Wie weet goedkoop adres voor vervangen kachelkraan?
austria
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 460

Gepost: 27 april 2006 05:38 PM

Hoi allemaal,

Het moet er maar eens van komen. Mij kachelkraan zit muur vast en gaat niet meer op koud. Bij dealer kost vervangen 450 euro!!!!!

Kan kachelkraan van sloop halen!
Wie weet goedkoop adres waar ze hem kunnen monteren??

Alvast bedankt!

Bob

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 27 april 2006 05:57 PM
  [ # 1 ]

ik zou zeggen organiseer een meetinkje, zijn vast wel mensen die je willen helpen en 450 euro is een hoop geld Wink

zorg voor een goede bak koffie en wat lekkers (en wat te eten) dan willen mensen je vast wel helpen Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 27 april 2006 06:30 PM
  [ # 2 ]

Re: Wie weet goedkoop adres voor vervangen kachelkraan?

austria schreef:

Hoi allemaal,

Het moet er maar eens van komen. Mij kachelkraan zit muur vast en gaat niet meer op koud. Bij dealer kost vervangen 450 euro!!!!!

Alvast bedankt!

Bob

Ehhh…welke dealer vraagt zoveel geld ? Shocked

Toevallig was ik zo’n 2 jaar geleden bij Knopper in Utrecht met mijn toenmalige BX Chic, die ook een vastzittende kachelkraan had…..binnen een half uur hadden ze het dashbordkastje en zo eruit….en konden ze zo bij de kachelkraan komen.

Kijk anders eens op onderstaande link, daar staat e.e.a. beschreven met foto’s en al :  Cool

http://www.bxclub.nl/techniek/verwarming-BX/kachelradiateur/kachelradiateur.htm

Misschien heb je er wat aan.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 27 april 2006 06:41 PM
  [ # 3 ]

Re: Wie weet goedkoop adres voor vervangen kachelkraan?

Bram schreef:
austria schreef:

Hoi allemaal,

Alvast bedankt!

Bob

Ehhh…welke dealer vraagt zoveel geld ? Shocked

Toevallig was ik zo’n 2 jaar geleden bij Knopper in Utrecht met mijn toenmalige BX Chic, die ook een vastzittende kachelkraan had…..binnen een half uur hadden ze het dashbordkastje en zo eruit….en konden ze zo bij de kachelkraan komen.

Kijk anders eens op onderstaande link, daar staat e.e.a. beschreven met foto’s en al :  Cool

http://www.bxclub.nl/techniek/verwarming-BX/kachelradiateur/kachelradiateur.htm

Misschien heb je er wat aan.

Een kachelkraan is wat anders dan een kachelradiateur. Voor zover ik weet moet voor de kraan het dashboard eruit (tenzij hij gangbaar gemaakt kan worden). Om het kachelhuis te vervangen hoeft alleen het kastje eruit en moet de losse radiateur vervangen worden.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 27 april 2006 06:46 PM
  [ # 4 ]

Die kachelkraan zit daar toch ook ? Cool

En ik zei ...*misschien heb je er wat aan*. Rolling Eyes

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 27 april 2006 06:48 PM
  [ # 5 ]
Bram schreef:

Die kachelkraan zit daar toch ook ? Cool

Klopt. Maar voor zover ik weet is de kraan een vast onderdeel van het kachelhuis en de radiateur niet. Maar goed: heel zeker weet ik dat ook niet Sad Het verklaart wel het enorme prijsverschil.

Profiel  

austria
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 27 april 2006 08:29 PM
  [ # 6 ]

Heb wat dealer gebelt, prijzen lagen tussen 280 en 450 euro!

Ik kan de knop met blauw/rood (warm/koud) niet meer draaien, zit dus muurvast. Dan is het toch de KACHELKRAAN???

Elke hulp is welkom, wil er best voor rijden. Want nu wordt het wel erg heet in de auto Surprisedops:

Ben zelf ongelofelijke kluns, durf er zelf niet aan te beginnen.

Groet,

Bob

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 27 april 2006 08:43 PM
  [ # 7 ]
austria schreef:

Ik kan de knop met blauw/rood (warm/koud) niet meer draaien, zit dus muurvast. Dan is het toch de KACHELKRAAN???

Elke hulp is welkom, wil er best voor rijden. Want nu wordt het wel erg heet in de auto Surprisedops:

Groet,

Bob

De knop bedient de kachelkraan die naar mijn weten deel uitmaakt van het kachelhuis.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 28 april 2006 12:37 AM
  [ # 8 ]
mpostma schreef:
austria schreef:

Groet,
Bob

De knop bedient de kachelkraan die naar mijn weten deel uitmaakt van het kachelhuis.

De kachelkraan zit tegen het kachelhuis aan en is er in principe los vanaf te halen. Maar er wordt met de betreffende knop niet alleen een kraan maar ook diverse kleppen bediend. Het zou ook daar fout kunnen zijn gegaan.

Is de knop geleidelijk aan zwaarder gaan zitten of was het “ineens” zo? In het laatste geval zou ik denken aan een probleempje met de kachelkleppen. Speel voor de grap nog eens wat met de andere kachelknoppen en kijk of dat uitmaakt; ik heb ook zo’n fijne kachel in m’n woon-werk BX.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

austria
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 28 april 2006 01:32 AM
  [ # 9 ]

Hij ging geleidelijk zwaarder, en nu zit ie geheel vast.
Crying or Very sad

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 april 2006 01:49 AM
  [ # 10 ]

Tja als je een keer in de buurt van Leerdam bent… Kan wel even kijken.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 28 april 2006 03:19 AM
  [ # 11 ]

Standaard kwaal van de BX. Doordat er troep in de kachelschuif gaat zitten in het kachelhuis. Schoonmaken is wel te doen, maar dan moet je em helemaal uit elkaar halen. Makkelijker is het om de kachelkraan te wisselen met 1 van de sloop. Deze kachelkraan zit vast aan de kachelradiateur en de 2 slangen die de motorruimte in gaan. En zit dus verder niet geïntegreerd in de kachelunit ofzo. Ik kan em ook wel voor je vervangen, maar woon niet echt bij je in de buurt.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 28 april 2006 03:34 AM
  [ # 12 ]
WYD schreef:

Deze kachelkraan zit vast aan de kachelradiateur en de 2 slangen die de motorruimte in gaan. En zit dus verder niet geïntegreerd in de kachelunit ofzo.

Da’s erg nuttig om te weten.  Surprisedops:

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 28 april 2006 03:55 AM
  [ # 13 ]

Misschien dat dit ook wat meer helderheid geeft:

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 april 2006 03:58 AM
  [ # 14 ]

Heb nog twee kachels liggen met goede kranen… gezien mijn aanstaande verhuizing kan ik er best 1 missen.

Anyway je krijgt een PB terug met m’n nummer.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook