7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
   
vraag2 Banden
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 23 april 2006 06:07 PM
  [ # 91 ]

ik heb vooraan XVS 185HR15 banden liggen maar achteraan 165 michelins(type weet ik niet!heb er vergeten naar te kijken!!)
en dat accepteerd de keuring in belgie niet!! als ik er nou achteraan ook XVS 185HR15 laat opleggen,moet dan de binnenband ook vervangen worden????

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 23 april 2006 06:30 PM
  [ # 92 ]
ID66 schreef:

Algemeen advies voor het bewaren van banden is koel en donker. Hogere temperaturen en zonlicht zijn verantwoordelijk voor verouderingsprocessen in het rubber. Uitdrogen komt eigenlijk niet voor, dus behandelen met olie of zoiets is onzinnig. De scheurtjes in oude banden zijn een gevolg van veroudering , niet van uitdrogen.

Banden zonder velg staand bewaren en af en toe verdraaien om vervorming tegen te gaan.

Als banden nooit of bijna nooit gebruikt worden wordt een levensduur van 6 - 8 jaar afgegeven. Advies is dan ook reservebanden na 6 jaar alleen nog maar echt voor noodgevallen te gebruiken.

PeTeR

Dan verhuis ik ze maar naar de kelder.
bedankt PeTer Laughing

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 23 april 2006 06:36 PM
  [ # 93 ]
Marten schreef:
ID66 schreef:

Algemeen advies voor het bewaren van banden is koel en donker. Hogere temperaturen en zonlicht zijn verantwoordelijk voor verouderingsprocessen in het rubber. Uitdrogen komt eigenlijk niet voor, dus behandelen met olie of zoiets is onzinnig. De scheurtjes in oude banden zijn een gevolg van veroudering , niet van uitdrogen.

Banden zonder velg staand bewaren en af en toe verdraaien om vervorming tegen te gaan.

Als banden nooit of bijna nooit gebruikt worden wordt een levensduur van 6 - 8 jaar afgegeven. Advies is dan ook reservebanden na 6 jaar alleen nog maar echt voor noodgevallen te gebruiken.

PeTeR

Dan verhuis ik ze maar naar de kelder.
bedankt PeTer

of naar mij!!! Laughing

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 25 april 2006 01:27 AM
  [ # 94 ]
blooper1963 schreef:

ik heb vooraan XVS 185HR15 banden liggen maar achteraan 165 michelins(type weet ik niet!heb er vergeten naar te kijken!!)
en dat accepteerd de keuring in belgie niet!! als ik er nou achteraan ook XVS 185HR15 laat opleggen,moet dan de binnenband ook vervangen worden????

Wat is dat voor achterlijke regel ?

Er zijn zelfs ds’en volgens mij met standaard verschillende banden voor en achter, ik had op de mijne ook 185 voor en 165 achter.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 25 april 2006 01:29 AM
  [ # 95 ]
PHoskam schreef:
blooper1963 schreef:

ik heb vooraan XVS 185HR15 banden liggen maar achteraan 165 michelins(type weet ik niet!heb er vergeten naar te kijken!!)
en dat accepteerd de keuring in belgie niet!! als ik er nou achteraan ook XVS 185HR15 laat opleggen,moet dan de binnenband ook vervangen worden????

Wat is dat voor achterlijke regel ?

Er zijn zelfs ds’en volgens mij met standaard verschillende banden voor en achter, ik had op de mijne ook 185 voor en 165 achter.

en wat te denken van bijvoorbeeld een BMW M5 , of een Porsche 997 ?

Daar zit achter heel wat breder rubber op als voor…

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 25 april 2006 01:38 AM
  [ # 96 ]
PHoskam schreef:
blooper1963 schreef:

ik heb vooraan XVS 185HR15 banden liggen maar achteraan 165 michelins(type weet ik niet!heb er vergeten naar te kijken!!)
en dat accepteerd de keuring in belgie niet!! als ik er nou achteraan ook XVS 185HR15 laat opleggen,moet dan de binnenband ook vervangen worden????

Wat is dat voor achterlijke regel ?

Er zijn zelfs ds’en volgens mij met standaard verschillende banden voor en achter, ik had op de mijne ook 185 voor en 165 achter.

de specs zeggen: bij alle injectiemodellen is het 380x185RXAS of de vervanger XVS185HR15 RONDOM!! dus zegt de technische controle in België: wat de specs voorschrijven MOET eronder of anders = AFGEKEURD!! was jou DS ok een IE of een carbu????

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 25 april 2006 02:38 AM
  [ # 97 ]

de mijne was een carburateur, ookal staat het in de ‘specs’, dan nog vind ik het een vreemde regel, want citroen specificaties zijn zoiezo niet altijd even gelijk.

Dus van welke specs gaan ze uit ?
Is daar eoa speciaal officieel document voor ?

Ik neem niet aan dat ze maar uitgaan dan van wat er in de boekjes of op internet staat bijv. want dat verschilt nogal.

Hoe ga je dat dan later oplossen, als de XAS’en echt op zijn, want dan mag je ook niets anders monteren ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
jan van tiggelen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 13-10-2005

Gepost: 25 april 2006 02:58 AM
  [ # 98 ]

Hallo Blooper1963,
Ik vrees voor jou dat de Belgische keuring de correcte gegevens hanteert. Voor de injectiemodellen is inderdaad het voorschrift om de 185-banden rondom te gebruiken. Voor de carbu-modellen zijn de achterbanden smaller dan de voorbanden.
Succes en groeten,
Jan

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 25 april 2006 03:25 AM
  [ # 99 ]

Ik moet toegeven de keuringseisen in België zijn soms streng, maar wel duidelijk. Staan omschreven op http://www.goca.be onder autokeuring.

PHoskam schreef:

Dus van welke specs gaan ze uit ? Is daar eoa speciaal officieel document voor ?

Banden met verschillende afmetingen op de voor- en achteras worden enkel aanvaard indien dit door de constructeur voorzien is in het PVG (proces verbaal van goedkeuring), COC (europees gelijkvormigheidattest), instructieboekje van de constructeur of originele sticker van de constructeur. In dit geval moet de combinatie voor / achter opgegeven door de constructeur gerespecteerd worden.

PHoskam schreef:

Hoe ga je dat dan later oplossen, als de XAS’en echt op zijn, want dan mag je ook niets anders monteren ?

Indien de gemonteerde banden niet overeenstemmen met één van de banden vermeld in het PVG, COC, instructieboekje van de constructeur of op de originele sticker van de constructeur dient de buitendiameter van elke band overeen te stemmen met de buitendiameter van één van de banden vermeld in het PVG, COC, instructieboekje of originele sticker van de constructeur met een tolerantie van -2% en +1,5%.

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 26 april 2006 12:30 AM
  [ # 100 ]

zo dan, das inderdaad wel streng allemaal daar bij onze buren Surprisedops:

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 26 april 2006 10:23 PM
  [ # 101 ]
PHoskam schreef:

Hoe ga je dat dan later oplossen, als de XAS’en echt op zijn, want dan mag je ook niets anders monteren ?

er is toch de vervanger van de XAS ik geloof de VXS185HR15!! maar wel erg duur vind ik!!! ik heb zo wat rondgeneust,mss nog niet bij de goeie,maar de nieuwprijs varieert tussen de €230 en de €250 per band!!dus in ‘t slechtste geval € 500 voor 2 banden!! DUUR…..

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 19 oktober 2006 10:59 PM
  [ # 102 ]

Ik had gisteren een lekke band met m’n Marshall 185, voor. Bleek dat kreng een binnenband te hebben. Heb nu de reserve Marshall gemonteerd.

Nu vraag ik me af, de overige 3 zijn Michelin XZX 165. Hebben die jongens ook binnenbanden? Horen binnenbanden op een DS?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 19 oktober 2006 11:34 PM
  [ # 103 ]

ja horen binnen banden op een ds, velgen zijn niet geschikt voor tubeless

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 oktober 2006 12:31 PM
  [ # 104 ]
Bram-id19B schreef:

ja horen binnen banden op een ds, velgen zijn niet geschikt voor tubeless

Dat weet ik zo net nog niet..Als je de band eraf hebt kan je kijken of je velg een ‘tubeless’ rand heeft. dan kan je zonder binnenbanden rijden. De SM heeft bijvoorbeeld ook geen biba’s. velgen stammen uit de zelfde tijd…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 20 oktober 2006 06:29 PM
  [ # 105 ]

Zojuist gisteren nog twee nieuwe voorbanden laten monteren. 40.000 km mee gereden. Bandenboer stopte er meteen twee nieuwe bibendumbiba’s in. Heb rondom dus biba’s. Is toch niet erg? Reed vroeger iedereen mee, dus waarom zou dat nu opeens slecht zijn?

Profiel  
 
 
7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook