Hallo,
Ik heb een testrit gemaakt met een xm 2.5td.
Er zijn echter wat punten waar ik me nog niet lekker mee voel. En aangezien dit mijn eerste Citroen experience zou zijn wil ik het wel een goede laten worden..
Km stand is ca 360.000, waar ik me nog niet zo dit over maak, echter:
1] temperatuur meter staat rondom de 90 graden en schommelt nogal bij verandering van snelheid.. Oprit/ snelweg/ afrit
2] bij kracht op de aandrijving voel ik linksvoor iets. indien ik flouw naar rechts stuur word dit iets duidelijker voelbaar. (homokneet ? of hoe het heten mag) Dit is niet storend, maar voel dat er wat zit wat niet hoort.
3] display van boordcomputer geeft braile schrift in plaats van letters. Aflezing is dan ook niet mogelijk. Eigenaar zei dat dit aan het display lag en een zwak punt van type 2 is. Is vervanging van display hier de oplossing van?
4] De sportstand van de vering is buiten werking. bij het remmen vind ik dat de wagen nogal duikt…
wie kan me op of aanmerkingen hierop geven.
Mijn bedoeling was om hier een tijd in te sturen, en bevalt het me goed (zal wel, na de testrit) dan een superstrakke en jonge te kopen, en deze weg te zetten voor donor.
b.v.d.
Groet,
Marco
Groet, Marco
1. Klinkt niet lekker
2. Dat wordt op korte termijn een andere aandrijfas
3. Is vnl een type 1 kwaal, duur bij de dealer. Maar misschien kun je op ebay wat te pakken krijgen
4. Vreemd, als er een storing is staat ie altijd op sportstand.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ds23man schreef:1. Klinkt niet lekker
2. Dat wordt op korte termijn een andere aandrijfas
3. Is vnl een type 1 kwaal, duur bij de dealer. Maar misschien kun je op ebay wat te pakken krijgen
4. Vreemd, als er een storing is staat ie altijd op sportstand.
GRG
Bedankt,
1] 90 graden is mijn inziens te heet? mijn peugeotje staat altijd op 80 graden, bij 90 slaat de ventilator aan.. hier niet rond horen gaan.
Ik weet dus niet op wat voor temperatuur een XM 2.5td hoort te staan..
Eigenaar zei dat hij dit met een vorige xm ook had?!?
2] daar kan ik me leven..
3] zou dit met een ander display opgelost zijn? Probleem is nu wel als er een melding komt het niet uit te lezen is.
4] er zou een aanpassing gemaakt zijn om een CX verings gedrag te krijgen. Lijkt me dat er met remmen to wel een verharding voelbaar moet zijn, en niet het idee krijgen dat hij de grond wil inboren..
b.v.d. voor de reactie… Ik wil haar graag, maar ben een beetje huivirig dat het een slechte eerste ervaring zou worden.. Heb geen zin om meteen een ander blok of een koppakking te moeten vervangen..
Groet, Marco
2.5 td
de kwaal van de 90graden is niet ernstig als het maar constant is. Deze auto’s hebben in principe te weinig koeling. Een stand van 360.000 km is ook niet erg, mijn auto heeft er 320.000 opzitten zonder enig probleem. Welk jaar is de auto en welke uitvoering. Ik weet niet waar je woont maar je mag gerust eens met de mijne rijden. Ik woon in Drenthe.
wat punt 3 betrefd: door deze te vervangen is het probleem opgelost
maar schrik niet €540,- ex.btw
2e hands een goeie vinden is moeilijk al heb ik vandaag (heel toevallig)
eentje kunnen bemachtigen van een 99’r XM had het zelfde probleem.
je kunt evt ook de contactstripjes van de display* schoon maken dan zou je ook weer een tijdje vooruit kunnen.
* hier loop een linkje over op dit forum hoe je dat moet doen
suc6
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Re: 2.5 td
leo greiner schreef:de kwaal van de 90graden is niet ernstig als het maar constant is. Deze auto’s hebben in principe te weinig koeling. Een stand van 360.000 km is ook niet erg, mijn auto heeft er 320.000 opzitten zonder enig probleem. Welk jaar is de auto en welke uitvoering. Ik weet niet waar je woont maar je mag gerust eens met de mijne rijden. Ik woon in Drenthe.
Bedankt voor de reactie.
Ik vertrouwde de temperatuur niet, vond 90 graden aan de hoge kant en was dus bang dat ik straks een kapot blok zou krijgen ermee.
Het is een VSX uit 94, dus net 2e type met airbag. Wel een barrel van binnen, maar daar is nog wat aan te doen..
Woon in winterswijk.
Groet,
Marco
Groet, Marco
Kan het duiken bij het remmen niet van slecht werkende achterremmen zijn? Normaal hoort een XM achter juist in te zakken bij het remmen..
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Hoi
Rijd zelf een 2. D Exclusive 99 143.00 km
temperatuur rond de 90 graden is prima bij flinke beasting gaat hij iets omhoog net na de negen ruim op de nul.
Maar is de belasting weer normaal dan valt deze direct terug naar normaal stand 90 graden
Display gaan vaker veemd doen contacten reinigen is een oplossing wel veel werk.
Er ligt er een bij Wil Wijnhoven.
Verings bedrag is niet normaal wellicht iets uitgeschakeld voor een comfortabeler weggedrag wellicht uit laten lezen.
Een aandrijfas mag versleten zijn bij die stand.
Vind zelf de 2.5 een bere auto rijd veel beter als een 2.1
Veel stiller en zeer sterk.
Voor de koeling zou ik niet bang zijn.
Als de motor zo slechts waarom is deze tot het einde in de Xm gebouwd?
Een mooi interieur word op kapaza.be aangeboden voor 150 euro geen zijairbags.
Vragen mailen kan altijd
Kiwi
Citroen DS 5 Sport Chic hybride
Citroen Gsa C-matic Pallas 1980 48,000 km
Flyer S Tour high Speed e-bike
@ simpeleziel
Zou kunnen, ik had hiervoor ooit een 10 km met een bx mogen rijden, en weet dus niet hoee het met remmen zou moeten functioneren.
Schoot me echter weer te binnen dat hij de computer aan had laten passen om meer het cx gevoel te krijgen..
@kiwi
Bedankt voor de bevestiging dat temp. rond 90 graden normaal is.
Display hou ik in gedachten..
Vering had hij idd aan laten pasen,schoot me weer te binnen. bij citroen specialist.
de motor komt zeker zeer prettig over ))
Ik ga morgen maar weer eens even bellen
Zal eens kijken voor het interieur…
Bedankt allen voor de reacties..
Groet, Marco
citroen23 schreef:wat punt 3 betrefd: door deze te vervangen is het probleem opgelost
maar schrik niet €540,- ex.btw
2e hands een goeie vinden is moeilijk al heb ik vandaag (heel toevallig)
eentje kunnen bemachtigen van een 99’r XM had het zelfde probleem.
je kunt evt ook de contactstripjes van de display* schoon maken dan zou je ook weer een tijdje vooruit kunnen.* hier loop een linkje over op dit forum hoe je dat moet doen
suc6
Dit berichtje was even aan m’n neus voorbij gegaan…
540,- ex btw.. ik zal die schoonmaak van het display eerst eens proberen
Bedankt..
Groet,
Marco
Groet, Marco
Gegevens Advertentie »
Prijs » € 150
Geplaatst » 55 dagen geleden
Gezien » 94 keer
Biedingen » 0 biedingen
Gegevens Adverteerder »
Naam » Garage dhont
Plaats » Gent, in de provincie Oost Vlaanderen
Telefoon » 09/251 69 70
Extra » Bekijk gebruikers waardering
» Bekijk alle 2 advertenties
Beschrijving »
3 KOMPLETE LEDEREN INTERIEURS VAN CITROEN XM
Deze zijn nog te koop in zeer mooie staat geen zijairbags.
Kiwi
Citroen DS 5 Sport Chic hybride
Citroen Gsa C-matic Pallas 1980 48,000 km
Flyer S Tour high Speed e-bike
Morgen ochtend is het zover… Dan ga ik ‘r ophalen
Jihoe…
Groet, Marco
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Problemen klinken in de basis niet heel ernstig.
Aandrijfasje vervangen is niet zo’n punt. Mijn V6 zit ook continu op zo’n 90 graden, bij rustig rijden iets er onder, bij planeken heel iets er boven. Das geen punt. Het display probleem is bekend en duur, doet echter aan de rest van de auto niet zoveel af en een mooi interieur is goed te vinden en goed betaalbaar.
Probleem is echter de cylinderkop, zeker bij deze kilometerstand kun je er vergif op innemen… Maar het kan meevallen. Waarschijnlijk is deze al vervangen. In 1999 is deze gemodificeerd waardoor de troubles weg zijn. Is die dus na die tijd door een gemodificeerde ruilkop vervangen dan loop je weinig risico. Zo niet, ai…
Domme vragen bestaan niet.
Simmetje schreef:In 1999 is deze gemodificeerd waardoor de troubles weg zijn. Is die dus na die tijd door een gemodificeerde ruilkop vervangen dan loop je weinig risico. Zo niet, ai…
Goed te horen dat er gemod. koppen zijn.. Heb het er op gewaagd, en heb al een paar honderd kilometer er op zitten )))
Ben tussen de bedrijven door goed aan het boenen geweest, en blijf boenen…
Zal binnenkort ff :photo
Heb nu ook gezien waar de veer computer is doorgelust.. zal ik ook een :photo van maken…
Ik betrap mezelf erop dat ik de nu wegen binnendoor pak die ik eerder vermeed, omdat ik dan een paar keer met mijn kop in het dak zat..
Ben toch erg benieuwd hoe de automatenbakken schakelen, want dat lijkt me helemaal ultiem, en wat een kracht zit er in die 2.5td.. vermogen komt er ook heel mooi en rustig uitrollen vind ik..
De V6 motor ken ik vanuit een laguna.. Ook een genot
Radiator besteld, die lektje iets. En zomerbanden op de kop getikt.. Dunlop Sport 01, die ik ooit onder een andere auto had, die sturen als een scheermes, en kleven aan de weg, zelfs met regen
Groet,
Marco
Groet, Marco
Daar is die dan… Zijn nog niet de mooiste foto’s, zal er binnenkort een paar toevoegen.
Eerst even goed aan het boenen geweest in de auto, en even gewassen, velgen even goed schoon gemaakt met ontvetter van de wibra.. (Tip: dat spul is agresief, en heb bij toeval ontdekt dat je bijna alle aanslag ermee weg krijgt.. en dat voor nog geen 2,- per spuitflacon)
Inmiddels ca 1000 km erop zitten
Binnenkort even de radiator vervangen, die lekt ietsjes. Denk dat ik de kachel radiator meteen meepak, bijrijders kant is ook iets vochtig, maar als ik de verwarming op zijn hardst zet beslaat de voorruit niet..
hoogteregelaars, rubbers van ophanging voor, en de linker as ga ik nog even nakijken.
Tevens het slot achter eens nakijken.. de ene keer gaat die wel op slot, de andere keer niet. Of hij blijft op slot
van de week snacht’s me nog even rot geschrokken, toen de lampjes van de knoppen van het schuifdak ineens gingen branden..
LHM zit er twee jaar in, dus zal binnenkort er eens spoeling in doen.
Is het wijs om eerst de bollen te laten controleren of dat naderhand te doen?
Groeten,
Marco
Groet, Marco
Gefeliciteerd! Mooie dame!
Animal triste post coitum