het lampje van de abs blijft branden. In het display is te lezen dat de abs is uitgeschakeld. Weet iemand wat nu te doen? Waar zit ergens de bedrading, relais van de abs?
Een keer de motor afzetten en opnieuw starten helpt ook niet?
abs lampje
neen, af en toe wel. valt er niet iets schoon te maken?
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
even zoeken op abs lampje in het xm forum
er is al veel over geschreven ( helaas )
http://citroen-forum.nl/search.php
http://citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=1192&highlight=abs+lampje
http://citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=166153&highlight=abs+lampje
Totaal aantal Berichten: 764
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Ik heb zelf ook zoiets. Intermitterend branden van ABS lamp.
Na uitlezing geeft hij aan een sensor links voor.
Die ben ik ondertussen aan het vervangen.
Een goed ( uitbouwbaar ) exemplaar vinden is niet eenvoudig.
Resultaat nog niet bekend.
abs lampje
wat is er in jouw geval kapot. Sleutelen vindt ik wel leuk maar ik moet het wel snappen.
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Leo,
Meestal zijn de wielsensoren voor de boosdoeners, deze geven vaak de geest. Ook berucht is de stekkeraansluiting van deze sensoren.
Als je de auto in de hoge stand zet en het kabeltje volgt vanaf de wielsensor zie je dat deze verdwijnt in de wielkast.
Maak hier wat ruimte en trek de kabel naar buiten, deze hangt er gewoon los in, je komt dan een stekkertje tegen.
Haal deze eens los, veertje verwijderen en lostrekken, en inspecteer op oxidatie. Als je flink wat smeer ziet kun je dit schoonmaken, inspuiten met contactspray, invetten met zuurvrije vaseline en weer in elkaar drukken.
Als je de stekker toch los hebt is het misschien handig om de sensor te controleren.
Zet een multimeter op de beide polen van de stekker, aan de kant waar de sensor aanzit natuurlijk
Je moet dan ongeveer 1 KOhm meten, meet je niets dan is deze kapot en moet je een nieuwe halen. Op de sloop halen is m.i. niets waard, omdat je ze er ten eerste amper heel uit kunt krijgen en ten tweede weet je niet hoe lang deze het houdt.
Nieuwe sensor kostte mij vorig jaar 143 euri…..
Succes!
grR
abs lampje
mijn dank voor je informatie. het lampje is irritant. ik heb nog geprobeerd even de accupool los te maken. daarmee had ik de bedoeling om te resetten, maar helaas, zonder het gewenste resutaat. ik ga dus zoeken volgens de manier die je mij geadviseerd heb.
abs lampje
stel je voor dat één of allebei de indicatoren van de abs voor defect zijn. wie weet een goed adres om ze aan te schaffen. graag tips.
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Het is meest onwaarschijnlijk dat ze allebei tegelijk de geest geven.
Heb je ze al doorgemeten?
Als je dat niet kunt, wip dan ff langs de dealer.
Die prikt een stekker in het contact achter het klepje onder je stuur en kan exact aflezen waar hem de kneep zit.
Hoef je ook zelf niet verder te zoeken.
Waar ze te kopen weet ik niet, iig niet van de sloop! Dan moet je de hele fusee er bij kopen
grR