De snelheidsmeter van mijn XM TD21 ‘95 valt sinds kort geregeld uit, nu tilde ik daar niet zwaar aan daar deze toch vervangen wordt maar helaas mijn pas aangeschafte Break van ‘99 blijkt het zelfde probleem te hebben, zelfs nog iets erger.
Ter info: het zijn beide 21TD met automatische versnellingsbak en beide hebben ze een mechanische kilometerteller. Deze teller stopt ook gedurende de tijd dat het probleem zich voordoet.
mvg
Dirk
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Beiden hebben een elektronische teller en worden door een sensor in de bak aangestuurd. Meestal is het een stekker achter het tellerblok dat slecht contact maakt
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:Beiden hebben een elektronische teller en worden door een sensor in de bak aangestuurd. Meestal is het een stekker achter het tellerblok dat slecht contact maakt
en/of de sensor zelf; zal ook niet de erste keer zijn.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
die van mij is ontregeld… hij geeft niet de juiste snelheid aan… :-s lastig met al die controles…
bibberlam schreef:die van mij is ontregeld… hij geeft niet de juiste snelheid aan… :-s lastig met al die controles…
Check de kabel eens, misschien zijn de 4kanten verbindingsstukjes niet al te 4kant meer.
Animal triste post coitum