door roest is de vorm vaak niet meer wat het hoort te zijn. met een goeie griptang of kleine moordenaar draai je ze er zo af.
Probeer het daar eerst mee, willen ze dan nog niet los..tja…dan word het werken met de brander, en anders is het echt goed verrot om het los te krijgen.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Ik heb het voor eerst allemaal maar weer vast gezet.
Misschien dat ik volgende week nog eens zin heb om het alsnog te proberen, voor nu heb ik er even genoeg van.
Als ik het weer ga proberen laat ik nog wel even van me horen.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
mpostma schreef:Douwe schreef:Dat is het dus zeker niet ... een 10 draait er zomaar om heen en een 9 is weer te klein.
Ik geef het op, ik zet de anderen ook weer vast
Dan is er iets vreemds aan gehobbied en ziet er iets anders dan een moer en bout (klinknagel?). Probeer anders eens met je fototoestel van onderaf te fotograferen. Zonder heldere foto kan ik er ook niks zinnigs van zeggen.
Als het iets is wat je niet los kan krijgen zul je het los kunnen zagen. Moet je wel vervangende bouten bij de nieuwe stuurshcijf hebben gekregen.
Mmm, vergis ik me nu sterk of zit dit met een paar tapeindjes vast? Niet zagen dan maar, zou ik zo zeggen.
Een echte griptang doet overigens wonderen in dit soort gevallen, don’t leave home without it!
Ich bin ein Breaker
Douwe je hebt een PB, we vallen dat rubber schijfje even met zn tweeen aan volgende week…
Emiel
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Ik denk (maar weet het ook weer niet zeker…) dat er enig verschil zit tussen stuurschijven van BX-en mét en zonder stuurbekrachtiging. Van auto’s zonder gaan ze vaak kapot, en daar het ik er ook zat van vervangen, maar van een BX mét stuurpomp heb ik er in 15 jaar nog nooit een vernieuwd… Ik kan zo uit de foto’s ook niet precies halen hoe het vast zou zitten, misscien weet Marten zo of er verschil in zit ?
Gr Martijn
Martijn de Ruijter schreef:Ik denk (maar weet het ook weer niet zeker…) dat er enig verschil zit tussen stuurschijven van BX-en mét en zonder stuurbekrachtiging. Van auto’s zonder gaan ze vaak kapot, en daar het ik er ook zat van vervangen, maar van een BX mét stuurpomp heb ik er in 15 jaar nog nooit een vernieuwd… Ik kan zo uit de foto’s ook niet precies halen hoe het vast zou zitten, misscien weet Marten zo of er verschil in zit ?
Gr Martijn
Hehe, wat dacht je van de belasting die zo’n ding te verwerken krijgt? Het stuurt niet alleen lichter voor de gebruiker maar ook voor de stuurschijf natuurlijk!
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
karel schreef:Hehe, wat dacht je van de belasting die zo’n ding te verwerken krijgt? Het stuurt niet alleen lichter voor de gebruiker maar ook voor de stuurschijf natuurlijk!
Ja, en ?
Gr Martijn
Martijn de Ruijter schreef:karel schreef:Hehe, wat dacht je van de belasting die zo’n ding te verwerken krijgt? Het stuurt niet alleen lichter voor de gebruiker maar ook voor de stuurschijf natuurlijk!
Ja, en ?
Gr Martijn
De stuurschijf hoeft dus niet anders te zijn (en dat is ie vlgs mij ook niet); hij wordt alleen veel minder zwaar belast en daardoor gaat ie minder snel stuk.
Ich bin ein Breaker
Merk je tijdens het rijden ook iets van de ingescheurde schijf?
Ik neem aan dat er een speling ontstaat die steeds groter wordt.
Citroen Bx Deauville 1993