1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Dakwissel BX
Gepost: 26 april 2006 02:23 AM

Hallo iedereen,

wegens een rot en rottig schuifdak en daardoor rot dak komt er een ander dak op men SPORT, alle ervaring welkom.
Lassen kan ik dus dat is het punt niet, is gewoon de ervaring die in zoek
Foto’s volgen

mvg
Ruben

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 26 april 2006 02:56 AM
  [ # 1 ]

BX zoeken met een goed dak die eraf mag. Kartonnen mal maken, en met dat als passtuk een stuk uit je oude dak zagen, en een stuk uit het nieuwe dak. Op deze manier heb je 2 identieke stukken plaatwerk. Nieuwe stuk dak in het oude stuk zien te krijgen, lassen, afbramen, schuren, primen, spuiten, poetsen. En als het gelukt is een kroketje eten Wink .

PS behandel aan de binnenkant het dak goed tegen roest….

Test

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 26 april 2006 03:23 AM
  [ # 2 ]

Puur uit intresse:
Ik hoor vaak om me heen dat daken moeilijk te lassen zijn door het dunne plaatwerk dat snel krom zou trekken en dat men daarom het complete dak bij de dakstijlen vervangt. Is het dak van een BX dikker of zijn er speciale technieken om dit wel netjes te krijgen?

Xsara_Coupe

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 26 april 2006 03:26 AM
  [ # 3 ]
Xsara_Coupe schreef:

Puur uit intresse:
Ik hoor vaak om me heen dat daken moeilijk te lassen zijn door het dunne plaatwerk dat snel krom zou trekken en dat men daarom het complete dak bij de dakstijlen vervangt. Is het dak van een BX dikker of zijn er speciale technieken om dit wel netjes te krijgen?

Xsara_Coupe

Is inderdaat waar. Gewoon heel voorzichtig lassen. Maar Ruben gaf aan dat te kunnen, dus heb daar verder niks over gezegd.

Test

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 26 april 2006 03:30 AM
  [ # 4 ]

Ok, duidelijk Smile
Wel foto’s plaatsen van de operatie he Very Happy

Xsara_Coupe

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 april 2006 04:23 AM
  [ # 5 ]

Stoterstangen90 heeft mij op de BX-sloopmeeting bij McDean laten zien dat het dak gepuntlast is. Schijnt een kwestie van de puntlasjes uitboren, welke zichtbaar worden als je de strippen links en rechts van het dak voorzichtig verwijderd, voorruit eruit en je heb het dak in je handen.

Maar goed, ik denk dat Stoterstangen90 (Pytrik) je er meer over kan vertellen.

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 26 april 2006 12:04 PM
  [ # 6 ]

Als je een stukje dak gaat lassen, zou ik aan de onderkant een metalen strip over de verbinding leggen, met aan weerskanten gaatjes die je vervolgens vol-last en daarna pas voorzichtig de naad dichtlassen. Anders wordt het geheid rubish.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 26 april 2006 01:21 PM
  [ # 7 ]

Dak er af = auto uit vorm. Dus wat Serge zegt: vantevoren verstevigen die hap.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Superdave
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 483
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 26 april 2006 01:26 PM
  [ # 8 ]

waarom niet meteen een cabrio dak erop maken!?  Laughing

In ieder geval succes met het lassen

Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 26 april 2006 01:26 PM
  [ # 9 ]

Ik zou ‘gewoon’ het schuifdak en de schade dichtlassen…

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 26 april 2006 01:36 PM
  [ # 10 ]
Superdave schreef:

waarom niet meteen een cabrio dak erop maken!?  Laughing

In ieder geval succes met het lassen

cool! een sport cabrio! Twisted Evil

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 april 2006 01:41 PM
  [ # 11 ]

Lezen is blijkbaar moeilijk Rolling Eyes

Als je de uitgeboorde puntlasjes gewoon dichtlast, kit erop en dan de originele strippen erop, is het een stuk makkelijker. Stuur anders Stoterstangen een PB, hij kan het je haarfijn uitleggen, hij heeft het mij laten zien en het stelt echt geen moer voor.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 26 april 2006 02:11 PM
  [ # 12 ]

tsja, als t echt zo makkelijk is, waarom dan moeilijk doen Surprisedops:

Profiel  
 
Gepost: 26 april 2006 04:49 PM
  [ # 13 ]

Bedankt voor de reacties allemaal.

Een stuk vervangen gaat niet wegens trekken en doen, idem met het gat dichtlassen.
Toen de SPORT liep hoorde ik net of het was aan het onweren, gewoon door de trillen van de dakplaat(wegen verzwakking van gat van het schuifdak).
Zo dun is het dus.

Het wordt idd gedaan door de puntlasjes uit te boren, ander dak erop en terug vast te lassen.

Ik hoor even bij Pytrick(stoterstangen90).

Alvast bedankt!

Foto’s volgen Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Gepost: 26 april 2006 04:57 PM
  [ # 14 ]
woutersmits schreef:
Superdave schreef:

waarom niet meteen een cabrio dak erop maken!?  Laughing

In ieder geval succes met het lassen

cool! een sport cabrio! Twisted Evil

Sorry, mag ik gaan walgen? Surprisedops:  Rolling Eyes  Twisted Evil
Daar is men beestje net IETSJE te goed voor, zoon einde van een auto wens ik er geen 1 toe, al is het natuurlijk al gebeurd Crying or Very sad

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 26 april 2006 05:04 PM
  [ # 15 ]

was natuurlijk met een Wink

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook