Bij controle door Citroengarage bleek dat er in het carterpan een slijtagegroef zat met een diepte van ca. 3 mm. Dit was veroorzaakt door een versterkingsril van de bodemplaat. Oplossing van de garage was het weghalen van een stuk bodemplaat. Er was nog geen lekkage maar hoeveel materiaal er nog over is nu onbekend.
Is dit een bekend probleem (constructiefout) en is hier van fabriekswege een modificatie van geweest?
Is er een kans dat de vervanging van de carterpan op kosten van Citroen kan gebeuren? (bouwjaar 2001, km stand 214000km)
C5 1.8 MPi type 3 2008
Ik zou mezelf indekken, door de dealer aansprakelijk te stellen voor het geval dat schade ontstaat door lekkage op deze dunne plek in de carterpan. Het is duidelijk dat het een productiefout is ( modificatie 2004), en als ze de pan niet op voorhand willen vervangen, dan blijven ze verantwoordelijk voor vervolgschade. Je moet dit wel schriftelijk vastleggen!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
waarom is die modificatie niet gedaan dan?? Heb je de auto pas? Komt ‘ie nooit bij de dealer?
voordat iedereen weer begint te roepen laat meneer even eerst reactie geven
is niet alleen c5 maar anders krijg je weer dat gedoe over garantie enz
M&M schreef:Waarom ... zodra het een C5 betreft is het telkens hetzelfde ‘gezeur’ ( bij wijze van dan ) richting Citroën Nederland ... !
Sorry hoor maar coulance stopt toch echt ergens , en daar valt m.i geen carterpan onder , voor hetzelfde ram je morgen een vluchtheuvel en zit er een identieke schade aan !!
Sorry hoor, maar die vergelijking slaat echt helemaal nergens op
Dit is duidelijk een grote fout bij de productie. En citroen is ook niet heilig. Zo ben ik er achter gekomen dat aan de corrosiegarantie met opzet geen aandacht wordt besteed. De uren die ze er aan verdienen zouden namelijk niet lonend zijn tegenover de portokosten. Belachelijk! Laten we eerst maar is afwachten de ts te zeggen heeft.
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Xsara_Coupe schreef:
Zo ben ik er achter gekomen dat aan de corrosiegarantie met opzet geen aandacht wordt besteed. De uren die ze er aan verdienen zouden namelijk niet lonend zijn tegenover de portokosten. Belachelijk!
Xsara_Coupe
Inderdaad ja, belachelijk…. Waar heb je het over?! De anti-corrosie garantie staat gewoon duidelijk omschreven in het onderhoudsboekje van de auto, met alle voorwaarden die daaraan zitten! Om de vier jaar moet er een controle van de auto plaatsvinden om aanspraak te kunnen blijven maken op deze garantie. Hoe moet er nog meer aandacht aan gegeven worden dan? Het is toch de verantwoording van de KOPER/BERIJDER dat hij zich aan deze voorwaarden houdt , of vergis ik me daarin….
Gr Martijn
even uitleg toen xsara de auto kocht was de auto op dat moment waarschijnelijk 4 jaar dus had de dealer dit moeten melden of als service erbij moeten doen toen hij problemmen met de auto kreeg bleek dit achteraf niet gedaan te zijn dus wijst citroen de claim af
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Geef dan die uitleg eerst en roep niet dat Citroën het niet goed doet…. Dit blijkt gewoon een slechte ervaring met een bepaalde dealer te zijn.
Gr Martijn
Goed, nog heel ff offtopic
Niet helemaal waar. Auto is met citroen garantie gekocht. Dat is dealer verantwoording, dat begrijp ik. Maar ik krijg wle ieder jaar van citroen een brief over mn apk keuring. En het is citroen nederland die weigert om die garantie te verlengen, maar goed. Terug naar dit geval.
Ik begon dr over omdat iemand zei van: je hebt zelf niet die modificatie uitgevoerd. Mijn punt was dat alles vanuit dealers en citroen nederland niet zo duidelijk gecommuniceerd wordt als men hier doet voorkomen.
Ben verder helemaal niet kwaad op citroen of wat dan ook.
Nu eerst maar even afwachten wat de ts te zeggen heeft…
Xsara_Coupe
Vermoeiend elke keer…
Hoe komt het dan dat deze C5 de modificatie niet heeft gehad?
Eigenaar te lui geweest? post gemist? verhuizing niet doorgegeven?
Mijn xsara kachelmotor is na 4 jaar kapot gegaan…sjit zeg…kost geld!
Dat is pech! het zou niet eens in mij opkomen om te zeiken bij de dealer!
Alhoewel? johan?
Ik wil op ALLE nog rijdende BX’en gratis een nieuwe Oktopus van Citroen hebben.
Dat zijn er drie Bram
Zijn dit nou echt mods die offtopic gaan?
Jullie hebben wel gelijk, ergens houdt het op…
Xsara_Coupe
Nee dat doen we/ze express!
Vind het altijd wel frappant dat iemand in zijn eerste bericht al loopt te mekkeren over de dealers/citroën nederland…
De essentie van het verhaal sneeuwt helemaal onder:
Een fabrikant heeft productaansprakelijkheid, en moet ten alle tijde als er een gebrek wordt geconstateerd wat door een ontwerp of fabricagefout ontstaan is, alles in het werk stellen om de gebruikers te bereiken. In dit geval is er duidelijk een gebrek aan het product door een fabricagefout en had Citroen Nederland d.m.v. het kentekenregister, wat zij kunnen opvragen bij de Rai, alle eigenaren moeten opsporen. Laten zij dit na, dan blijven ze tot in lengte van dagen aansprakelijk voor schade en vervolgschade ( ook al is de auto 30 jaar oud!). Dit heeft absoluut niets te maken met garantie of coulance. Wat had in dit geval kunnen gebeuren: Carterpan begint opeens behoorlijk te lekken op de snelweg, vlak voor een tunnel is de olie op en voordat de bestuurder in de gaten heeft wat er aan de hand is slaat de motor vast, blokeren de voorwielen, bestuurder raakt de macht over het stuur kwijt en veroorzaakt een zwaar ongeluk waarbij de bestuurder en inzittenden zwaar invalide raken. Dan komt er een letselschadeadvocaat langs en Citroen Nederland/ Frankrijk kan een heleboel centjes gaan schokken!
Als bij deze C5 waarbij geconstateerd is dat de pan behoorlijk is ingesleten, de pan niet wordt vervangen omdat de dealer/importeur dit weigert, en er gebeurt wat dan is er ook nog eens sprake van grove nalatigheid en koren op de molen van de advocatuur.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)