2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
BX geluidsisolatie
Superdave
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 483
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 18 april 2006 06:44 PM
  [ # 16 ]

Of je zet je radio gewoon harder Laughing

Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 19 april 2006 12:21 AM
  [ # 17 ]

The original sound insulation is less than perfect in the BX. I have used 10 mm foam rubber plates in the floor and roof, 20 mm ones inside the bulkhead wall, simply layered over the existing material. Then, 4 mm asphalted plates went inside the doors and the tailgate. I’ve also used rubber plates on the inside of the dashboard. As a result, the engine sounds very smooth even at high revs, and the stereo just great. The difference of noise level both outside and inside the car is unbelievable.

Geir KORNELIUSSEN

In addition, there are hood soundproofing kits available made of self adhesive foam rubber plates resistant to heat, oil, gas and other aggressive liquids. They are perfect for insulating the doors and tailgate as well. You could also use rockwool (an insulating material used in house building) for the bulkhead wall, the roof and the floor.

Wat denken jullie, is dit veel werk?

- Kofferbak zal wel meevallen.
- Achterruitjes (bij een GTI dicht) moet ook wel makkelijk lukken.
- Deuren?? Zeker met alle elektrische meuk ...
- Hemelbekleding lijkt mij erg ingewikkeld, is dit nodig?
- Schutbord. Is dat makkelijk, en niet gevaarlijk ivm hitte etc…??
- Onder de vloer. Is dat nodig? Een GTI heeft al isolatie op de grond heb ik vanavond gecontroleerd.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 19 april 2006 02:35 AM
  [ # 18 ]
easternnl schreef:

The original sound insulation is less than perfect in the BX. I have used 10 mm foam rubber plates in the floor and roof, 20 mm ones inside the bulkhead wall, simply layered over the existing material. Then, 4 mm asphalted plates went inside the doors and the tailgate. I’ve also used rubber plates on the inside of the dashboard. As a result, the engine sounds very smooth even at high revs, and the stereo just great. The difference of noise level both outside and inside the car is unbelievable.

Geir KORNELIUSSEN

In addition, there are hood soundproofing kits available made of self adhesive foam rubber plates resistant to heat, oil, gas and other aggressive liquids. They are perfect for insulating the doors and tailgate as well. You could also use rockwool (an insulating material used in house building) for the bulkhead wall, the roof and the floor.

Wat denken jullie, is dit veel werk?

- Kofferbak zal wel meevallen.
- Achterruitjes (bij een GTI dicht) moet ook wel makkelijk lukken.
- Deuren?? Zeker met alle elektrische meuk ...
- Hemelbekleding lijkt mij erg ingewikkeld, is dit nodig?
- Schutbord. Is dat makkelijk, en niet gevaarlijk ivm hitte etc…??
- Onder de vloer. Is dat nodig? Een GTI heeft al isolatie op de grond heb ik vanavond gecontroleerd.

Hemelbekleding bij een berline? Dat is _enorm_ _veel_ werk!

Als je ooit de dakbekleding van een BX berline in 1 stuk eraf hebt geprobeerd te halen weet je hoeveel werk. Dat is een soort “mission impossible”.
Als je “luxe” hemelbekleding hebt dan is die overigens al vrij goed dempend. De basis of TGx stijl bekleding dempt minder.

En voor de rest moet de gehele auto moet totaal leeg zijn om te kunnen beginnen.

Gooi gewoon als begin eens een (rest)rolletje ondertapijt in de achterbak of op de achterbank en probeer zo uit waar je het meeste winst kunt boeken.

De latere BX-en (type 3) zijn heel veel beter gedempt dan de eerderen; misschien is het voorstel gebaseerd op een kale BX of eentje van een oudere serie. Schutbordisolatie en isolatie achter het dashboard zijn bij mijn 1994er 19TGD break prima in orde.

Wat eerder geopperd werd, je kunt overigens maar beter geen glasvezel in het interieur verwerken, dan houden je luchtwegen het wat langer uit. Glasvezel verkruimelt als je erop loopt of zit (tussen achterbank en koets) en dat geeft veel en best gemeen stof. Moet ook niet in je stereo komen bijv.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 21 april 2006 03:32 PM
  [ # 19 ]

Ben gister even bezig geweest om de bix wat stiller te krijgen.
- Alles schroefjes aangedraaid
- alle losse zooi eruit
- extra bodempje in de kofferbak gelegd om te kijken of dat scheelt
- kleed onder de achterbank gelegd om te kijken of dat scheelt
- Dat vreselijke gekraak van het plastic wat om je stuurkolom zit verholpen met secondenlijm
- paar kleine dingetjes die ooit vast zaten met lijm weer vastgelijmd.
- hoofdsteunen achter eruit gehaald
- windschermen verwijderd

resultaat:

veeeeeeeeel stiller in de auto (alhoewel er nog een kleine rammel van het onderstel waarneembaar is Rolling Eyes zucht)
alleen

nu hoor ik de achterbank rammelen!
Het rechtopstaande gedeelte van de achterbank heeft wat speling in het midden ongeveer waar de middenarmsteun achter zit.
Is dit op de een of andere manier te verhelpen??

en mijn hoedenplank rammelt alle kanten op. Heb er nu wat knuffels opgelegd zodat ie niet meer zo veel kan rammelen maar dat is ook geen oplossing.

en mijn passagiersdeur zit niet goed in het slot, deze staat naar mijn idee wat teveel naar buiten toe. Alleen heb je daar een steeksleutel 16 voor nodig. En raad eens wat ik NIET had liggen….
Rolling Eyes  die moet ik dus ook nog een keer verstellen.
bestuurdersdeur zit prima en valt ook beter in het slot dan de andere kant.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Superdave
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 483
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 21 april 2006 03:48 PM
  [ # 20 ]
metro2005 schreef:

Ben gister even bezig geweest om de bix wat stiller te krijgen.
- Alles schroefjes aangedraaid
- alle losse zooi eruit
- extra bodempje in de kofferbak gelegd om te kijken of dat scheelt
- kleed onder de achterbank gelegd om te kijken of dat scheelt
- Dat vreselijke gekraak van het plastic wat om je stuurkolom zit verholpen met secondenlijm
- paar kleine dingetjes die ooit vast zaten met lijm weer vastgelijmd.
- hoofdsteunen achter eruit gehaald
- windschermen verwijderd

Goed om te horen… ik denk dat je een heleboel BX-rijders weer aan het werk zet met dit mooie weer Smile

maar welke oplossing haalde je het meeste geluid eruit??

Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 21 april 2006 04:14 PM
  [ # 21 ]
Superdave schreef:
metro2005 schreef:

Ben gister even bezig geweest om de bix wat stiller te krijgen.
- Alles schroefjes aangedraaid
- alle losse zooi eruit
- extra bodempje in de kofferbak gelegd om te kijken of dat scheelt
- kleed onder de achterbank gelegd om te kijken of dat scheelt
- Dat vreselijke gekraak van het plastic wat om je stuurkolom zit verholpen met secondenlijm
- paar kleine dingetjes die ooit vast zaten met lijm weer vastgelijmd.
- hoofdsteunen achter eruit gehaald
- windschermen verwijderd

Goed om te horen… ik denk dat je een heleboel BX-rijders weer aan het werk zet met dit mooie weer Smile

maar welke oplossing haalde je het meeste geluid eruit??

Hmm, dat plastic geval om je stuurkolom was best een grote herrieschopper.  bodempje in de kofferruimte scheelt ook een heleboel!

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 21 april 2006 05:39 PM
  [ # 22 ]

Bij mij is de instrumenten koepel de grootste lawaai maker. Heeft iemand hier nog tips voor om dit te doen verminderen. Vaster draaien heeft geen zin, geloof me dit kan niet meer… wink
Verder is het meest bij mij effectief de radio harder zetten. Helaas horenkraakjes nu eenmaal bij een bx. Er zit niks normaal vastgesschroeft maar alles zit vastgeklikt wat natuurlijk wringt als de P***t. Verder is alles gemaakt van het meest ellendige plastic wat je kan krijgen en voila…Valt eigenlijk best mee dat gekraak D

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 april 2006 10:40 PM
  [ # 23 ]

extra bodempje in de kofferbak gelegd om te kijken of dat scheelt

hoe doe je dit precies? Rolling Eyes

kleed ofzo?
of waar denk je dan aan?

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 24 april 2006 03:32 PM
  [ # 24 ]
arjan_verkade schreef:

extra bodempje in de kofferbak gelegd om te kijken of dat scheelt

hoe doe je dit precies? Rolling Eyes

kleed ofzo?
of waar denk je dan aan?

Er ligt nu idd gewoon een extra kleed overheen Wink

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 24 april 2006 04:36 PM
  [ # 25 ]

En scheelt het Confused:

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 24 april 2006 07:11 PM
  [ # 26 ]
mvbbx schreef:

En scheelt het Confused:

zeker weten, gister even de snelweg opgedoken (km of 80) en wat me opviel was vooral dat ik een stuk minder geluid van de uitlaat hoorde. Tevens was het heerlijk dat ik het plastic omhulsel van het stuurhuis niet meer bij elke dwarsrichel hoor kraken!

Dat zijn dus tot nu toe mijn 2e grootste veranderingen qua geluid:

- kofferbakbekleding
- plastic huis om stuurhuis vastlijmen.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 25 april 2006 01:43 AM
  [ # 27 ]
metro2005 schreef:

- plastic huis om stuurhuis vastlijmen.

Was er wat afgebroken dan?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 25 april 2006 01:45 AM
  [ # 28 ]

Okee iets om te proberen dus, al ga ik geen panelen aan elkaar lijmen. Het gekraak van de instrumentenkoepel heb ik grotendeels verholpen door de moeren MINDER vast te draaien Rolling Eyes en stukjes schuim tussen de contactpunten met het dashboard. Je blijft bezig in zo’n bx Very Happy

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 25 april 2006 01:47 AM
  [ # 29 ]

Het stuurplastic vastlijmen lijkt me helemaal niet praktisch, als ik bedenk hoe vaak ik die ellendige schroefjes al wel los heb gedraaid…

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 25 april 2006 01:56 AM
  [ # 30 ]
mvbbx schreef:

Okee iets om te proberen dus, al ga ik geen panelen aan elkaar lijmen. Het gekraak van de instrumentenkoepel heb ik grotendeels verholpen door de moeren MINDER vast te draaien Rolling Eyes en stukjes schuim tussen de contactpunten met het dashboard. Je blijft bezig in zo’n bx Very Happy

Van origine liggen er rubber ringen tussen het instrumentenblok en de dash (of onder de moer, whatever); maar hoe “vaak” ik die al op de juiste plek heb aangetroffen ....

Voor de stuurkolom zou ik zelf denken aan een stukje zeer dunne stof, vlieseline oid, om tussen de krakende delen op te nemen.

Wat soms ook helpt tegen kraken is de boel eens goed stofvrij maken, zodat de contactvlakken tussen de delen weer lijken op het ontwerp.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook