In mijn zoektocht naar een opvolger voor de Xantia, zit ik er over te denken om een C5 break met g3 onderbouw te kopen.
Ik heb al veel doorgelezen maar kom eigenlijk geen antwoord op mijn vraag tegen.
Wat is nu betrouwbaarder op lpg, een 1.8 of een 2.0 uit de 2001 t/m 2003 reeks, er van uitgaande dat ik hem zo lang als mogelijk is wil blijven rijden.
(wat getalen BX 1.9d (diesel) 380dkm bij 13jaar ingeruild. Nu de Xantia 2.0 (benzine) 250dkm en bij 13 jaar wordt het ook weer tijd dat hij een opvolger krijgt)
C5 1.8 16v break, 10-2002, gris aluminium, pack parking, cruise control
C3 Pluriel trapauto, 10-2003, Oranje
Draadje had ik inderdaad ook gelezen.
Het liefste zou ik een Exclusive willen hebben van na 9-2003, maar ja. Ik wil eigenlijk ook tussen 10 a 12 duizend blijven en met niet meer dan 140dkm op de teller. Dus goed blijven zoeken maar.
Ik zag inderdaad dat het goed opletten is, want de diverse uitvoeringen worden voor bijna dezelfde prijs aangeboden.
C5 1.8 16v break, 10-2002, gris aluminium, pack parking, cruise control
C3 Pluriel trapauto, 10-2003, Oranje
Diesel is beter als je toch kilometers maakt. Ook nog stukken betrouwbaarder, sterker, meer power en uithoudingsvermogen
@Hertogjan:
Op dit moment helemaal mee eens als oud dieselaar, maar ik heb dus geen enkele ervaring met moderne autos op lpgg3. Over de voors en tegens, zijn en gaan denk ik nog heel wat draadjes gevuld worden.
Ik zal zeker ook eerst een proefrit maken, toen ik de Xantia aanschafte sloot gevoelsmatige het rijgedrag van de 2.0 beter aan op de 1.9d.
Een jaar geleden nogmaals een proefrit gemaakt in een Xantia T2 1.8 en had weer het zelfde gevoel als toen en ben dus doorblijven rijden in mijn 2.0. Maar op dit moment spelen de maandelijkse vaste kosten een grotere rol.
@M&M:
Heel toevalig dat jij meteen die naam noemt.
Ik kwam in mijn zoektocht telkens weer op hun site terecht. Heel toevallig heeft mijn achterbuurman deze maand bij hun een hele mooie c5 break 2.0 exclusive op lpgg3 uit 2002 gekocht, waar ook mijn oog op gevallen was. Met de wetenschap die jij mij gegeven hebt, ga ik zeker hun site met een geruster gevoel goed in de gaten houden. Ik ben eigelijk van het type alleen bij mijn dealer, maar het aanbod op C5 gebied dat op mijn wensen aansluit is bij hun op dit moment minimaal, dat ze zelf eigenlijk ook zeiden kijk ook eens bij andere. Kijk en dat vind ik dan weer klasse van mijn dealer. Ze weten natuurlijk wel dat het onderhoud toch bij hun terecht komt.
C5 1.8 16v break, 10-2002, gris aluminium, pack parking, cruise control
C3 Pluriel trapauto, 10-2003, Oranje
Helemaal mee eens.
Dat prijsverschil is nu bij mij ook nog een extra rede om eens wat verder in de wereld te kijken.
Op dit moment heeft het allemaal nog geen haast dus kijk op mijn gemak rond. Als het gelukt is laat ik het resultaat ook zeker hier weten.
C5 1.8 16v break, 10-2002, gris aluminium, pack parking, cruise control
C3 Pluriel trapauto, 10-2003, Oranje