joepie ik heb er een.
nu ga ik die vanmiddag lekker vervangen.
en volgens die monteur (weer een andere dealer) is het dus gewoon een potmeter, en is hij gewoon te vervangen.
maar ik laat het nog wel weten of hij weer veert zoals een citoen.
enne bedankt voor de reacties
Succes ermee!!!
euh ik denk dat het toch iets anders is.
hij deed het even weer en het viel mij op dat, toen ik hem in de hoogste stand deed zettten hij daar langer over doet.
misschien toch tot 5 mei wachten
groetjes van frans die het nu ook niet meer weet.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
donderkont schreef:
misschien toch tot 5 mei wachten
groetjes van frans die het nu ook niet meer weet.
Ik denk dat je je maandag gewoon nog even moeten melden bij de dealer waar je geweest bent. Het kan toch niet zo zijn dat zij een nieuwe klant met een (in principe) niet rijdbare auto twee weken laten wachten? Kom nou….
Gr Martijn
Martijn de Ruijter schreef:donderkont schreef:
misschien toch tot 5 mei wachten
groetjes van frans die het nu ook niet meer weet.
Ik denk dat je je maandag gewoon nog even moeten melden bij de dealer waar je geweest bent. Het kan toch niet zo zijn dat zij een nieuwe klant met een (in principe) niet rijdbare auto twee weken laten wachten? Kom nou….
Gr Martijn
toch gebeurt dat wel blijkbaar.
zo zie je wel het verschil tussen de dealers.
maar dat is niet alleen bij de dealers zo hoor, tegenwoordig heeft toch bijna iedereen overal het schijt aan.
maar morgenochtend vertrek ik al dus ik zie wel.
de meeste keren pompt hij zich weer bij voor het starten, dus zolang hij dat blijft doen dan gaat het wel.
groetjes van frans die nou wel echt aan zijn vakantie toe is.
Ik heb het al vaker gezegd, maar loskoppelen van de accu heeft geen enkele zin als het om de BMI/BSI of Hydractive comu’ gaat. Je reset alleen de datum van de tripcompu’ en als je pech hebt de radio-zenders. (Bij mij zelfs dat niet )
Martijn de Ruijter schreef:(..)
Ik zou ook gewoon voor de zekerheid de accu even loskoppelen.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:Ik heb het al vaker gezegd, maar loskoppelen van de accu heeft geen enkele zin als het om de BMI/BSI of Hydractive comu’ gaat. Je reset alleen de datum van de tripcompu’ en als je pech hebt de radio-zenders. (Bij mij zelfs dat niet )
Martijn de Ruijter schreef:(..)
Ik zou ook gewoon voor de zekerheid de accu even loskoppelen.
dat wist ik, dus dat heb ik ook niet gedaan.
maar het is wel raar dat, vanochtend toen hij het weer gewoon doet (voor het rijden) de melding ook uit het display is.
en nu ik weer gereden heb hij er weer terug in staat,
en dat de vering nu weer buiten werking is.
en na een tijdje stilstaan doet hij het weer even.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
eviltwin schreef:Ik heb het al vaker gezegd, maar loskoppelen van de accu heeft geen enkele zin als het om de BMI/BSI of Hydractive comu’ gaat. Je reset alleen de datum van de tripcompu’ en als je pech hebt de radio-zenders. (Bij mij zelfs dat niet )
Martijn de Ruijter schreef:(..)
Ik zou ook gewoon voor de zekerheid de accu even loskoppelen.
Nee vriend, het gaat ook niet om het ‘resetten’, maar wel om het feit dat de pomp dus niet kan gaan werken zolang je eronder ligt…
Gr Martijn
ah sorry iets te snel gelezen… ops:
maar het is denk ik geen garantie dat de auto op hoogte blijft met de accu los.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Das ook weer waar!
Gr Martijn
Hier nog een aanvullende mededeling ivm m’n vering-probleem.
De LDS-olie komt bij de laagste stand tot de grote rand in het midden. Is dit wel goed????
Uit mijn hoofd, ja…
d’r zitten i.e.g. drie markeringen op:
HYD
BASE
MIN
HYD is het maximum voor Hydractive 3+,
BASE het maximum voor Hydractive 3.
MIN het minimum voor beide.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ik zal nog eens goed kijken ik heb die markeringen zo snel nog niet gezien.
maar volgens de dealer krijg je in je display te zien dat de vloeistof te laag is, net zoals bij de ruitensproeiervloeistof
ene nog steeds bedankt voor de reacties he
donderkont schreef:ik zal nog eens goed kijken ik heb die markeringen zo snel nog niet gezien.
maar volgens de dealer krijg je in je display te zien dat de vloeistof te laag is, net zoals bij de ruitensproeiervloeistofene nog steeds bedankt voor de reacties he
dat display is erg leuk maar je heb er weining aan het beste is nog gewoon meten bij de motor
np.
vraagje: heb je soms het reservoir open gehad :
donderkont schreef:ik zal nog eens goed kijken ik heb die markeringen zo snel nog niet gezien.
maar volgens de dealer krijg je in je display te zien dat de vloeistof te laag is, net zoals bij de ruitensproeiervloeistofene nog steeds bedankt voor de reacties he
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije