Douwe schreef:krijg de kant van het blok niet los .... het lijken geen inbus bouten .. en ook geen gewone bouten :s
zie het even somber in
Torx? zeskant of twaalftand torx?
Ik heb ze wel voor je eventueel, echter kun je vaak ook goedkopere setjes kopen met een dop die op een 1/2 duims ratel past, kijk daar dan ff naar!
Succes
Emiel
nee ik zie gewoon echt helemaal niets .... er lijkt geen gat in te zitten voor wat dan ook ..... en de buitenste rand lijkt me rond ...
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
:photo ?
Dan kan ik je eventueel helpen…
Emiel
jah ik zal eens even een foto gaan maken ...
Ik dacht eerst ook van misschien is het gat gewoon vol geslipt met rotzooi, maar er lijkt toch echt geen gat in te zitten.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Douwe schreef:jah ik zal eens even een foto gaan maken ...
Ik dacht eerst ook van misschien is het gat gewoon vol geslipt met rotzooi, maar er lijkt toch echt geen gat in te zitten.
Bij de originele zitten de 2 bouten aan 1 kant vast in het rubber (geen inbus). Dus die zal ook niet meedraaien als je de moeren eraf draait. Aan de andere kant zitten wel losse bouten die je met een inbus moet tegenhouden. Bij imitatie of aftermarket schijven zitten die bouten niet vastgevulcaniseerd en zul je ze dus moeten blokkeren met een inbus bij het vastdraaien.
de achtersten zijn los ... de omcirkelde wil niet
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Ik kan het niet goed zien, ik heb tot nu toe alleen nog maar types vervangen die gewoon los woudens zoals Marten beschrijft, toch denk ik dat ze los moeten kunnen, onder het motto “dooie dingen winnen niet” zou ik toch nog een poging wagen douwe!
Succes.
Emiel
zo een idee heb ik ook maar ik denk dat dit dooie ding echt van me gaat winnen.
Hij is niet tot de helft gescheurd .. dus het mag in principe nog wel .. dan blijft hij maar zitten tot apk (wel in de gaten houden dan), dan moet hij met de apk maar vervangen worden door de monteur.
Maar als iemand nog iets weet ... ik hoor het alsnog graag
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Douwe schreef:zo een idee heb ik ook maar ik denk dat dit dooie ding echt van me gaat winnen.
Hij is niet tot de helft gescheurd .. dus het mag in principe nog wel .. dan blijft hij maar zitten tot apk (wel in de gaten houden dan), dan moet hij met de apk maar vervangen worden door de monteur.
Maar als iemand nog iets weet ... ik hoor het alsnog graag
Die je had losgedraad, moest je die met de inbus tegenhouden?
Die moeren die nog vastzitten, moet je toch ook gewoon los kunnen draaien. Soms wel het stuur blokkeren, anders draait t hopeloos mee.
mpostma schreef:
Die je had losgedraad, moest je die met de inbus tegenhouden?
Die moeren die nog vastzitten, moet je toch ook gewoon los kunnen draaien. Soms wel het stuur blokkeren, anders draait t hopeloos mee.
Die bouten hoefde ik niet met inbus tegen te houden, daar kon ik met steeksleutel 13 zo de moer afdraaien.
De 2 die al los zijn waren ook geen imbus, ik denk dus nog gewoon standaard.
De anderen die nu nog vast zitten weet ik niet waaar ik die mee moet los draaien, het lijkt namenlijk geen 6-hoek voor een steeksleutel maar gewoon een ronde bout. En een imbusgat zite r volgens mij ook niet in. Heel erg vreemd
Als het een bout voor een steeksleutel zou moeten zijn ... welke maat zou ik dan moeten hebben volgens jullie?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Douwe schreef:mpostma schreef:
Die je had losgedraad, moest je die met de inbus tegenhouden?
Die moeren die nog vastzitten, moet je toch ook gewoon los kunnen draaien. Soms wel het stuur blokkeren, anders draait t hopeloos mee.
Die bouten hoefde ik niet met inbus tegen te houden, daar kon ik met steeksleutel 13 zo de moer afdraaien.
De 2 die al los zijn waren ook geen imbus, ik denk dus nog gewoon standaard.De anderen die nu nog vast zitten weet ik niet waaar ik die mee moet los draaien, het lijkt namenlijk geen 6-hoek voor een steeksleutel maar gewoon een ronde bout. En een imbusgat zite r volgens mij ook niet in. Heel erg vreemd
Moet gewoon een 6 kant zijn? Kun je wellicht een iets scherpere en gedetailleerdere foto maken? Kan zijn dat iemand zich al eens eerder heeft stukgebeten op die schijf en em zo vernaggeld heeft.
zou het graag doen maar mijn camera kan zo scherp niet fotograveren daar in het moterruim.
welke maat moet dat volgens jou zijn dan? ... iets van 9 of 10?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Douwe schreef:zou het graag doen maar mijn camera kan zo scherp niet fotograveren daar in het moterruim.
welke maat moet dat volgens jou zijn dan? ... iets van 9 of 10?
Dezelfde als die andere moeren die je al had losgedraaid. Ik dacht 13.
Dat is het dus zeker niet ... een 10 draait er zomaar om heen en een 9 is weer te klein.
Ik geef het op, ik zet de anderen ook weer vast
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Douwe schreef:Dat is het dus zeker niet ... een 10 draait er zomaar om heen en een 9 is weer te klein.
Ik geef het op, ik zet de anderen ook weer vast
Dan is er iets vreemds aan gehobbied en ziet er iets anders dan een moer en bout (klinknagel?). Probeer anders eens met je fototoestel van onderaf te fotograferen. Zonder heldere foto kan ik er ook niks zinnigs van zeggen.
Als het iets is wat je niet los kan krijgen zul je het los kunnen zagen. Moet je wel vervangende bouten bij de nieuwe stuurshcijf hebben gekregen.