Vering "midden-hoog"
Ralph
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 12-04-2005

Gepost: 21 april 2006 10:51 PM

Misschien een rare vraag maar waarvoor dient de stand van de vering die tussen nomaal en hoog zit. Ik heb het wel eens tijdens het rijden geprobeerd maar dan stuitert de auto als een ping-pongbal over de weg.

Xantia 1.9 TD Break

Profiel  
 
Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 22 april 2006 01:05 AM
  [ # 1 ]

dit dient om te kunnen rijden op wegen met hoge opstakels of kuilen maar dan niet harder als stapvoets dus een redelijk overbodige optie.

groeten Pasqual.

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 april 2006 01:08 AM
  [ # 2 ]

Re: Vering "midden-hoog"

Ralph schreef:

Misschien een rare vraag maar waarvoor dient de stand van de vering die tussen nomaal en hoog zit. Ik heb het wel eens tijdens het rijden geprobeerd maar dan stuitert de auto als een ping-pongbal over de weg.

Die is gemaakt voor het met hoge snelheid kunnen nemen van een Amsterdamse trambaan… Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 22 april 2006 01:23 AM
  [ # 3 ]

Om de een of andere reden is de midden-hoog stand van de Xant niet zo praktisch rijdbaar als die van de BX. Als je de hoogte opmeet zul je zien dat er weinig verschil zit tussen ‘midden-hoog’ en ‘hoog’. Ping-pong gedrag is normaal, helaas. Beperkt bruikbaar dus..

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 22 april 2006 01:29 AM
  [ # 4 ]

Bussluis Wink  Cool

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 22 april 2006 04:58 PM
  [ # 5 ]

daar zie ik soms al speciale Citroën flitspalen bij staan helaas Rolling Eyes

Profiel  
 
Ralph
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 12-04-2005

Gepost: 22 april 2006 04:58 PM
  [ # 6 ]

Oke, weet ik weer iets meer. Ik vond het al voor geen meter rijden.
Voor een bussluis is het inderdaad een goed idee!  D
Misschien ook wel handig bij overstromingen D

Xantia 1.9 TD Break

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 22 april 2006 05:02 PM
  [ # 7 ]

maar verder zo weinig mogelijk mee rijden natuurlijk

Profiel  
 
Ralph
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 12-04-2005

Gepost: 22 april 2006 05:12 PM
  [ # 8 ]

Hebben jullie trouwens ook wel eens dat wanneer je de auto start dat de auto ineens naar beneden zakt om vervolgens weer “op te pompen”?

Xantia 1.9 TD Break

Profiel  
 
Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 22 april 2006 06:34 PM
  [ # 9 ]

nee

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 22 april 2006 06:51 PM
  [ # 10 ]
Ralph schreef:

Hebben jullie trouwens ook wel eens dat wanneer je de auto start dat de auto ineens naar beneden zakt om vervolgens weer “op te pompen”?

Ik ken het fenomeen wel, maar dat hoort bij uitvoeringen met het hydractive2 (HA2) onderstel. Jouw TD heeft dat niet. Een aanrader voor het hydraulisch gerelateerde onderhoud is Chyparse. Service tegen een erg nette prijs.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 23 april 2006 03:39 AM
  [ # 11 ]

Hoge stand: max stapvoets (5km/h -10km/h)
Midden hoog: max ~40km/h
Laag: nooit rijden! (of slepen of duwen Rolling Eyes )

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook