XBXG schreef:mpostma schreef:Jaja, nu zijn ze ineens weer blij
Ik heb met Harm nog een paar scenario’s bedacht om de BX origineel aan zijn eind te brengen. Meja, uiteindelijk is het toch wel jammer als ie nu zo dicht bij een APK zit om em dan alsnog maar te slopen (voor een paar onderdelen waar toch bijna niemand op zich te wachten). Slopen kan altijd nog.
Hey Marten, goed bezig.
Gewoon aanbieden voor APK zou ik zeggen.
Mocht ie het toch niet halen, dan kunnen we alsnog gaan slopen.
Precies, dan zijn alle onderdelen welkom voor het Citroen BX club onderdelenmagazijn.
Test
Thijsvandebles schreef:Precies, dan zijn alle onderdelen welkom voor het Citroen BX club onderdelenmagazijn.
Ik zal zowieso eens wat schiften in mijn prive magazijn, want het is zo langzamerhand te gek wat ik allemaal in mijn schuur heb liggen.
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
mpostma schreef:Alcyone schreef:Houd er rekening mee dat de sloper niet vanuit de garagebox getild kan worden met de grijpkop van de vrachtwagen, die zal moeten kunnen rollen vanuit de box. Wat je kunt doen is reeds van te voren ALLES van de subframes losmaken zodat de je koets kan rollen uit de box en de subframes gewoon blijven liggen zodra de koets wordt opgetild. Koud kunstje.
Da’s wel lastig, bedenk ik mij. Want de garagebox zit in een krap hofje en vraag me af of een vrachtwagen daar wel in kan. Een platte aanhanger om em op te zetten werkt dan misschien nog wel. Maar hier moet ik wel iets op verzinnen. of wellicht een andere slooplocatie? Nadeel is dat ik daar ook weer naartoe zou moeten rijden. EN momenteel hangt nog steeds de uitlaat op half 7. Ik verplaats em dus eigenlijk liever niet meer.
Als je de carosserie helemaal kaal hebt, zonder subframe, zonder motr, zonder interieur, dan kun je die met 2/3 man wel tillen en dat hoeven niet eens heel potige kerels te zijn… Ik heb dat meerdere keren met een GSA gedaan….
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
DIEHARD schreef:
Als je de carosserie helemaal kaal hebt, zonder subframe, zonder motr, zonder interieur, dan kun je die met 2/3 man wel tillen en dat hoeven niet eens heel potige kerels te zijn… Ik heb dat meerdere keren met een GSA gedaan….
Haha, ik zal het onthouden voor als ik em alsnog ga slopen. Vooralsnog krijgt ie nog 1x het voordeel van de twijfel.
Trouwens, tijd niet gesproken!! Alles kits met de GS(A)‘s?
mpostma schreef:Thijsvandebles schreef:Precies, dan zijn alle onderdelen welkom voor het Citroen BX club onderdelenmagazijn.
Ik zal zowieso eens wat schiften in mijn prive magazijn, want het is zo langzamerhand te gek wat ik allemaal in mijn schuur heb liggen.
Turbo D12 met aanhanger richting Friesland??
Test
Vandaag heb ik em uit de schorsing gehaald. Klassiekerverzekering bleek niet mogelijk trouwens. Die gaan echt pas vanaf 25 jaar en niet vanaf 20 jaar als ik eens gehoord had. Dus maar op de polis van de inmiddels verkochte Toulouse gezet.
Nu snel een APK regelen en dan kan het barrel eens rijden.
andere verzekkering zoeken je heb er zat die 20 jaar aanhouden
citroenc2 schreef:
andere verzekkering zoeken je heb er zat die 20 jaar aanhouden
Te laat
Vanavond nog ff wat met het grijze prul gestoeid.
Bij het vervangen van de stuurschijf een domme fout gemaakt: ik had em omgekeerd gemonteerd, waardoor het stuur 180 was gedraaid. Dat is bij een type 2 niet zo\n probleem: bij een type 1 zit het stuur aan de stuurkolom vast, dus kun je hem niet makkelijk losnemen. Dus maar weer 2 bouten van de stuurschijf losgemaakt en de zaak omgedraaid.
Verder vertrouwde ik de achterremmen nog niet zo. Ik had de schijven wel vervnagen (Die waren ernstig aangeroest) maar nog niet de blokken. AAngezien de auto direct voor de aPK moet en ik geen zin heb in afkeur omdat de zaak nog niet is ingeremd, wilde ik de blokken wat opschuren.
Grappig was echter dat toen ik het pedaal wat indrukte om de rem links weer aan te laten grijpen, ik ineens een LHM Spuiter op de ontlcuhtingsnippel zag (die ik een maand of 2 geleden heb geprobeerd los te maken). Nu had ik nog wel een zooi remklauwen liggen, dus maar snel een andere helft erop gezet en tevens goede blokken (die waren ingeremd op een niet geroeste schijf).
Hierna heb ik het ding eens goed op zijn kloten gegeven op de weg naar huis om tevens de remmen wat in te laten remmen (ik had al wat balast in de kofferbak gegooid in de vorm van enige versnellingsbakken). Nu kan ie op voor de APK.
Toevoeging aan de monoloog:
Vanmorgen APK keuring. t Nadeel van een onafhankelijk klaar terwijl u wacht station is wel weer dat je moet wachten als er al mensen voor je zijn. Bijna een half uur Uiteindelijk merkte ik nondeju pas vanmorgen dat de ruitensproeier (ineens) niet werkt. Verder waren de stadslichten allebei kapot. No big deal, want die hebben ze nog wel bij het APK station. Helaas waren mijn inspanningen om de achterremmen gangbaar te maken nog niet voldoende. De blokken van de rechterschijf zijn nog niet voldoende ingesleten en dus had zich een nieuw voorzichtig laagje roest gevormd. Dat betekent dus afkeur. Meja, verder geen verrassingen. Als je een echte kniert ben zorg je dat aan de binnenkant van de schijven goede blokken zitten. Want alleen die kunnen ze zien en hij gaf ruiterlijk toe dat hij dus ook alleen die kon inspecteren. Haha. ik weet wat me te doen staat
Wat wel verrassend was: bij afmelding viel de 14 RE in een steekproef. Zul je uitgerekend zien met DIIT prul! Tijd om 1.5 uur te wachten had ik niet (ik moet ook werken voor mijn centjes) maar gelukkig had ik nog mijn skates in de auto staan (vanavond NightSkate Tilburg) dus maar snel die dingen ondergebonden en op skates naar het werk (ong. een halfuurtje). Jammer is wel dat ik nu niet bij de steekproef kan zijn.
Hihi, de APK meester was trouwens wel weer een vriendelijk type. Alhoewel hij niet onder stoelen of banken stak dat de BX niet zijn meest favoriete auto is keurde hij snel en goed. Hij vond het uiteindelijk nog een prima karretje voor zijn leeftijd: dat is dan wel weer leuk om te horen.
Nog een toevoeging aan de monoloog:
Vandaag de zaak APK klaar gemaakt.
De ruitensproeier bleek niet te werken doordat een stekkerverbinding van de massakabel boven de zekeringtray los lag. Een gele stekker
Stadslichtjes is niet echt de moeite waard om te noemen: gewoon nieuwe steken. Wel heb ik inmiddels de lichtschakelaar van Serge (Voge) gemonteerd. ER is echter nog iets geks. In de stand stadslicht doet het dimlicht het ook tenzij ik de keuze schakelaar voor dim/grootlicht op grootlicht zet. Meja, er is een stand te vinden waarbij alleen het stadslicht het doet, dus voor de APK wel ok. Het is wel uber prullaria, zo’n type 1 dash. Het zit elektrotechnisch rampzalig in elkaar en het verbaast met dan ook niet dat er zoveel problemen zijn met die schakelaars.
Last but not least de rechterachterrrem wat beter gangbaar gemaakt. De klacht was dat er roest op de schijf zat. Er was idd maar een dun glimmend spoortje te zien. De schijf was idd al “verroest”. Meja, alleen vliegroest. Ik heb nu wat blokken gemonteerd die egaal zijn afgeremd.
Daarnaast nog wat rommel in de kofferbak gegooid om de achterremmen wat meer bij te laten remmen. Dit in de vorm van een kist gereedschap, een BX versnellingsbak, een XM versnellingsbak en een dieselcilinderkop.
Hij duikt in elk geval niet meer met remmen en hij trilt ook niet meer bij het remmen wat ie eerder nog wel deed.
Het ding kan maandag in elk geval weer naar de APK.
mpostma schreef:ER is echter nog iets geks. In de stand stadslicht doet het dimlicht het ook tenzij ik de keuze schakelaar voor dim/grootlicht op grootlicht zet. Meja, er is een stand te vinden waarbij alleen het stadslicht het doet, dus voor de APK wel ok.
Dat is zo bij ALLE type 1’s.
Type 1 blijft je verbazen hè.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:mpostma schreef:ER is echter nog iets geks. In de stand stadslicht doet het dimlicht het ook tenzij ik de keuze schakelaar voor dim/grootlicht op grootlicht zet. Meja, er is een stand te vinden waarbij alleen het stadslicht het doet, dus voor de APK wel ok.
Dat is zo bij ALLE type 1’s.
Type 1 blijft je verbazen hè.
Hmm: lekker logisch. En ik maar schroeven en klooien met die schakelaar om dat op te lossen
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
mpostma schreef:XBXG schreef:mpostma schreef:ER is echter nog iets geks. In de stand stadslicht doet het dimlicht het ook tenzij ik de keuze schakelaar voor dim/grootlicht op grootlicht zet. Meja, er is een stand te vinden waarbij alleen het stadslicht het doet, dus voor de APK wel ok.
Dat is zo bij ALLE type 1’s.
Type 1 blijft je verbazen hè.Hmm: lekker logisch. En ik maar schroeven en klooien met die schakelaar om dat op te lossen
Volgens mij was dit ook zo bij de GS en de CX destijds. Ik verwonderde me er niet over toen we een Type 1 BX kregen thuis.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:Volgens mij was dit ook zo bij de GS en de CX destijds. Ik verwonderde me er niet over toen we een Type 1 BX kregen thuis.
Patrick
Ik moet eens nadenken hoe het bij de GS ook alweer zat. Tijdje geleden
Vanmorgen na wat rondrijden (meer remmen dan rijden) de achterremmen nog eens gecheckt en nu pakken de blokjes mooi de hele schijf mee, dus die operatie kan geslaagd genoemd worden. Morgen APK herkeuring en dan is de type 1 weer een jaartje gered.