Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Bdp sensor geeft niks door, kapot dus.
De stekker bij de teller ligt er, maar geen bedrading naar de sensor toe.
Vandaag visgraat intrieur gemonteerd
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Yummie, visgraat interieur, dat is het echte werk!
Nog even over die versnellingsbak: ik heb ervaring met beide typen versnellingbakken (in mijn GTi zat de BE1), maar ik had niet het idee dat de ene beter of slechter schakelde dan de andere. Het enige verschil dat ik kon ontdekken afgezien van het schakelschema (die van de BE1 vond ik zelf overigens wat dat betreft prettiger) is dat voor de BE1 een periodieke oliewissel wordt voorgeschreven, bij de BE3 is dat niet het geval (maar het mag natuurlijk wel).
Een mogelijke oorzaak kan zijn dat de olie die nu in je bak zit niet van de voorgeschreven soort is. Maar het kan natuurlijk ook domweg slijtage zijn…
Yummie, visgraat interieur, dat is het echte werk!
Ik heb er nog een in de aanbieding….
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Haha, ik was al voorzien hoor. Nog afkomstig uit een echte “87er GTI!
Haha, ik was al voorzien hoor. Nog afkomstig uit een echte “87er GTI!
Dat van mij ook, van Marcel Nagel ooit overgenomen als reserve… voor mijn echte 87’er GTi
automaat
antwoord op vraag be
Niet vanaf nieuw in 1999 gekocht met 142000 op de teller.
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Ik vind het visgraat intrieur de beste stoelen voor de bx, en vind het persoonlijk het mooiste intrieur.
Een mogelijke oorzaak kan zijn dat de olie die nu in je bak zit niet van de voorgeschreven soort is. Maar het kan natuurlijk ook domweg slijtage zijn…
Olie zit er een 50dkm in. Ik heb meerdere be1 bakken gehad, bx sport, gt, gti, 16v en allemaal probleem met schakelen 2e en 3e versnellingen. Speling in het schakelsysteen of slechtere sychnromessringen (hoe je het ook schrijft ) had ik het idee.
Laatste paar dagen 350 km gereden, loopt lekker zo’n dieseltje .
Ben er tot nu toe zeer tevreden mee en het verbruik ook!
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Ik heb nu een 87’er GTi, dus met zo’n BE1 bak, en een 19 TZD van 1993 met BE3 bak. Nu ik gewoonlijk in de TZD rijd en zo soms eens in de GTi, valt het me op wat een zwabberbak die BE1-bak eigenlijk is. De TZD schakelt veel strakker, met minder speling.
De BE1 bak voelt net wat meer alsof je in een pan erwtensoep zit te roeren
Harm schreef:
De BE1 bak voelt net wat meer alsof je in een pan erwtensoep zit te roeren
Erwtensoep kan voor de tijd van het jaar al niet meer…...Dus maar even snel een BE3 bakje monteren….
Test
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Nu ik gewoonlijk in de TZD rijd en zo soms eens in de GTi, valt het me op wat een zwabberbak die BE1-bak eigenlijk is. De TZD schakelt veel strakker, met minder speling.
De BE1 bak voelt net wat meer alsof je in een pan erwtensoep zit te roeren
Helemaal mee eens, be 3 schakelt veel strakker.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Hmmm…. als ik de enige ben die de BE1 niet verkeerd vond schakelen, dan zal de bak destijds in mijn GTI wel in een bijzonder goede conditie zijn geweest.
is dat dezelfde bak als in de peug 305 GTX?? Die schakelt namelijk heerlijk, heeft ook de achteruit naast de 1e versnelling.
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
is dat dezelfde bak als in de peug 305 GTX?? Die schakelt namelijk heerlijk, heeft ook de achteruit naast de 1e versnelling.
Waarschijnlijk wel, als het een xu of xud was wel. De 305 was ook geleverd met de oude talbot motoren dus die hebben andere bak.
Kan zijn dat het ander schakelsysteem is of nog weinig gedraaid.
Hmmm…. als ik de enige ben die de BE1 niet verkeerd vond schakelen, dan zal de bak destijds in mijn GTI wel in een bijzonder goede conditie zijn geweest.
Er zullen natuurlijk genoeg zijn die wel goed schakelen gelukkig, vaak ook weinig gelopen .
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Ik wilde ook weer niet zeggen dat die BE1 bak nou slecht schakelt, gewoon minder strak dan die van m’n TZD
Valt pas echt op als je van de een in de ander overstapt
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Kleine update
Vandaag apk goedgekeurd dus kan ik met de tzd naar citromobile.
Afgelopen weekend, distributie vervangen met spanrol en waterpomp. Er lagen 3 stukken messing van de pomp daarvoor in het blok en schoepen waren half afgebroken. Gelukkig vervangen voor de roetmeting.
Verder grote beurt, remslangen, retourslangen, remmetjes rondom schoongemaakt en veerbollen voor. Zweeft weer fantastich
Voorlopig is er weer wat onderhoud gedaan, binnenkort bandjes.
Daar waren 3 ervan een advies.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge