ik heb het hele woord “raar” niet gebruikt….waar haal je dat vandaan?
FRUCTIDOR schreef:ik heb het hele woord “raar” niet gebruikt….waar haal je dat vandaan?
veelmensen zouden dit raar vinden maar het is maar woordkeuze had net zo goed iets anders neer kunnen zetten bedoel er verder niks mee
oh, ik dacht dat je de titel misschien interpreteerde als zijnde
“wat is dit nu weer…”.
Labée heeft gepantserde CX-en gemaakt, die hadden ruiten van wel
2 à 3 cm dik.
Ik heb ook gepantserde Berlingo’s!! gezien…
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Als jij d’r een koopt ga ik in de bosjes liggen met m’n assault rifle. Gaan we kijken of het echt werkt.
Groet,
L
Lucas Unger schreef:Als jij d’r een koopt ga ik in de bosjes liggen met m’n assault rifle. Gaan we kijken of het echt werkt.
Groet,
L
Als je dat even laat filmen, en het op het forum zet kan iedereen meegenieten!!
Emiel
Die van Jacques was ook al onder handen genomen, zijn achterruiten waren meer dan 5cm dik, misschien wel door deze gasten.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Niet eens Run-flat????? Run-flat banden zijn gewoon te krijgen hoor
Assault Rifle Protection The proliferation of military assault rifles including the Kalashnikov AK-47 is well documented. These high-powered rifles are in the hands of terrorist organizations, armed rebels and street criminals in virtually every major city around the world. Centigon offers fully armored sedans and sport utility vehicles featuring special ballistic steel armor, top quality multi-layered ballistic glass and vehicle system upgrades to accommodate the added weight of higher level ballistic protection systems. Ideal for high-risk government officials, security personnel, executives and celebrities with above average threat conditions.
Features:
Full perimeter protection
Operable front windows
Computer armor, where necessary
Protected battery
Roof protection
Proper reinforcement of brakes and suspension
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Ik denk dat ik een gepanserde eend ga bouwen…..
Test
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Dus met deze kan je ook geen aanslag plegen Dan IMplodeert de hele boel
See, buy, fly C5 V6
Jammer dat ze je met die bepantsering op de fiets nog kunnen bijhouden. De C6 is ietwat ondergemotoriseerd.
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
eviltwin schreef:Die van Jacques was ook al onder handen genomen, zijn achterruiten waren meer dan 5cm dik, misschien wel door deze gasten.
Jeetje als Jacques D’Ancona nou ook al in een C6 rijdt, dan weet ik nog niet hoor.
Wel fraai dat een shift-6 op een qwerty toetsenbord een enkele chevron geeft!
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Ondergemotoriseerd? Hoe ondergemotoriseerd?
@ texter
Ondergemotoriseerd? Hoezo ondergemotoriseerd?
Vandaag veel op “lege” autosnelwegen gezeten met mijn C6 HDI 2.7 V6 en een paar keer de motor laten “gaan” tot +/- 2/3 van het max toerental (zoals aangegeven in het instructieboekje vwb inrijden) en m.i. is dat verhaal over de ondermotorisatie is in mijn ogen gebazeerd op verhalen in de “pers” (je weet wel vanuit welke hoek die wind waait) en/of mensen die hun info baseren op de benzine versie en/of mensen die er niet mee gereden hebben.
Ik kan alleen maar bevestigen dat deze auto zeer veel trekkracht en ruim voldoende power heeft voor zijn 1800 en nog wat kilo’s.
Oh Ja, hij gaat vast niet sneller als 230 km / hr.
Maar ik denk dat deze discussie (topsnelheid) wat steriel is. Uiteraard kan je met een v8, v12 of v24 of v36 (Bugatti) motor op de C6 vast opwindnder rijden, maar ik denk dat je dan voorbij gaat aan de basisfilosofie van deze auto.
Zoals het broodje aap verhaal over de RR dealer die antwoord op de vraag hoeveel PK’s : “enough sir”.
Voor de C6 zou de dealer kunnen antwoorden “sufficient sir and if you want more please buy a C4 WRC”.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Re: Ondergemotoriseerd? Hoe ondergemotoriseerd?
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:@ texter
Ondergemotoriseerd? Hoezo ondergemotoriseerd?
Ondergemotoriseerd indien van pantser voorzien misschien, want daar ging het draadje over.
Gepantseerde auto’s moeten niet alleen een beetje schietdicht zijn, ze moeten zich ook nog snel uit de voeten kunnen maken.
Je koopt ook geen 725 van een niet nader genoemd merk als je pantser wilt.
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:@ texter
Ondergemotoriseerd? Hoezo ondergemotoriseerd?
Ondergemotoriseerd als in een reeds verouderde V6 HDI in het vooronder of een lachwekkend trage benzineversie.
Je kunt misschien wel persoonlijk denken dat de diesel aardig doortrekt, maar een niersteenvergruizer als de dikke Duitse drie is het zeer zeker niet. De simpele 2.2HDI komt al erg dichtbij met 170 pk en 400(!)Nm en het zou me niks verbazen als de handgeschakelde versie ervan compleet gehakt maakt van de 2.7 met automaat. Als de nieuwe specs van de Ford V8 worden overgenomen komt de V6 ruwweg op 212 pk en 494 Nm…wat niet onaardig is. Nu nog een versnellingsbak die dat koppel aankan.
Op dit moment is de 2.7HDI in verhouding tot de concurrentie gewoon te slap, te sloom en niet zuinig genoeg. Voor een C6 rijder zal natuurlijk alleen het laatste punt als beperkt redengevend ervaren worden…maar met 250-500 kg bepantsering erbij wordt het wel erger. En de sloomheid is natuurlijk op te lossen met kortere bakverhoudingen hehe.