"Security Code" orginele radio/CD van Citroen
Von W
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40

Gepost: 24 april 2006 08:07 PM

In mijn pas aangeschafte XM staat een orginele door Citroen geplaatste radio/CD, type en merk ken ik echter niet. Al wat ik kan zeggen is dat hij vanop het stuurwiel kan bediend worden. Werken doet hij als de beste maar wat mij een beetje zorgen baart is dat er “security code” opstaat daar ik geen code heb om in te voeren. Nu zolang ik de accu niet loskoppel zal hij wel blijven werken maar vroeg of laat moet die toch eens los natuurlijk en dan…???
Wat me wel opgevallen is is dat hij bij het aanschakelen een code controleert (verschijnt even op het display). Ik ga er nu vanuit dat die “Security code” ergens een code is die, weet ik veel waar, in de auto is verstopt en die de radio checkt als hij wordt aangezet en dat het hier niet gaat om een “Pin-code”.
Toch zou ik mij hieromtrend iets geruster voelen moest er iemand mij iets meer kunnen vertellen over dit geval.

mvg Dirk

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3194

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 24 april 2006 08:15 PM
  [ # 1 ]

Als je de batterij loskoppeld heb je een probleem want dan moet je de code terug invoeren voor de radio werkt .

Stond bij mijn XM’s altijd bij op de factuur bij aankoop .

Weet niet hoe je hieraan kan raken via citroen .

Zou maar eerst even bij de vorige eigenaar informeren ..

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 24 april 2006 08:15 PM
  [ # 2 ]

Re: "Security Code" orginele radio/CD van Citroen

Von W schreef:

In mijn pas aangeschafte XM staat een orginele door Citroen geplaatste radio/CD, type en merk ken ik echter niet. Al wat ik kan zeggen is dat hij vanop het stuurwiel kan bediend worden. Werken doet hij als de beste maar wat mij een beetje zorgen baart is dat er “security code” opstaat daar ik geen code heb om in te voeren. Nu zolang ik de accu niet loskoppel zal hij wel blijven werken maar vroeg of laat moet die toch eens los natuurlijk en dan…???
Wat me wel opgevallen is is dat hij bij het aanschakelen een code controleert (verschijnt even op het display). Ik ga er nu vanuit dat die “Security code” ergens een code is die, weet ik veel waar, in de auto is verstopt en die de radio checkt als hij wordt aangezet en dat het hier niet gaat om een “Pin-code”.
Toch zou ik mij hieromtrend iets geruster voelen moest er iemand mij iets meer kunnen vertellen over dit geval.
mvg Dirk

heb je de boekjes van de auto(radio) niet bij je auto gekregen? bij mij stond de code in de gebruikershandleiding, het onderhoudsboekje en de handleiding van de radio, maar ik moest er ook goed naar zoeken…. Very Happy misschien heb je geluk en heeft de vorige eigenaar de code ook opgeschreven.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563

Gepost: 27 april 2006 12:52 AM
  [ # 3 ]

Over het algemeen zijn dergelijke codes altijd op te vragen via een citroen dealer (tegen betaling). Of dit voor een wat “oudere” auto als een XM ook nog mogelijk is durf ik neit zo te zeggen, maar je kunt het altijd navragen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook