Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
kan er mij hier iemand uitleg geven over hoe men bij een Phase II de linker voor en achterdorpel demonteert voor het wegleiden van mijn tomtom antennekabel ,naar het kleine zijraampje?? ik bedoel de 2 plastieken onderdelen die over de tapijtbekleding zitten bij de passagierskant deuren!! en ook had ik graag geweten hoe het plastieken onderdeel, net onder het kleine zijraampje achteraan,waarin het oprol mechanisme van de linkerachtergordel zit(passagierskant), gedemonteerd word en dit om de antenne naar boven te laten komen aan het raampje??? ik heb een berline Phase II graag reactie’s eventueel met foto’s als het kan!!
Volgens mijn garage zit in de standaard antenne een gps verwerk en komt de kabel bij de radio uit.
Wellicht kun je deze aansluiten.
Piet
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
PB schreef:Volgens mijn garage zit in de standaard antenne een gps verwerk en komt de kabel bij de radio uit.
Wellicht kun je deze aansluiten.
Piet
volgens mijn dealer is de antenne enkel radio en telefoon en niet GPS!
Zal a.s. woensdag bij mijn garage navragen inzake de antenne.
Met mijn vorige C5 I heb ik voor de gps een kabel naar het kleine ruitje aangelegd.
Dit kan nl. eenvoudig aanleggen door de deurrubbers van de voor- en achter portier aan de onderzijde te verwijderen.
Daaronder kun je eenvoudig een kabel tussen het kunststof aanleggen naar achteren.
Het tussenpaneel kun lostrekken, of de kabel aan de onderzijde er tussen schuiven.
Bij de achterdeur vervolgens onder de rubbers naar boven tot de onderzijde van het kunstpaneel van het ruitje.
Achterbank neerklappen, zodat je bij het kunstpaneel kan.
Het kunststofpaneel van het ruitje kun je aan de onderkant voorzichtig naar voren trekken.
De kabel tussen de twee panelen tot vlak bij het ruitje voeren.
Alleen het laatste stukje kabel komt in het zicht. Ik neem aan dat dat niet erg is.
Succes.
Piet
PB schreef:Zal a.s. woensdag bij mijn garage navragen inzake de antenne.
Met mijn vorige C5 I heb ik voor de gps een kabel naar het kleine ruitje aangelegd.
Dit kan nl. eenvoudig aanleggen door de deurrubbers van de voor- en achter portier aan de onderzijde te verwijderen.
Daaronder kun je eenvoudig een kabel tussen het kunststof aanleggen naar achteren.
Het tussenpaneel kun lostrekken, of de kabel aan de onderzijde er tussen schuiven.
Bij de achterdeur vervolgens onder de rubbers naar boven tot de onderzijde van het kunstpaneel van het ruitje.
Achterbank neerklappen, zodat je bij het kunstpaneel kan.
Het kunststofpaneel van het ruitje kun je aan de onderkant voorzichtig naar voren trekken.
De kabel tussen de twee panelen tot vlak bij het ruitje voeren.
Alleen het laatste stukje kabel komt in het zicht. Ik neem aan dat dat niet erg is.Succes.
Piet
Dit is helemaal correct maar toch nog een kleine aanvulling.
Als je de deurrubbers aan de onderkant hebt losgetrokken is er ruimte genoeg om de kabel te leggen. Mocht je desondanks toch de plastic delen weg willen hebben dan kun je die rechtstandig naar boven uit de clips trekken.
Voor het lostrekken van het tussenpaneel wel even de bout van de gordel er uit draaien. Het tussenpaneel zit met twee haken in de bodem dus iets optillen en trekken.
Bij het achterraampje kun je ook het plasticdeel lostrekken (naar je toe als je in de kofferruimte zit en bij de Break zitten er ook nog twee schroeven in) dan kun je de kabel helemaal uit het zicht aanbrengen. LET OP. Als je dat doet moet je op de plaats waar je de kabel naar boven laat komen aan de ruitzijde een kleine uitsparing in het plasticdeel maken want anders wordt de kabel afgeklemt tijdens het monteren van het plasticdeel en kan daardoor (op de lange duur) defect raken.
Het klinkt misschien ingewikkeld maar het blijkt heel simpel.
Groet, Ton
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
hartelijk bedankt voor julie reacties nu kan ik er aan beginnen eindelijk!!
fftopic ,
PH2 is wel vele male beter geisoleerd dan PH 1 (of zal die vent dat zelf gedaan hebben )
Totaal aantal Berichten: 871
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Antennekabel
Je moet met die antennekabel toch niet buiten zijn!!!!
Mijn dealer heeft het antennekabel (blokje) van de GPS van mijn vrouw haar C8 gewoon gemonteerd in de (niet thermisch afgeschermde) zone rond de binnenspiegel, (je weet wel die zone met die zwarte stippeltjes waar het glas niet gekleurd is.
Vervolgens de kabel achter de binnenbekleding geleid. Kabel is nergens te zien behalve waar hij te voorschijnkomt voor de aansluiting op de GPS.
PS uiteraard niet vergeten het antenneblokje met de bolle kant tegen de ruit te monteren (ik heb namelijk een paar vrienden zich de haren uit hun hoofd weten rukken omdat ze het met de verkeerde kant tegen de ruit hadden gekleefd).
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Re: Antennekabel
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:Je moet met die antennekabel toch niet buiten zijn!!!!
volgens mij wilde blooper dat plastic bij de deur weg halen en dat staat er ook
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Re: Antennekabel
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:Je moet met die antennekabel toch niet buiten zijn!!!!
Mijn dealer heeft het antennekabel (blokje) van de GPS van mijn vrouw haar C8 gewoon gemonteerd in de (niet thermisch afgeschermde) zone rond de binnenspiegel, (je weet wel die zone met die zwarte stippeltjes waar het glas niet gekleurd is.
Vervolgens de kabel achter de binnenbekleding geleid. Kabel is nergens te zien behalve waar hij te voorschijnkomt voor de aansluiting op de GPS.
PS uiteraard niet vergeten het antenneblokje met de bolle kant tegen de ruit te monteren (ik heb namelijk een paar vrienden zich de haren uit hun hoofd weten rukken omdat ze het met de verkeerde kant tegen de ruit hadden gekleefd).
neen de antenne komt niet buiten,maar bij het kleine achterraampje aan de hoedenplank rechts,maar daarvoor moet ik die plastieken dorpels demonteren en ook het middenstuk en het kunstof gedeelte net onder het raampje waar het oprol mechanisme zit van de rechter achtergordel!! ik vind het estetischer dat de antenne daar staat dan bij het voorraam!!trouwens mijn microfoon van mijn carkit zal daar komen,links van de spiegel!!! ik heb juist nog een vraagje: aangezien de microfoon links van de spiegel moet komen moet ik voorbij het gedeelte waar de alarmsensoren in zitten en de licht en regen sensor!! weet iemand hoe dit te demonteren valt!! want ik heb er al eens aan getrokken,maar met mijn berenmacht heb ik schrik iets kapot te doen!!! en zoals aan gegeven ,kan de kabel netjes tussen de plafondbekleding,behalve dan waar de sensorenplastiek zit!! dus ik vermoed dat die er af moet!!! of weet iemand iets beters???
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
TonK schreef:Dit is helemaal correct maar toch nog een kleine aanvulling.
Als je de deurrubbers aan de onderkant hebt losgetrokken is er ruimte genoeg om de kabel te leggen. Mocht je desondanks toch de plastic delen weg willen hebben dan kun je die rechtstandig naar boven uit de clips trekken.
Voor het lostrekken van het tussenpaneel wel even de bout van de gordel er uit draaien. Het tussenpaneel zit met twee haken in de bodem dus iets optillen en trekken.
Bij het achterraampje kun je ook het plasticdeel lostrekken (naar je toe als je in de kofferruimte zit en bij de Break zitten er ook nog twee schroeven in) dan kun je de kabel helemaal uit het zicht aanbrengen. LET OP. Als je dat doet moet je op de plaats waar je de kabel naar boven laat komen aan de ruitzijde een kleine uitsparing in het plasticdeel maken want anders wordt de kabel afgeklemt tijdens het monteren van het plasticdeel en kan daardoor (op de lange duur) defect raken.
Het klinkt misschien ingewikkeld maar het blijkt heel simpel.
Groet, Ton
ik las op planete citroën als je het een en ander sloopt in je auto ,dat je je moet voorzien van nieuwe klips,want die zouden niet meer herbruikbaar zijn bij het hermonteren van die kunststoffen onderdelen!! ervaring mee???
blooper1963 schreef;
ik las op planete citroën als je het een en ander sloopt in je auto ,dat je je moet voorzien van nieuwe klips,want die zouden niet meer herbruikbaar zijn bij het hermonteren van die kunststoffen onderdelen!! ervaring mee???
Misschien als je woest gaat rukken maar ik heb het overal voorzichtig losgetrokken en kon het daarna zonder problemen weer monteren. Zover ik heb kunnen zien zijn er geen clips beschadigd.
De clips bij de portieren zijn wat rond en zul je niet snel stuk trekken de enige waar je wat moet oppassen zijn die bij de achterruit.
Bij het middenstuk kun je alleen de onderkant losmaken maar zoals gezegd dat zit met haken in de bodem dus wat omhoog tillen en trekken dan zie je het snel genoeg hoe het zit. Om de kabel achter de rol van de gordel langs te leggen hoeft het middelstuk er niet helemaal af. Bij het monteren zorgen dat de haken weer in de bodemgaten komen en dan aandrukken.
Groet, Ton
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
TonK schreef:blooper1963 schreef;
Misschien als je woest gaat rukken maar ik heb het overal voorzichtig losgetrokken en kon het daarna zonder problemen weer monteren. Zover ik heb kunnen zien zijn er geen clips beschadigd.
De clips bij de portieren zijn wat rond en zul je niet snel stuk trekken de enige waar je wat moet oppassen zijn die bij de achterruit.
Bij het middenstuk kun je alleen de onderkant losmaken maar zoals gezegd dat zit met haken in de bodem dus wat omhoog tillen en trekken dan zie je het snel genoeg hoe het zit. Om de kabel achter de rol van de gordel langs te leggen hoeft het middelstuk er niet helemaal af. Bij het monteren zorgen dat de haken weer in de bodemgaten komen en dan aandrukken.Groet, Ton
weet jij ook hoe ik mijn microfoonkabel voorbij die unit krijg aan het dak ,waar de alarmsensoren en de licht en regensensor inzit en tevens de voorste binnenverlichting???tussen de dakhemel is genoeg plaats,behalve dan waar die unit zit!!is dit demontabel?? je zou kunnen zeggen:leg de kabel om naar de andere kant,maar ik vrees voor interferenties omdat er daar vele electricteit zit (draadbundels,BSI enz…)
wat is de oplossing aub??
blooper1963 schreef;
weet jij ook hoe ik mijn microfoonkabel voorbij die unit krijg aan het dak ,waar de alarmsensoren en de licht en regensensor inzit en tevens de voorste binnenverlichting???tussen de dakhemel is genoeg plaats,behalve dan waar die unit zit!!is dit demontabel?? je zou kunnen zeggen:leg de kabel om naar de andere kant,maar ik vrees voor interferenties omdat er daar vele electricteit zit (draadbundels,BSI enz…)
wat is de oplossing aub??
Ik heb niet zelf de unit gedemonteerd maar toen mijn voorruit werd vervangen heeft de monteur van Carglass hem wel verwijderd. Volgens mij deed hij dat door de unit tegen de ruit te drukken en dan langs het glas naar beneden te trekken. Er zitten een soort haakjes waar hij achter zit.
Overigens denk ik dat je de micro kabel er wel bovenlangs krijgt zonder de unit te verwijderen. Je kunt beide vingers tegen elkaar krijgen als je ze ter weerzijde tussen de hemelbekleding naar elkaar toe drukt. Je voelt dan alleen wat bedrading van de unit.
Het is ook mogelijk hier een stevige draad door te steken en daarmee je micro kabel door te trekken als je hem daaraan vast maakt. Het is even prutsen maar het moet wel lukken.
Groet, Ton