kan iemand me misschien uitleggen hoe ik mijn injectoren kan reinigen, ofgezien dan van zo’n brandstoftoevoeging ?
Wat zijn de do’s en dont’s
Hoe haal je die dingen er in vredesnaam uit
Kan je ze er zo maar uithalen en hoe doe je dat dus, of dus NIET
please, tell me like I’m a 4 year old
oh ja, tis een 1.8i Multi Point. 8 klepper…
Op blz. 4C8, paragraaf 14 van de Haynes ZX-Bijbel staat hoe je de injectors bij de multipoint krachtbronnen eruit kan halen.
Ze adviseren voordat je een injector eruit haalt als je vermoed dat er iets mis mee is, eerst van dat injector-cleaner spul te gebruiken. Volgens mij kun je zo een losse injector niet echt reinigen, is allemaal klein spul. Ik heb pas de injector van de monopoint behuizing van de 1.4i in mijn handen gehad. Om de injector heen zit een soort zeefje/gaasje waardoor de benzine de injector ingaat, het type injector dat ik gedemonteerd had kon je dit niet verwijderen. Ik heb wel even wat stroom op de injector gezet en hoorde hem duidelijk klikken, op deze manier kun je uitsluiten of de injector niet defect is. Gebruik 12V, maar minder kan ook, ik had een adapter van 4,5V gebruikt. Door snel met het stroomdraadje contact te maken/verbreken met de injector kun je testen/horen of deze snel reageert en niet hapert, je moet de injector zuiver horen klikken.
Ik heb Injector cleaner en spul om de kleppen te reinigen bij de Makro gekocht en beide in de tank gegooid en volgetankt. Het haperen in de ochtend is nu voorbij, blijkbaar was de injector in de gasklep uit de sloop AX-GT vuil. De auto rijd nu als een zonnetje en nog zuiniger, heb net getankt, kwam uit op 1 op 15,6 , Zo een flesje kost iets van €6
Ik weet het merk niet meer van dat spul maar het is niet die nutteloze en dure troep van Wyns? ofzo.
dus van dat spul in m’n tank mikken. Er staat m eiets bij dat er hier mensen waren die echt de injectoren hadden schoongemaakt.. maar dat kan dus niet ????
Je kan ze eruit halen en dan bij de garage ‘utrasoon’ laten reinigen. Dan trilt alle zooi eruit zeg maar..
Geen idee wat ze daar voor vragen overigens.
Eruit halen is gewoon een kwestie van hard trekken trouwens. Die dingen zitten geklemd door middel van een rubber ring. Als je thuis wel eens DHZ’t De knoppen van je kraan zitten op dezelfde manier vast.
zie mijn antwoord bij citrosport/forum
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
theiz schreef:Je kan ze eruit halen en dan bij de garage ‘utrasoon’ laten reinigen. Dan trilt alle zooi eruit zeg maar..
Geen idee wat ze daar voor vragen overigens.Eruit halen is gewoon een kwestie van hard trekken trouwens. Die dingen zitten geklemd door middel van een rubber ring. Als je thuis wel eens DHZ’t: De knoppen van je kraan zitten op dezelfde manier vast.
Ja inderdaad ultrsoon reinigen is ook een optie, probeer hiervoor iemand te pakken te krijgen die bij een chemische lab werkt, dan kost het je niets.
Maar kijk wel uit waar ze het in reinigen, dus niet in de Thinner of Aceton, anders zijn de injectoren opgelost. Helaas werk ik niet meer in een lab, anders had ik het graag voor je gedaan.
En die afdichtings ringen moet je vervangen volgens de Haynes bijbel.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
pas wel op met 12 volt. de meeste compu’s vuren met een volt of 5….
ops:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:pas wel op met 12 volt. de meeste compu’s vuren met een volt of 5….
ops:
Ja dat zou weleens heel goed kunnen, dus testen met 5 volt lijkt mij inderdaad veiliger.
Hoewel ik erbij moet zeggen dat de besturing van de computer 5V zal zijn en de sensoren, relais, injectoren, etc worden aangestuurd met 12V, zo schijnen de elektronica normen/regels vastgelegd te zijn heb ik mij ooit laten vertellen.