2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
stuurhuis prolemen in middenstand
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 23 april 2006 02:24 PM
  [ # 16 ]

wat dan ook nog een mogelijkheid is dan het rondsel t.o.v. de stuurstang niet goed uitgelijnd is. als je auto vrij van de grond staat moet je het stuur makkelijk met 1 vinger rond kunnen draaien (alsof ie bekrachtigd is)
het appeltje zou je zeker moeten voelen in deze situatie.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
d_special
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 16 mei 2006 12:07 AM
  [ # 17 ]

stuur

Wat ook voorkomt bij onze bejaarde dames is dat de hulpsurrhuizen verrot zijn dat heeft ook tot gevog dat het stuur niet meer in de middenstand terug loopt. Bij een goede stuur installatie loopt het stuur zonder priblemen na de bocht weer in de nulstand. Bij de hulpstuurhuizen kun je zelf de kogeltjes vervangen door deze te kopen bij een fietsenzaak ( wiellagerkogels) het is wel een priegelwerk. Als het in elkaar zit de zaak even volspuiten door een smeernippel op een draadgat te zetten en de boel is weer als nieuw. De ds toeleveranciers hebben ze natuurlijk ook te koop.
succes
Rens

id19b 1970,  gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook