Hoe moet ik de V-snaar demonteren van GSA X1 ?
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 26 april 2006 07:08 PM

Hallo,

Ik heb helaas nog geen vraagbaak of een Haynes manual.  Sad  Sad  Deze komt er wel snel maar daar heb ik nu helaas niks aan. Vandaar dat ik vraag of jullie even helpen.

Mijn v-snaar is zeer slecht en ik wil er graag een nieuwe omleggen.

Wat moet er losgehaald worden om de v-snaar te demonteren ?

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 april 2006 08:09 PM
  [ # 1 ]

Begin maar met het front. Als dat klaar is is je manual wel binnen! hahaha
daarna de fan eraf en het voorste deel van de koeltunnel.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 26 april 2006 08:47 PM
  [ # 2 ]

GSA

Je begint om de grill er af te schroeven , de oude V snaar kun je met een snijkniptang kapot knippen.
Om de nieuwe erop te krijgen moet je de spanschroefen van de dynamo losdraaien zodat de dynamo helemaal naar beneden gezakt is.
Nu is het mogelijk om de V snaar over de bladen van de ventilator te doen , wel is waar stuk voor stuk. Is ie er overheen dan om de poelie van de dynamo en dan de boel weer op spanning zetten.

Het is goed te doen , enigste probleem is om de V snaar over de ventilator te krijgen , maar met enige moeite lukt dat wel.

Succes

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 april 2006 08:56 PM
  [ # 3 ]

Sorry las effe te snel.. dacht de tandriem…
Surprisedops:

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 26 april 2006 10:57 PM
  [ # 4 ]

Re: GSA

citro-power schreef:

Je begint om de grill er af te schroeven , de oude V snaar kun je met een snijkniptang kapot knippen.
Om de nieuwe erop te krijgen moet je de spanschroefen van de dynamo losdraaien zodat de dynamo helemaal naar beneden gezakt is.
Nu is het mogelijk om de V snaar over de bladen van de ventilator te doen , wel is waar stuk voor stuk. Is ie er overheen dan om de poelie van de dynamo en dan de boel weer op spanning zetten.

Het is goed te doen , enigste probleem is om de V snaar over de ventilator te krijgen , maar met enige moeite lukt dat wel.

Succes

Bedankt voor de heldere uitleg !! Ik ga gelijk aan de slag Very Happy

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 26 april 2006 11:02 PM
  [ # 5 ]
bogaard77 schreef:

Sorry las effe te snel.. dacht de tandriem…
Surprisedops:

Voor de distributie moet je inderdaad wel wat meer eraf schroeven. Als je de onderhouds history niet kent zeker vervangen , maar dat geld voor elke auto.

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 26 april 2006 11:09 PM
  [ # 6 ]
citro-power schreef:

Voor de distributie moet je inderdaad wel wat meer eraf schroeven.

En dat ga ik dus weer es vrijdag doen. Dat gaat ook zeker lukken, alleen heb ik even het geheugen van een GS/GSA kenner nodig… Welke dop heb ik ook weer nodig om de koelfan los te schroeven ? Het is té lang geleden en ik heb geen zin om er vrijdag achter te komen dat ik dié nou net niet heb…

Gr Martijn

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 27 april 2006 12:31 AM
  [ # 7 ]
Martijn de Ruijter schreef:
citro-power schreef:

Voor de distributie moet je inderdaad wel wat meer eraf schroeven.

En dat ga ik dus weer es vrijdag doen. Dat gaat ook zeker lukken, alleen heb ik even het geheugen van een GS/GSA kenner nodig… Welke dop heb ik ook weer nodig om de koelfan los te schroeven ? Het is té lang geleden en ik heb geen zin om er vrijdag achter te komen dat ik dié nou net niet heb…

Gr Martijn

Als ik me niet vergis is het maatje 47 of 48. Niet echt courant…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook