1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Wie rijdt met GR-NR-83? Was ooit bijna total loss
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 742

Gepost: 21 april 2006 04:26 AM

In mijn eerste Xantia 2.0i ben ik ooit door een Berlingo onder de achterste stalen balk van een truck met oplegger geduwd. Ging vrij hard, er zat iemand heel erg niet op te letten. De Xantia zag er daarna zo uit:

Op de foto’s niet te zien, maar er zat zelfs een vouw in het dak boven de C-stijl. Kon destijds voor 16.000 gulden weer rijklaar gemaakt worden (mijnheer, die trekken we weer recht hoor), wat net wat minder was dan de cataloguswaarde, maar behoorlijk meer dan wat ik ervoor betaald had (bij een BMW-dealer zonder garantie). Ik heb toen dus voor het geld gekozen en een nieuwere 2.0i met weinig kilometers gekocht.

De auto zou “de handel” ingaan, maar volgens rdw.nl is deze auto in rijdbare staat. APK tot en met december 2006. Volgens mij nu al de 4e eigenaar en mogelijk staat hij ergens te koop. Zou de huidige eigenaar de voorgeschiedenis kennen?

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  

Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 21 april 2006 11:37 AM
  [ # 1 ]

Re: Wie rijdt met GR-NR-83? Was ooit bijna total loss

ID66 schreef:

Zou de huidige eigenaar de voorgeschiedenis kennen?

PeTeR

Misschien maak je nu wel iemand héél chagerijnig… Smile

Gr Martijn

Profiel  

jpiek
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 130

Gepost: 25 april 2006 12:49 PM
  [ # 2 ]

Of heel erg blij;

Je zult er maar in rondrijden….. Ik zou teruggaan naar de verkoper en de koop ontbinden als de schade niet gemeld is…

Overigens zouden dergelijke (gevaarlijke ?) wrakken na uitbetaling door de verzekering verplicht geschredderd moeten worden naar mijn mening…

Een ernstig gewond dier verlos je ook uit z’n lijden Crying or Very sad

Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG

Profiel  

Jalu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 25 april 2006 01:09 PM
  [ # 3 ]

Mag je er niet vanuit gaan dat als herstel 16000 gulden kostte en de auto niet total loss was, dat het in ieder geval lang geleden is? En dat een auto die voor zoveel geld gerepareerd word, dat dat goed gebeurt? Ik denk dat er heel wat -veel- zwaarder beschadigde auto’s weer worden hersteld en vervolgens nog jaren rondrijden.

Profiel  

jpiek
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 26 april 2006 01:25 AM
  [ # 4 ]

Daarom zei ik ‘dergelijke voertuigen’...

Ik geloof best dat het goed te herstellen is, maar ik geloof niet dat de auto z’n org. stijfheid ed. terugkrijgt. Niet met de gemiddelde investering door de gemiddelde opkoper van dergelijke wagens..

Maar mijn mening: Ik zou er niet met een gerust hard in rondrijden als een auto al zo’n klap op z’n kreukelzone heeft gehad…

Johan Piek

Profiel  

XsaraVTRRR
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 116

Gepost: 26 april 2006 01:36 AM
  [ # 5 ]

ID66 schreef:

In mijn eerste Xantia 2.0i ben ik ooit door een Berlingo onder de achterste stalen balk van een truck met oplegger geduwd. Ging vrij hard, er zat iemand heel erg niet op te letten. De Xantia zag er daarna zo uit:

Op de foto’s niet te zien, maar er zat zelfs een vouw in het dak boven de C-stijl. Kon destijds voor 16.000 gulden weer rijklaar gemaakt worden (mijnheer, die trekken we weer recht hoor), wat net wat minder was dan de cataloguswaarde, maar behoorlijk meer dan wat ik ervoor betaald had (bij een BMW-dealer zonder garantie). Ik heb toen dus voor het geld gekozen en een nieuwere 2.0i met weinig kilometers gekocht.

De auto zou “de handel” ingaan, maar volgens rdw.nl is deze auto in rijdbare staat. APK tot en met december 2006. Volgens mij nu al de 4e eigenaar en mogelijk staat hij ergens te koop. Zou de huidige eigenaar de voorgeschiedenis kennen?

PeTeR

Toen ik aantal jaren geleden met mn ZX Furio voor 26.000 Gulden schade had ( dagwaarde 22.000 ) is deze ook blijkbaar weer ‘opgelapt’, want zie um nog wel es rijden. Heeft nog steeds een knikje aan de linkerkant op het dak , want de dorpel was bij aanrijding zeker 40cm naar binnen geduwd ...

C4 Picasso 1.2 Puretech 130 SHINE EAT6 / Pack Lounge / Pack Detection / Pack Park Assist / Pack Safety / Pack leder ‘Claudia Mistral’ / Pack Connect NAV

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6485

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 26 april 2006 12:27 PM
  [ # 6 ]

Er zijn bedrijven die van twee Audi’s (OK, OK…) met respectievelijk vreselijke voor- en achterschade weer 1 auto maken. Doorzagen en weer aan elkaar plakken, zeg maar. Deze auto’s zijn zelfs door de fabriek goedgekeurd en zouden dus aan alle vereisten moeten voldoen. Er kan dus een hoop, wil ik maar zeggen…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  

jpiek
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 27 april 2006 12:44 AM
  [ # 7 ]

En dat gaat net zo sterk zijn als de org. draagbalken uit een stuk ?

Zal bets een gevoelskewstie zijn, maar voor mij niet zo’n wagen, hoe goedkoop ook.  Er zijn zat 2dehands auto’s….

Johan Piek

Profiel  

rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2516

Gepost: 27 april 2006 01:35 AM
  [ # 8 ]

Ik vind het eng te lezen dat er zo met auto’s omgegaan wordt, en dat er blijkbaar niks op gezegd wordt bij keuring etc.

Okee, ik ken niks van metaalconstructies, maar veilig kan het niet zijn.
‘trek hem maar weer recht’ na een perte totale… Nee, sorry, maar ik heb genoeg chemie gehad om te weten dat het metaal zijn goeie eigenschap(pen) kwijt is.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 27 april 2006 02:19 AM
  [ # 9 ]

Ach, zolang een auto goed spoort ben ik blij, gaat een auto scheeftrekken dan haak ik wel af, heeft niets met veiligheid te maken, maar een auto die scheeftrekt zal ook wel banden e.d. vreten…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

manonbridges
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48

Gepost: 27 april 2006 04:55 AM
  [ # 10 ]
rocco schreef:

Ik vind het eng te lezen dat er zo met auto’s omgegaan wordt, en dat er blijkbaar niks op gezegd wordt bij keuring etc.

‘trek hem maar weer recht’ na een perte totale… Nee, sorry, maar ik heb genoeg chemie gehad om te weten dat het metaal zijn goeie eigenschap(pen) kwijt is.

Ach chemisch is dat niet zo’n probleem, lijkt me dat het fysisch een veel groter probleem is.

Reizen zoals met een ICE maar dan op asfalt.

Profiel  

manonbridges
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48

Gepost: 27 april 2006 05:27 AM
  [ # 11 ]
Mulder schreef:

Er zijn bedrijven die van twee Audi’s (OK, OK…) met respectievelijk vreselijke voor- en achterschade weer 1 auto maken. Doorzagen en weer aan elkaar plakken, zeg maar. Deze auto’s zijn zelfs door de fabriek goedgekeurd en zouden dus aan alle vereisten moeten voldoen. Er kan dus een hoop, wil ik maar zeggen…

Tja, het is te gek voor woorden dat dit nog steeds kan.

Kan me herinneren dat in mijn studietijd (zo’n 18 jaar geleden) dit ook met schadeauto BMW’s gebeurde die uit Duitsland ingevoerd werden en hier aan elkaar gelast werden en vlot verkocht werden.

Iedereen met een beetje gezond verstand en verstand van techniek weet dat dergelijke auto’s nooit aan de zelfde kwaliteitseisen kunnen voldoen.
Dit zegt dus iets over het kwaliteitssysteem dat ze in Duitsland voor auto’s hanteren. Goh zou dat ook de reden zijn waarom dat zelfs de Duitsers klagen dat hun auto’s (zelfs die met die sterren) niet meer de kwaliteit van weleer hebben.

Ik weet wel zeker dat als het bedrijf waar ik werk [inmiddels EN-9100 gecertificeerd (dit is wel effe wat anders dan ISO-9001)] dit soort praktijken met strukturele delen van onze gebouwde hardware zou uithalen dat we zo zonder opdrachten zouden komen te zitten. De kwaliteitseisen van NASA/ESA/JAXA en anderen zijn niet flauw; waarom dacht je dat het zo lang duurt voor dat er weer een volgende shuttle gelanceerd wordt.

Reizen zoals met een ICE maar dan op asfalt.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 27 april 2006 11:55 AM
  [ # 12 ]

ID66 schreef:

Zou de huidige eigenaar de voorgeschiedenis kennen?

Wink

Profiel  

rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2516

Gepost: 27 april 2006 07:53 PM
  [ # 13 ]
manonbridges schreef:
rocco schreef:

Ach chemisch is dat niet zo’n probleem, lijkt me dat het fysisch een veel groter probleem is.

chemisch, fysisch… tja, ik bedoelde dat er op atomair/moleculair niveau ook wel verschuivingen gebeurd zijn die de (inderdaad!) fysische eigenschappen nu aanpassen Smile

Verder spreek ik je niet tegen, want ik zie dat jij meer gestudeerd hebt dan mij Wink

Profiel  

Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 527

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 02 april 2010 04:07 AM
  [ # 14 ]

Zit net oude xantia topics door te snuffelen opzoek naar tips enzo voor mijn xant…
en kwam dit topic tegen.

De auto in kwestie heeft nueen net verlopen APK ( 25-03-2010)

Maar als je van 2 1 maakt door de boel aan elkaar te lassen is r geen probleem, mits het voertuig maar 100% recht is en goed is gelast.

Mijn oom heeft jaren lang 2 alfa’s 75 gehad die gezamelijk op de sloop lagen en gezamelijk op de weg waren, de auto was echt netjes en goed..

Maar wist je dat bijvoorbeeld (off-topic) de trekduw treinen van NS ook een aan elkaar gelaste constructie is?

de rijtuigen waar een cabine op zit zijn gebouwd uit oudere bagage rijtuigen door de kop er af te zagen en de cabine er op te lassen!

ik doel dan op DEZE rijtuigen

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 02 april 2010 08:41 AM
  [ # 15 ]

?

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook