4 ]
paso schreef:

ik denk dat je gewoon een onsteking van Hall bedoeld, die vervangt de contact punten…..

Elektronische ontsteking dus. Alleen zit die niet tussen de verdeler en bougies in.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 24 april 2006 01:22 AM
  [ # 5 ]
patje74 schreef:
paso schreef:

ik denk dat je gewoon een onsteking van Hall bedoeld, die vervangt de contact punten…..

Elektronische ontsteking dus. Alleen zit die niet tussen de verdeler en bougies in.

moet niet volledig elekronisch zijn, enkel de contactpunten vallen weg
maar vermits Sigmund schreef : ” Ik heb horen vertellen ”
denk ik dat hij dit heeft gehoord Confused
om echt een straffe vonk te krijgen zou ik zeggen om een degelijke bobijn te plaatsen, goede bougiekabels en irridium bougies

ps. mijn standaard bougiekes vonken ook, straf hé Twisted Evil

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook