Gat is niet nodig, er zal genoeg LHM op de grond liggen nadat een zooi BXen, CXen, etc daar hebben rondgecrossed
Maar we gaan helaas een beetje fftopic
Topic starter is vrij om langs te komen voor hulp en gebruik van de afvaltank
ZX1.4i schreef:Als ik jouw was zou ik de filters en de vloeistoffen lekker zelf doen, stelt geen moer voor, spaar je een hoop geld mee uit. Vergeet niet dat een garage al snel €15/L rekent voor motorolie en ongeveer hetzelfde bedrag voor koelvloeistof.
KVS weet ik niet, maar een dergelijke prijs rekent lubbers echt niet voor de Total 5W40.
weet nl dat ik de losse bussen daar altijd meeneem omdat die slechts met een lampje goedkoper te vinden zijn.
Als gezegd: het is een heel redelijke garage!
hogervp schreef:Ralph schreef:
Ik heb de pech dat ik hele hoge reiskosten heb en mijn werkgever vertikt mij een fatsoenlijke vergoeding te geven. Dus zolang ik nog geen baan in mijn regio heb moet ik ff zuunig leven. Tis niet anders. Maar mijn Xantia ben ik zeer trots op en wil hem inderdaad nog een paar jaar houden, dus als de middelen er zijn dan ga ik hem vertroetelen.
Heel ff off-topic: benut je ook de fiscale mogelijkheden qua reiskostenvergoeding?? Er mag ook voor woon-werkverkeer 0,18 cent per kilometer worden vergoed. Mochten jullie ook een meerkeuze systeem hebben van arbeidsvoorwaarden dan kan je bijvoorbeeld niet opgenomen vakantie-uren of iets dergelijks in ruilen voor een netto reiskosten vergoeding. Her en der op Internet kan je hier informatie over opvragen.
Patrick
Nou, eigenlijk is het heel simpel.
Door een reorganisatie ben ik vorig jaar overgenomen door een ander bedrijf. Het nieuwe bedrijf zegt nu doodleuk: de rest van de medewerkers krijgen het niet dus jij ook niet… zelfs niet die 18 cent per km.
Xantia 1.9 TD Break
waarom krijg ik dat quote-gedoe niet voor elkaar ?
Xantia 1.9 TD Break
is een vakbond niks voor je
M&M schreef:Ralph schreef:waarom krijg ik dat quote-gedoe niet voor elkaar :
Omdat je BBCode uitstaat in je profiel ... ik heb hem in bovenstaand berichtje tijdelijk aangezet !
learning all the time
Xantia 1.9 TD Break
citroenc2 schreef:is een vakbond niks voor je
doe maar een tijdbom en een nieuwe werkgever
Xantia 1.9 TD Break
Ralph schreef:citroenc2 schreef:is een vakbond niks voor je
doe maar een tijdbom en een nieuwe werkgever
even off topic het lijkt mij als het in de cao is afgesporken dat je werkgever dit na moet komen dus als je het erover heb gehad en hij blijft weigeren kan je altijd de bond inschakkenlen
ja, let’s stick to the topic.
Dit verhaal is meer voor werknemers-forum
Xantia 1.9 TD Break
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ik ben vandaag bij Lubbers geweest met onze Xantia 1.8i 16V voor groot onderhoud, APK en distributieriem met alles erop en eraan, ook de waterpomp dus. Het totaal plaatje was 1117 euri. Ik dacht dat ik een rol beroerte kreeg! :coolrol Er bleken nog wel meer dingen aan vervanging toe te zijn. Ze hebben de retourslangen van de voorste veerpoten en van de remmen vervangen want die waren uitgedroogd. Een uitlaatstuk tussen katalysator en de einddemper. Remblokken voor, en nog wat klein grut. Goede en snelle service. Ik kreeg een leenauto gratis mee omdat het een “zeer grote reparatie” was en onze auto was de zelfde dag klaar.
Vorige week bij de Bandenberg in Hengelo 4 nieuwe Michelin energy erop laten zetten a 73 euro per band (incl ballanceren en BTW) en een maand geleden zijn alle bollen nagevuld en/of vervangen bij Chyparse voor een totaal van ongeveer 280 euro.
Dus ons hele totaal plaatje aan onderhoud is ongeveer 1689 euro. Voor dat geld verwacht ik minimaal dat onze auto ons de komende 5 jaar overal naartoe brengt waar we maar willen zonder enig geklaag Oké over de benziene wil ik nog nadenken.
My other car is a broomstick.
Kijk, dus ik ben niet de enige die zulke bedragen uitgeeft aan een Xantia…
Maar voorlopig moet ‘ie er weer tegen kunnen toch? Dat vind ik van die van mij nu ook wel eens. Nog een rondje bollen vullen op 10 mei en de airco een keer laten vullen, dan hoop ik er voorlopig klaar mee te zijn.
mathijs schreef:onze auto was de zelfde dag klaar.
Ben eens voor een vergelijkbare klus bij de dealer in Zutphen geweest: kon ik twee weken later terugkomen omdat ze sommige delen niet op voorraad hadden…........
mathijs schreef:Ik ben vandaag bij Lubbers geweest met onze Xantia 1.8i 16V voor groot onderhoud, APK en distributieriem met alles erop en eraan, ook de waterpomp dus. Het totaal plaatje was 1117 euri. Ik dacht dat ik een rol beroerte kreeg! :coolrol Er bleken nog wel meer dingen aan vervanging toe te zijn. Ze hebben de retourslangen van de voorste veerpoten en van de remmen vervangen want die waren uitgedroogd. Een uitlaatstuk tussen katalysator en de einddemper. Remblokken voor, en nog wat klein grut.
1117 euri is een nette prijs, de D-riem bij een 1.8 16V schijnt nog lastiger te zijn dan bij een 1.9(T)D, vanwege de dubbele nokkenas. Je heb nu een auto waar je weet wat je aan heb, dus het onderhoud zal de komende jaren wel meevallen
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
mathijs schreef:Ik ben vandaag bij Lubbers geweest met onze Xantia 1.8i 16V voor groot onderhoud, APK en distributieriem met alles erop en eraan, ook de waterpomp dus. Het totaal plaatje was 1117 euri. Ik dacht dat ik een rol beroerte kreeg! :coolrol Er bleken nog wel meer dingen aan vervanging toe te zijn. Ze hebben de retourslangen van de voorste veerpoten en van de remmen vervangen want die waren uitgedroogd. Een uitlaatstuk tussen katalysator en de einddemper. Remblokken voor, en nog wat klein grut. Goede en snelle service. Ik kreeg een leenauto gratis mee omdat het een “zeer grote reparatie” was en onze auto was de zelfde dag klaar.
Vorige week bij de Bandenberg in Hengelo 4 nieuwe Michelin energy erop laten zetten a 73 euro per band (incl ballanceren en BTW) en een maand geleden zijn alle bollen nagevuld en/of vervangen bij Chyparse voor een totaal van ongeveer 280 euro.
Dus ons hele totaal plaatje aan onderhoud is ongeveer 1689 euro. Voor dat geld verwacht ik minimaal dat onze auto ons de komende 5 jaar overal naartoe brengt waar we maar willen zonder enig geklaag Oké over de benziene wil ik nog nadenken.
Dat is een behoorlijk bedrag, maar zoals jezelf al zegt moet je hier de komende jaren weer mee weg kunnen. Waterpomp, distririem etc.kunnen weer voor een tonnetje aan kilometers mee (de interval van die niwue riemen is toch circa 100.000km?).
In dat opzicht betaal je dus 1,1 cent per kilometer. da’s goeie koop, nietwaar?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
mathijs schreef:Ik ben vandaag bij Lubbers geweest met onze Xantia 1.8i 16V voor groot onderhoud, APK en distributieriem met alles erop en eraan, ook de waterpomp dus. Het totaal plaatje was 1117 euri. Ik dacht dat ik een rol beroerte kreeg! :coolrol Er bleken nog wel meer dingen aan vervanging toe te zijn. Ze hebben de retourslangen van de voorste veerpoten en van de remmen vervangen want die waren uitgedroogd. Een uitlaatstuk tussen katalysator en de einddemper. Remblokken voor, en nog wat klein grut. Goede en snelle service. Ik kreeg een leenauto gratis mee omdat het een “zeer grote reparatie” was en onze auto was de zelfde dag klaar.
Vorige week bij de Bandenberg in Hengelo 4 nieuwe Michelin energy erop laten zetten a 73 euro per band (incl ballanceren en BTW) en een maand geleden zijn alle bollen nagevuld en/of vervangen bij Chyparse voor een totaal van ongeveer 280 euro.
Dus ons hele totaal plaatje aan onderhoud is ongeveer 1689 euro. Voor dat geld verwacht ik minimaal dat onze auto ons de komende 5 jaar overal naartoe brengt waar we maar willen zonder enig geklaag Oké over de benziene wil ik nog nadenken.
Nou Mathijs, kan ik me albvast geestelijk voor bereiden
Maandag 8 mei gaat mijn TD voor exact dezelfde reparaties ook naar Lubbers dus ik ben zeer benieuwd. Ik heb in het verleden vaak problemen gehad met garages maar als Lubbers een goeie is, dan wordt het een blijvertje…. over de 1000 euro is een flink bedrag..pff, daar gaat het vakantiegeld
Xantia 1.9 TD Break