3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
vervangen stuurschijf .. help!
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 27 april 2006 08:23 PM
  [ # 31 ]

door roest is de vorm vaak niet meer wat het hoort te zijn. met een goeie griptang of kleine moordenaar draai je ze er zo af.

Probeer het daar eerst mee, willen ze dan nog niet los..tja…dan word het werken met de brander, en anders is het echt goed verrot om het los te krijgen.  Confused

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 27 april 2006 09:10 PM
  [ # 32 ]

Ik heb het voor eerst allemaal maar weer vast gezet.

Misschien dat ik volgende week nog eens zin heb om het alsnog te proberen, voor nu heb ik er even genoeg van.

Als ik het weer ga proberen laat ik nog wel even van me horen.

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 28 april 2006 12:33 AM
  [ # 33 ]
mpostma schreef:
Douwe schreef:

Dat is het dus zeker niet ... een 10 draait er zomaar om heen en een 9 is weer te klein.

Ik geef het op, ik zet de anderen ook weer vast

Dan is er iets vreemds aan gehobbied en ziet er iets anders dan een moer en bout (klinknagel?).  Probeer anders eens met je fototoestel van onderaf te fotograferen. Zonder heldere foto kan ik er ook niks zinnigs van zeggen.

Als het iets is wat je niet los kan krijgen zul je het los kunnen zagen. Moet je wel vervangende bouten bij de nieuwe stuurshcijf hebben gekregen.

Mmm, vergis ik me nu sterk of zit dit met een paar tapeindjes vast? Niet zagen dan maar, zou ik zo zeggen.

Een echte griptang doet overigens wonderen in dit soort gevallen, don’t leave home without it!

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 28 april 2006 01:05 AM
  [ # 34 ]

Ff een paar foto’s van die van mij misschien wordt het dan wat duidelijker. Ik weet dat ze bij mij ook gruwelijk vast zaten maar volgens mij was het toch wel inbus hoor…Kan idd zijn dat iemand anders al een poging heeft gedaan en de boel aan gort gedraaid Crying or Very sad :

 

 

De nieuwe:

 

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 28 april 2006 01:11 AM
  [ # 35 ]

Douwe je hebt een PB, we vallen dat rubber schijfje even met zn tweeen aan volgende week…

Emiel

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 28 april 2006 01:11 AM
  [ # 36 ]

Ik denk (maar weet het ook weer niet zeker…) dat er enig verschil zit tussen stuurschijven van BX-en mét en zonder stuurbekrachtiging. Van auto’s zonder gaan ze vaak kapot, en daar het ik er ook zat van vervangen, maar van een BX mét stuurpomp heb ik er in 15 jaar nog nooit een vernieuwd… Ik kan zo uit de foto’s ook niet precies halen hoe het vast zou zitten, misscien weet Marten zo of er verschil in zit ?

Gr Martijn

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 28 april 2006 02:52 AM
  [ # 37 ]
Martijn de Ruijter schreef:

Ik denk (maar weet het ook weer niet zeker…) dat er enig verschil zit tussen stuurschijven van BX-en mét en zonder stuurbekrachtiging. Van auto’s zonder gaan ze vaak kapot, en daar het ik er ook zat van vervangen, maar van een BX mét stuurpomp heb ik er in 15 jaar nog nooit een vernieuwd… Ik kan zo uit de foto’s ook niet precies halen hoe het vast zou zitten, misscien weet Marten zo of er verschil in zit ?
Gr Martijn

Hehe, wat dacht je van de belasting die zo’n ding te verwerken krijgt? Het stuurt niet alleen lichter voor de gebruiker maar ook voor de stuurschijf natuurlijk!

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 28 april 2006 02:57 AM
  [ # 38 ]
karel schreef:

Hehe, wat dacht je van de belasting die zo’n ding te verwerken krijgt? Het stuurt niet alleen lichter voor de gebruiker maar ook voor de stuurschijf natuurlijk!

Ja, en ?

Gr Martijn

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 28 april 2006 03:00 AM
  [ # 39 ]
Martijn de Ruijter schreef:
karel schreef:

Hehe, wat dacht je van de belasting die zo’n ding te verwerken krijgt? Het stuurt niet alleen lichter voor de gebruiker maar ook voor de stuurschijf natuurlijk!

Ja, en ?

Gr Martijn

De stuurschijf hoeft dus niet anders te zijn (en dat is ie vlgs mij ook niet); hij wordt alleen veel minder zwaar belast en daardoor gaat ie minder snel stuk.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 23 juni 2006 05:07 PM
  [ # 40 ]

Merk je tijdens het rijden ook iets van de ingescheurde schijf?
Ik neem aan dat er een speling ontstaat die steeds groter wordt.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook