5 van de 25
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
C5: Katalysator/uitlaatgas storing en op 3 cilinders lopen
Citronius
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 14 april 2006 01:31 PM
  [ # 61 ]

En ja hoor, daar is de uitlaatgasstoring weer….  Sad
Overigens zeer opvallend: Ik kreeg de storing toen ik op vrijwel dezelfde plaats reed als waar ik ‘m al eerder kreeg. Misschien komt de storing door de combinatie van koud weer, file rijden in de stad en dan na zo’n 2 minuten rijden.
Kijken of de error na een tijdje vanzelf weer verdwijnt.

Wat betreft die email, misschien heeft het meer nut om over Citroën Nederland heen te stappen en direct contact op te nemen met PSA.
Bijvoorbeeld met Joseph Beretta, hij is de ‘Responsable Electromécanique, Electrochimie, Electronique et Systèmes’ van PSA
Ik heb zijn gegevens, maar als ik die hier neer zet wordt ‘t waarschijnlijk weggehaald. Even googelen op zijn naam en je komt er ook wel. Smile

C5 3.0 V6 Exclusive
Citroën history:
XM 2.0 Ambiance
BX 1.6 TGI
BX 1.4 TE
Visa 1.1 RE

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 14 april 2006 02:47 PM
  [ # 62 ]
Citronius schreef:

Wat betreft die email, misschien heeft het meer nut om over Citroën Nederland heen te stappen en direct contact op te nemen met PSA.
Bijvoorbeeld met Joseph Beretta, hij is de ‘Responsable Electromécanique, Electrochimie, Electronique et Systèmes’ van PSA
Ik heb zijn gegevens, maar als ik die hier neer zet wordt ‘t waarschijnlijk weggehaald. Even googelen op zijn naam en je komt er ook wel. Smile


het lijkt mij niet verstandig dat iedereen die goede man zijn mailbox gaat vol mailen.
waar ik zo aan het denken ben is dat we eens gaan inventariseren wie nou welke problemen heeft.

bijv break-berline
    benzine-diesel
en het meest voorkomende probleem eens aan die goede meneer voorleggen namens het forum.
ik denk dat je dan meer bereikt. Wink

Profiel  
 
Citronius
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 14 april 2006 06:16 PM
  [ # 63 ]

Ik kan me voorstellen dat het beter is om dit gecoördineerd te doen, en dan niet via email maar door hem even direct te bellen.

Hier mijn onoplosbaar probleem:
3.0 V6 op benzine, automaat, berline, bouwjaar 2002 en op dit moment 190.000 km op de teller, altijd bij Citroën dealer in onderhoud geweest en sinds kort de melding: Uitlaatgasstoring.
Dealer heeft al de bobine’s vervangen, maar die waren het probleem niet, ze wouden ook de kathalysator vervangen, maar die is het probleem ook niet.
Ik denk eerder aan een electronische storing (een te gevoelige sensor in de uitlaat?)
Het zou niet de eerste keer zijn dat de Lambda sonde bij Citroën niet goed werkt, daar had ik met de XM ook al problemen mee.

C5 3.0 V6 Exclusive
Citroën history:
XM 2.0 Ambiance
BX 1.6 TGI
BX 1.4 TE
Visa 1.1 RE

Profiel  
 
JohanC5
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 18-07-2005

Gepost: 14 april 2006 06:45 PM
  [ # 64 ]

Goed plan om het probleem gecoördineerd aan te bieden. Ik denk na een jaar dat de hoofdoorzaak in het motormanagement zit. Na de nodige bemoeienissen van Auto Haarlem en Oldenhage is het probleem wel een stuk minder, maar het is er nog steeds: hikken en inhouden. Tot nu toe is de storingsmelding weggebleven, maar die gaat beslist weer eens komen. Er is niet te zeggen wanneer het probleem zich voordoet, het manifesteert zich geheel willekeurig, voornamelijk op gas maar ook op benzine. Vreemd is echter wel dat als ik start en meteen de schakelaar op benzine zet en na 1 km op gas het hikken meestal achterwege blijft. Ook als het hikken zich voordoet op de snelweg is even overschakelen op benzine (1 á 2km) voldoende om er weer een tijdje vanaf te zijn. Soms begint het hikken al als hij nog op benzine rijdt. Ook dan is het weg als je even de schakelaar bedient. Verder reageert de motor de ene keer zeer soepel op het gaspedaal (en dus ook met schakelen), de andere keer absoluut sjagerijnig. Ook dit is zeer willekeurig. Als er iets mechanisch defect zou zijn dan moet het zich toch consequent manifesteren? Alleen computers kunnen zo onberekenbaar zijn in mijn ogen. Maar goed, ik laat het graag aan de heren technici over!

Maar we houden vol!!!! Af en toe zweven in de Xantia 2.0 SX uit ‘93 en je komt weer helemaal tot rust.

Johan.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 14 april 2006 07:29 PM
  [ # 65 ]

ik ben een leek,dus als ik iets verkeerd zeg mijn excusses.
Mijn 1.6Hdi heeft ook wel eens stotteren cq inhouden bij rpm 1800-2000
en ook wel eens oplichten ms lampje met melding emissieprobleem.
dit komt voornamelijk als ik veel woon-werk verkeer rij.
dit zijn wel 17km maar max snelheid is 70, er zijn een stuk of 5 rotondes en zeker 10X verkeerslichten.
als ik vervolgens wat meer autosnelweg km maak heb ik hier geen last van.
deze week heb ik veel op de autosnelweg gezeten en het inhouden is er niet.
Gisteren was ik met een collega aan het praten, die had ooit een slopel tigra en die herkende het probleem van dat stotteren.
zijn dealer adviseerde hem toen 1x per week even van maastricht naar heerlen retour via de autosnelweg.
anders vervuilde de bougies te veel.Confused

kan het zijn dat dit bij jullie ook het geval kan zijn. (te veel stad km)
ik probeer maar mee te zoeken naar een oplossing.

grt Ronama

Profiel  
 
Fredje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 16-04-2005

Gepost: 15 april 2006 01:31 AM
  [ # 66 ]
Citronius schreef:

Ik kan me voorstellen dat het beter is om dit gecoördineerd te doen
Ik denk eerder aan een electronische storing (een te gevoelige sensor in de uitlaat?)
Het zou niet de eerste keer zijn dat de Lambda sonde bij Citroën niet goed werkt, daar had ik met de XM ook al problemen mee.

Hoi , ik denk het zelfde en verwacht ook dat het iets met de lambdasonde
te maken heeft. Of iets met vocht in de computer .
Maar krijg geen bevestiging. En Citroen Nederland “denkt” dat er niks aan de hand is en dat er niet zoveel zijn met problemen vandaar dat er niks aan word gedaan. (word niet gemeld bij de Importeur)
Dat is de reden om mensen te mobiliseren : “te veel Electronica klachten,
na de garantie = productie fout of slechte afwerking.”  (bedrading)
Begrijp me niet verkeerd de auto rijd heerlijk, maar ik denk dat dit mijn laatste Citroen is Forever!!! Als ik er niet uitkom.
Daarna Mazda6 of Toyota station lekker betrouwbaar!!!

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 15 april 2006 03:05 AM
  [ # 67 ]

Mazda? afgedankte Ford rommel, als ze willen dat zo’n ding goed rijdt gooeien ze d’r zowiezo een HDi in dus Rolling Eyes

leuke quote hier:

Gisteren was ik met een collega aan het praten, die had ooit een slopel tigra en die herkende het probleem van dat stotteren.
zijn dealer adviseerde hem toen 1x per week even van maastricht naar heerlen retour via de autosnelweg.
anders vervuilde de bougies te veel.

dit gaat echt goed werken met je Diesel Shocked 

maar even zonder gekheid jongens, als jullie dit soort dingen echt opgelost willen hebben is het slim om te beginnen de problemen netjes te inventariseren. Daarbij hoort dus categoriseren op motortype, brandstof soort etc.

Ik vond het altijd al onhandig dat mensen niet de moetie nemen om hun auto in het register te zetten, maar als je dan een probleem post kun je toch op z’n minst deze moeite nemen… Sad

Om dus een opzetje te geven voor een gestructureerde manier om deze reeks aan symptomen te duiden:

Arrow op 3 (van de 4) of 5 (van de 6) cilinders lopen (benzine)
lijkt me ontsteking of injectie, in beide gevallen zal een storing in de BMI opgeslagen worden, je garage moet dit simpel kunnen vinden, zo niet dan zijn het in mijn optiek prutsers Wink

Arrow ESP/ASR melding (LPG/HDi/benz.)
een fout geregistreerd door de BMI, kan leiden tot het overgaan op ‘noodloop’; bijkomend probleem is dat ESP/ASR dan niet meer functioneert (ESP/ASR grijpt in op het motorvermogen als dat nodig is, maar in noodloop kan dat niet meer) ESP melding is dus m.i. een symptoom van een dieper liggend motor probleem.

Arrow inhouden/schokken bij deellast
eerste richting om te zoeken: EGR (forum search?!)

Arrow uitlaatgasstoring
precieze omschrijving van de storing zal in de BMI opgeslagen worden (Bijv een niet werkende sensor Idea ), maar als een van de bovenstaande problemen voorkomt, zal er, logischerwijs, uiteindelijk ook een uitlaatgasstoring moeten komen.

Arrow Oververhitting bij vollast
LPG probleem?

Tenslotte nog een samenvatting van bekende (over)gevoeligheden:
Arrow Olie; moet afhankelijk van motortype dun en synthetisch zijn. Verkeerde olie kan een nadelig effect hebben op kleptiming en zodoende op motorloop.
Arrow Bougies; type en staat
Arrow Bobines, bekend probleem, niet alleen van de ES9J4, ook bij nogal wat andere merken en types waarbij een bobine per cilinder gebruikt wordt.
Arrow EGR, bekend probleem, niet alleen bij Citroen, is al 30jaar een verschrikking voor automobilisten wereldwijd.

(p.s. ik moet het afkloppen maar, noch mijn C5 2.2, noch de Xantia110 daarvoor of de onderstaande Xm V6 hebben ooit een van deze problemen gegeven, het kan dus wel Exclamation )

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 15 april 2006 06:00 PM
  [ # 68 ]
eviltwin schreef:

leuke quote hier:

Gisteren was ik met een collega aan het praten, die had ooit een slopel tigra en die herkende het probleem van dat stotteren.
zijn dealer adviseerde hem toen 1x per week even van maastricht naar heerlen retour via de autosnelweg.
anders vervuilde de bougies te veel.

dit gaat echt goed werken met je Diesel Shocked

dit gaat niet over mijn diesel, maar over een benzine motor. Wink

Profiel  
 
m.a. trilsbeek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 16 april 2006 02:03 PM
  [ # 69 ]
JohanC5 schreef:

Goed plan om het probleem gecoördineerd aan te bieden. Ik denk na een jaar dat de hoofdoorzaak in het motormanagement zit. Na de nodige bemoeienissen van Auto Haarlem en Oldenhage is het probleem wel een stuk minder, maar het is er nog steeds: hikken en inhouden. Tot nu toe is de storingsmelding weggebleven, maar die gaat beslist weer eens komen. Er is niet te zeggen wanneer het probleem zich voordoet, het manifesteert zich geheel willekeurig, voornamelijk op gas maar ook op benzine. Vreemd is echter wel dat als ik start en meteen de schakelaar op benzine zet en na 1 km op gas het hikken meestal achterwege blijft. Ook als het hikken zich voordoet op de snelweg is even overschakelen op benzine (1 á 2km) voldoende om er weer een tijdje vanaf te zijn. Soms begint het hikken al als hij nog op benzine rijdt. Ook dan is het weg als je even de schakelaar bedient. Verder reageert de motor de ene keer zeer soepel op het gaspedaal (en dus ook met schakelen), de andere keer absoluut sjagerijnig. Ook dit is zeer willekeurig. Als er iets mechanisch defect zou zijn dan moet het zich toch consequent manifesteren? Alleen computers kunnen zo onberekenbaar zijn in mijn ogen. Maar goed, ik laat het graag aan de heren technici over!

Maar we houden vol!!!! Af en toe zweven in de Xantia 2.0 SX uit ‘93 en je komt weer helemaal tot rust.

Johan.

Dit probleem lijkt zeeer sterk op het geen ik met de C5 had! Ik had hem al naar een Bosch car service center gebracht. Die konden er zo niet uit komen. Toen naar de Citroen dealer, die zei: meneer, wij hebben nog nooit een C5 gehad die zo mooi loopt! Als dat zo is, dan heb ik medelijden met al zijn andere C5 rijdende klanten.

Vervolgens naar de gas specialist. Het probleem deed zich ook voor op benzine, maar toch. Eigenlijk wilde de gas specialist dat de auto eerst goed op benzine loopt, alvorens hij eraan begon. Maar ik vertelde dat ze bij Citroen niets kunnen vinden, en dat de auto zo mooi loopt!

Gasspecialist heeft toen zowel het benzine deel als het gas deel nagekeken. Hij vond ook dat de auto alles behalve mooi liep. In no time had hij de diagnose gesteld. Er bleek een druksensor van het gas systeem kapot te zijn. Die is vervangen, en weg problemen (wel ff afkloppen).

Nu loopt hij op gas mooier als op benzine. De problemen op benzine zijn echter wel een stuk minder geworden. Op gas: geen problemen meer. Ik rij toch bijna nooit op benzine, dus wil ik er niet meer geld in stoppen. En het inhouden op benzine is nu zo minimaal, een leek zou het mischien niet eens voelen.

Groet,
Maarten

Profiel  
 
JohanC5
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 18-07-2005

Gepost: 16 april 2006 04:43 PM
  [ # 70 ]

Mijn C5 heeft al 2keer bij de gasman gestaan, maar (wet van Murphy) dan gedraagt hij zich altijd voorbééldig. Tot de volgende dag….Oldenhage vermoed dat er toch iets miscommuniceert tussen de twee computers, hij heeft voor de rest alles nagekeken en kan niets vinden. Ook het uitlezen van de computer brengt niets naar voren.
Het lijkt af en toe wel een Windows-toepassing: kan ook zo maar ineens instorten…..Volgens Oldenhage houdt het motormanagement nooit op met zelflerend te zijn en dat zou wel eens funest kunnen zijn. Als de kaders door de fabriek niet duidelijk gesteld zijn wordt het een zooitje natuurlijk. Dat zou kunnen verklaren waarom de problemen zich zo willekeurig voordoen. De ene rit is de andere niet en dan “denkt” de computer dat het wél zo is. Vette pech!! Dit verklaard ook het feit dat als je de EGR stekker losmaakt en de motor op het noodprogramma draait het hikken zich niet voordoet. En als er iets aan de bougies of bobines of zo zou mankeren dan zou het niet uit moeten maken of er nu wel of niet wordt nagedacht door de computer.
OK, de problemen doen zich het meeste voor bij auto’s op gas, maar ook diesels en benzine uitvoeringen hebben er kennelijk last van. Er is er maar één die dit probleem op kan lossen en dat is Citroen. Of er moet een handige programmeur zijn met verstand van motormanagements die de boel kan herprogrammeren zodat de eigenwijsheid van de C5 (en soortgenoten) wordt afgeleerd! Naar het heropvoedingskamp ermee!!!

Johan.

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 18 april 2006 02:17 PM
  [ # 71 ]
Citronius schreef:

Ik kan me voorstellen dat het beter is om dit gecoördineerd te doen, en dan niet via email maar door hem even direct te bellen.

Hier mijn onoplosbaar probleem:
3.0 V6 op benzine, automaat, berline, bouwjaar 2002 en op dit moment 190.000 km op de teller, altijd bij Citroën dealer in onderhoud geweest en sinds kort de melding: Uitlaatgasstoring.
Dealer heeft al de bobine’s vervangen, maar die waren het probleem niet, ze wouden ook de kathalysator vervangen, maar die is het probleem ook niet.
Ik denk eerder aan een electronische storing (een te gevoelige sensor in de uitlaat?)
Het zou niet de eerste keer zijn dat de Lambda sonde bij Citroën niet goed werkt, daar had ik met de XM ook al problemen mee.

Kijk ook eens op www.problemcar.nl, hier staat een heel verhaal over een V6, waar ook van alles aan vervangen is, uiteindelik bleek de tegendruk van de uitlaat niet goed!

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
Fredje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 16-04-2005

Gepost: 22 april 2006 01:25 AM
  [ # 72 ]

Klinkt heel bekend…...(die tegendruk/uitlaat heb ik niet kunnen vinden)
BETEKEND DAT OOK VOOR ‘N IMITATIE UITLAAT ??? (Kwikfitter Bijv.???)
..................................

Profiel  
 
Fredje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 16-04-2005

Gepost: 23 april 2006 02:34 PM
  [ # 73 ]

Dit klinkt allemaal heel leuk maar mijn auto heeft dus nooit op gas gelopen.
Maar als de klepstoters niet goed passen is dat dan geen fabrieks fout !!!
Of wordt dit niet als zodanig erkent ???
En wat kan er aan gedaan worden ?
Klepstoterstangen 100ste milimeter afdraaien of geleiders ruimen?
Ik wil alleen maar dat mijn auto eindelijk eens een keer goed gaat lopen,
de prijs vind ik minder belangrijk maar als maar niet “ALLES willekeurig vervangen gaat worden” omdat ze het niet weten.

IK BEDOEL DUS : ALS IK ALLES DOE WAT ER HIER OP DIT ONDERWERP STAAT KOST me EEN 1/2 AUTO en je weet nog steeds niet of het werkelijk weg is omdat iedereen wat anders denkt!!!

Dat er iets kapot gaat heb ik geen problemen mee, maar wel als er heel veel mensen zijn met deze klacht en je kunt nergens terecht / er is geen oplossing is.
..............

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 23 april 2006 04:48 PM
  [ # 74 ]
eviltwin schreef:

Tenslotte nog een samenvatting van bekende (over)gevoeligheden:
Arrow Olie; moet afhankelijk van motortype dun en synthetisch zijn. Verkeerde olie kan een nadelig effect hebben op kleptiming en zodoende op motorloop.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Citronius
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 25 april 2006 01:32 PM
  [ # 75 ]

Mijn C5 heeft inderdaad ook NOOIT op gas gelopen, dus daar kan het niet aan liggen.
Ook is de olie de juiste olie (neem aan dat ze dit bij Citroën Amsterdam wel weten) dus dat kan het ook niet zijn.
Ik ben ook niet van plan om vanalles zomaar te gaan vervangen om mbv trial-and-error er achter te komen wat er mis is.
Ik zou er ook geen problemen me hebben om een dure reparatie uit te voeren als ik daarmee zeker zou zijn dat het probleem verholpen is, wat in dit geval dus niet zo is (heb al verschillende reparaties achter de rug, maar het probleem bestaat nogsteeds).
Wel jammer dat Citroën hier niets mee onderneemt, op deze manier verliezen te trouwe klanten waardoor je er van uit kunt gaan dat ook de C6 zal floppen. Ik vertrouw in ieder geval de C6 niet voldoende om er van uit te gaan dat je niet ook daar ‘uitlaatgasstoring’ o.i.d. krijgt nadat je nèt buiten de garantieperiode bent (je zou haast zeggen…...) en Citroën Nederland vervolgens gewoon weer doet alsof zijn neus bloed.
Mijn volgende auto? Een A6 met luchtvering!  Very Happy

C5 3.0 V6 Exclusive
Citroën history:
XM 2.0 Ambiance
BX 1.6 TGI
BX 1.4 TE
Visa 1.1 RE

Profiel  
 
 
5 van de 25
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook