Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Hallo iedereen,
wegens een rot en rottig schuifdak en daardoor rot dak komt er een ander dak op men SPORT, alle ervaring welkom.
Lassen kan ik dus dat is het punt niet, is gewoon de ervaring die in zoek
Foto’s volgen
mvg
Ruben
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
BX zoeken met een goed dak die eraf mag. Kartonnen mal maken, en met dat als passtuk een stuk uit je oude dak zagen, en een stuk uit het nieuwe dak. Op deze manier heb je 2 identieke stukken plaatwerk. Nieuwe stuk dak in het oude stuk zien te krijgen, lassen, afbramen, schuren, primen, spuiten, poetsen. En als het gelukt is een kroketje eten .
PS behandel aan de binnenkant het dak goed tegen roest….
Test
Puur uit intresse:
Ik hoor vaak om me heen dat daken moeilijk te lassen zijn door het dunne plaatwerk dat snel krom zou trekken en dat men daarom het complete dak bij de dakstijlen vervangt. Is het dak van een BX dikker of zijn er speciale technieken om dit wel netjes te krijgen?
Xsara_Coupe
Xsara_Coupe schreef:Puur uit intresse:
Ik hoor vaak om me heen dat daken moeilijk te lassen zijn door het dunne plaatwerk dat snel krom zou trekken en dat men daarom het complete dak bij de dakstijlen vervangt. Is het dak van een BX dikker of zijn er speciale technieken om dit wel netjes te krijgen?Xsara_Coupe
Is inderdaat waar. Gewoon heel voorzichtig lassen. Maar Ruben gaf aan dat te kunnen, dus heb daar verder niks over gezegd.
Test
Stoterstangen90 heeft mij op de BX-sloopmeeting bij McDean laten zien dat het dak gepuntlast is. Schijnt een kwestie van de puntlasjes uitboren, welke zichtbaar worden als je de strippen links en rechts van het dak voorzichtig verwijderd, voorruit eruit en je heb het dak in je handen.
Maar goed, ik denk dat Stoterstangen90 (Pytrik) je er meer over kan vertellen.
Als je een stukje dak gaat lassen, zou ik aan de onderkant een metalen strip over de verbinding leggen, met aan weerskanten gaatjes die je vervolgens vol-last en daarna pas voorzichtig de naad dichtlassen. Anders wordt het geheid rubish.
Animal triste post coitum
Dak er af = auto uit vorm. Dus wat Serge zegt: vantevoren verstevigen die hap.
Schijt aan originaliteit.
waarom niet meteen een cabrio dak erop maken!?
In ieder geval succes met het lassen
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ik zou ‘gewoon’ het schuifdak en de schade dichtlassen…
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Superdave schreef:waarom niet meteen een cabrio dak erop maken!?
In ieder geval succes met het lassen
cool! een sport cabrio!
Lezen is blijkbaar moeilijk
Als je de uitgeboorde puntlasjes gewoon dichtlast, kit erop en dan de originele strippen erop, is het een stuk makkelijker. Stuur anders Stoterstangen een PB, hij kan het je haarfijn uitleggen, hij heeft het mij laten zien en het stelt echt geen moer voor.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
tsja, als t echt zo makkelijk is, waarom dan moeilijk doen ops:
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Bedankt voor de reacties allemaal.
Een stuk vervangen gaat niet wegens trekken en doen, idem met het gat dichtlassen.
Toen de SPORT liep hoorde ik net of het was aan het onweren, gewoon door de trillen van de dakplaat(wegen verzwakking van gat van het schuifdak).
Zo dun is het dus.
Het wordt idd gedaan door de puntlasjes uit te boren, ander dak erop en terug vast te lassen.
Ik hoor even bij Pytrick(stoterstangen90).
Alvast bedankt!
Foto’s volgen
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
woutersmits schreef:Superdave schreef:waarom niet meteen een cabrio dak erop maken!?
In ieder geval succes met het lassen
cool! een sport cabrio!
Sorry, mag ik gaan walgen? ops:
Daar is men beestje net IETSJE te goed voor, zoon einde van een auto wens ik er geen 1 toe, al is het natuurlijk al gebeurd
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
was natuurlijk met een