Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb ooit weleens op een ICCCR wat plaatwerk voor een DS in glasvezel gezien, maar ik had zojuist weer eens een gedachtenspinsel waarin ik mij afvroeg of iemand misschien deze producent kent en weet of ie ook plaatwerk in koolstofvezel/koolstofkevlar maakt.
Het is eigenlijk naar aanleiding van een gesprek met Eviltwin op de meeting op 8 april waarin we filosofeerde over een koolstof subframe voor een CX. Inmiddels was ik ook al bij het idee aanbeland dat koolstof deuren, motorkap en achterklep (en voorschermen?) beide niet roesten, de helft wegen, erg cool zijn, en een wegenbelasting categorie kunnen schelen met de metale oplossing. Als je verderdenkt naar bumpers, plastic delen en brandstoftanks misschien zelfs meer. Maar goed, ik zoek dus iemand die er wat meer vanaf weet om even van gedachten te wissellen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
op zich geen mis idee, maar bedank wel dat je een nieuwe(uch ) CX kan kopen voor het bedrag dat je daaraan uitgeeft.
Ik denk dat gewoon polyester dan een betere oplossing is. Weegt minder dan ijzer maar natuurlijk meer dan carbon of wat dan ook.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
ik werk dagelijks met polyester
en hier op de belgische wegen is carbon verboden
nu ja ik maak alles in polyester
van bumpers tot muziekinstals
GRTZ
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
boonbeest schreef:ik werk dagelijks met polyester
en hier op de belgische wegen is carbon verbodennu ja ik maak alles in polyester
van bumpers tot muziekinstalsGRTZ
Ik moet zeggen dat dat goed klinkt Heb nog wel een SPORT bumpertje of 2 met wat barstjes, herstel je die ook?
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
boonbeest schreef:ik werk dagelijks met polyester
en hier op de belgische wegen is carbon verbodennu ja ik maak alles in polyester
van bumpers tot muziekinstalsGRTZ
Dat is wel heel interessant. Maar als ik het proces goed begrijp… we hebben plaatwerk, bumpers, e.d., dus dat is de mal. En als je een mal hebt en een grote autoclaaf (ok dat laatste is lastig), dan is carbon toch ook makkelijk te maken?
Maar zelfs in polyester vind ik het zeker interessant. Wat voor een prijzen e.d. moet ik aan denken?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:boonbeest schreef:ik werk dagelijks met polyester
en hier op de belgische wegen is carbon verbodennu ja ik maak alles in polyester
van bumpers tot muziekinstalsGRTZ
Dat is wel heel interessant. Maar als ik het proces goed begrijp… we hebben plaatwerk, bumpers, e.d., dus dat is de mal. En als je een mal hebt en een grote autoclaaf (ok dat laatste is lastig), dan is carbon toch ook makkelijk te maken?
Maar zelfs in polyester vind ik het zeker interessant. Wat voor een prijzen e.d. moet ik aan denken?
carbon is zeker en vast niet hetzelfde als polyester om mee te werken
carbon moet vacuum getrokken worden en speciaal gevernist worden enzo
moet ook recht gelegd worden in 1 beweging
polyesterbumper bvb
van een originele plastieken mal maken en kopieren
zit ge iets van een
350a400€
als ge er iets speciaal van wilt maken gaat de prijs per moeilijkheidsgraad omhoog
de hoge prijs ligt voornamelijk aan het materiaal die ge veel nodig hebt
in een mal met bumper en al kruipt al snel een 15liter polyesterhars in
en een 10m² vezels
5kilo gellcoat
schuurpapier en plamuur en dergelijke
om u maar een idee te geven
want sommigen slikken van die prijs natuurlijk wel
stel je koopt een polyesteren bumper voor je wagen
(uit het tuninggamma bvb)
deze aanpassen is snel goedkoper
maar ja het is allemaal te zien wat je wilt en welk budget je hebt hé
moest je interesse hebben kan je me altijd toevoegen
op msn ofzo
vrijblijvend uiteraard
GRTZ