Volgens het instructieboekje moet naast de accu twee zekeringskastjes zitten, ik zie er echter maar één, iemand een idee waar die andere kan zitten. Heb al een tijdje onder de kap gezocht enzo.
(Zo 100e post, op naar de volgende honderd)
Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Re: zekeringskastje
jeroenvt schreef:Volgens het instructieboekje moet naast de accu twee zekeringskastjes zitten, ik zie er echter maar één, iemand een idee waar die andere kan zitten. Heb al een tijdje onder de kap gezocht enzo.
(Zo 100e post, op naar de volgende honderd)
Ik weet niet anders dan dat er maar 1 zit. Zowel bij GS als bij GSA.
Ergens anders zit er geen , ze zitten naast de accu.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Klopt, ga vooral niet verder zoeken. Ik heb er ook slechts eentje.
En daar zitten dan drie zekeringen in (welke?). Ik was eigenlijk op zoek naar aansluitpunten voor een lichtverklikkertje, want ik ken mijzelf erg goed
Bij de Aca heb ik die ook gewoon in het zekeringkastje geprikt.
Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Kan je die niet achter de schakelaar weg halen? Je kan de platte afdekplaat onder je klokkenspel zo er uit halen, het zit geklemt. ALs je er (erg voorzichtig!) een schroevendraaier tussen doet, dan kan je hem er af helen, daarna zie je alle bedrading zo liggen.
Dat plaatje had ik gisteren er al af, maar beetje veel draadjes, moet ik even de tijd voor nemen. Normaliter plaats je zo’n piep-dingetje aan de zekering van het dimlicht en de zekering die aan je contactslot zit, zou ‘m nu dan moeten verbinden met de lichtschakelaar en het contactslot zelf. Maar als ik toch de bedrading aanpas wil ik meteen de aansteker via het contactslot laten lopen (ivm telefoonoplader, ben te lui om hem er steeds uit te halen). Kan het contactslot dat aan? Heb bij de Aca een relais er tussen gezet, is dat bij de GS ook beter?
Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Een relais is altijd beter en kost je misschien €3,50? Ik zou het lekker via een relais doen.
Lijkt mij ook beter ja via een relais, ik heb onlangs ook zitten zoeken naar het ‘‘tweede’’ zekeringenkastje, maar kon deze ook nergens vinden zat deze misschien alleen in een gsa ofso? wie weet hier meer van?
Ik heb een instructieboekje ‘75, toen waren er nog geen GSA’s naar ik meen. En er staat heel duidelijk in het boekje welke zekeringen in welk kastje. Maar in het geval van 1 kastje, kan een GS dan met drie zekeringen af? Kan ik dan ergens anders vinden wat op welke zekering zit?
Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Volgens mij hebben ze er gewoon georganiseerde bende van gemaakt. In de vraagbaak staat dat de GSA 5 zekeringen in 1 kastje naast de accu heeft, de GS heeft er volgens hun 4 in 1 kastje…
Ik heb er dus 3 in 1 kastje. Tja, ik zal vanavond nog eens in mijn andere boeken neuzen en eventueel scannen. (als ik er aan toe kom)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Wunderbar schreef:Lijkt mij ook beter ja via een relais, ik heb onlangs ook zitten zoeken naar het ‘‘tweede’’ zekeringenkastje, maar kon deze ook nergens vinden zat deze misschien alleen in een gsa ofso? wie weet hier meer van?
Zowel GS als GSA hebben 1 zekering kastje. De aantal zekeringen hebben volgens mij te maken met de uitvoering , zoals optie achterruitenwisser , mistlampen voor (X2 , X3) enz.
zekeringkastje, grootlichtrelais en spanningverdeler
(heb ook 1 zekeringkastje met 3 zekeringen; gs pallas type 1, 1976)
bij mij zijn een paar draden doorgesmeuld door kortsluiting.
Bij het zekeringenkastje in de buurt zit een zwart blokje.(met 3 draden eraan)
Dat blokje is door een Franse monteur of de oude eigenaar doorverbonden met een draadje.
Das natuurlijk erg dom.
Ik vermoed dat daar een spanningverdeler op hoort te zitten.
(dit blijkt volgens mij uit het draadboomschema in het werkpl.boek)
weet iemand of die los te krijgen is en of dat specifiek gs verdeler moet zij of dat het ook van een ander type gebruikt kan worden….
Ook vraag ik me af waar het grootlichtrelais gemonteerd zit…
En toch kunnen er twee kastjes zitten bij mijn 75er Gspecial
zitten er twee naast elkaar en het is toch geen uitgebreide uitvoering :wink wat er dan wel op gezekerd zit heb ik nog niet bekeken.
Heb er wel een foto van maar weet niet hoe ik die hier plaats
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven