Motormanagement lampje
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 25 april 2006 11:32 PM

Weet iemand hoelang het motormanagement lampje brand na het starten van een 2.0-16v XM? Gaat dit gelijk uit of blijft hij enige tijd branden. Ik weet dat bij de Colt van mijn vriendin deze lang brand na het starten. Ook bij nieuwe Skoda’s en Toyota’s is dit het geval. Ik kan het me echter bij Citroens niet herinneren dat dit het geval is. Zo niet wat kan er dan mis zijn?

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 26 april 2006 01:00 AM
  [ # 1 ]

bij mij gaat het meteen uit…....volgens mij.
Ik zal er morgenochtend even op letten

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7316
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 26 april 2006 01:23 AM
  [ # 2 ]

slechts enkele seconden…......
na het starten. dus zodra de moter loopt Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 26 april 2006 01:30 PM
  [ # 3 ]

Bij mij blijft het lampje circa 3 seconden na starten branden, dan gaat ‘ie (sinds kort Wink ) weer uit.

Als dat niet zos is, maar later uit gaat, zou ik me geen zorgen maken hoor, als ie maar niet blijft branden….

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 26 april 2006 02:51 PM
  [ # 4 ]

gaat idd na paar seconden uit..

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 28 april 2006 01:43 PM
  [ # 5 ]

Ok ik heb me namelijk eens verbeeld dat hij na het starten direct uit ging. Maar goed je let er ook niet altijd op. Dan zal het wel goed zijn. Hij gaat in ieder geval wel uit.

Profiel  
 
cwg
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 01-11-2004

Gepost: 29 april 2006 01:48 PM
  [ # 6 ]
ZX-Cruiser schreef:

Hij hoort volgens mij direct uit te gaan. Zo niet, dan heeft ie waarschijnlijk een storing gevonden waardoor die anders werkt dan anders, andere inspuiting e.d.
Hoef je niet iets van te merken. Meestal is de storing iets mbt de lambda sonde.
Voor de handige klusser:
http://www.zx16v.net/html/zx16vuitlezen.htm

Onlangs heb ik m’n net gekochte XM laten uitlezen bij een lokale Citroen specialist na een storing. Hij plugde een veelpolige connector rechts onder het stuur.  Heeft de XM ook een eenvoudige diagnose stekker zoals de ZX? Waar zit ie dan?

Bij mijn XM zou de turbo elektroklep kapot zijn. Hij heeft hem vervangen met een tweedehands exemplaar en de storing treedt niet meer op. De turbo elektroklep kan ik echter niet terugvinden als onderdeel van het injectie systeem in Haynes en ook niet in deze codes. Wat is de functie van dit onderdeel eigenlijk?

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 29 april 2006 02:10 PM
  [ # 7 ]

is bij een XM iets ingewikkelder.

Lees dit topic maar eens door:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=169929&start=15

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 29 april 2006 03:07 PM
  [ # 8 ]
cwg schreef:
ZX-Cruiser schreef:

Hij hoort volgens mij direct uit te gaan. Zo niet, dan heeft ie waarschijnlijk een storing gevonden waardoor die anders werkt dan anders, andere inspuiting e.d.
Hoef je niet iets van te merken. Meestal is de storing iets mbt de lambda sonde.
Voor de handige klusser:
http://www.zx16v.net/html/zx16vuitlezen.htm

Onlangs heb ik m’n net gekochte XM laten uitlezen bij een lokale Citroen specialist na een storing. Hij plugde een veelpolige connector rechts onder het stuur.  Heeft de XM ook een eenvoudige diagnose stekker zoals de ZX? Waar zit ie dan?

Bij mijn XM zou de turbo elektroklep kapot zijn. Hij heeft hem vervangen met een tweedehands exemplaar en de storing treedt niet meer op. De turbo elektroklep kan ik echter niet terugvinden als onderdeel van het injectie systeem in Haynes en ook niet in deze codes. Wat is de functie van dit onderdeel eigenlijk?

Een turbo elektroklep, betreft het een TCT??? Nou, dat ding ben ik nog nooit tegengekomen.
Wat moet dat ding doen?? Is gewoon een uitlaatturbo bij een XM. Voor de rest zit er geen elektronica in…tenminste niet in de turbo, ben ik niet tegengekomen.

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
cwg
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 01-11-2004

Gepost: 29 april 2006 06:30 PM
  [ # 9 ]
xm_turbo schreef:
cwg schreef:

Bij mijn XM zou de turbo elektroklep kapot zijn. Hij heeft hem vervangen met een tweedehands exemplaar en de storing treedt niet meer op. De turbo elektroklep kan ik echter niet terugvinden als onderdeel van het injectie systeem in Haynes en ook niet in deze codes. Wat is de functie van dit onderdeel eigenlijk?

Een turbo elektroklep, betreft het een TCT??? Nou, dat ding ben ik nog nooit tegengekomen.
Wat moet dat ding doen?? Is gewoon een uitlaatturbo bij een XM. Voor de rest zit er geen elektronica in…tenminste niet in de turbo, ben ik niet tegengekomen.

Ik had zelf eerst even moeten zoeken natuurlijk, maar hier   staat er wat over:

“De krachtbron van de 605 SRti onderscheidt zich door een Garrett T25 turbocompressor, waarvan de regelklep voor de turbodruk wordt gestuurd door het gecombineerde injectie- en ontstekingssysteem Bosch Motronic MP 3.2. De elektronische eenheid stuurt de elektroklep van de drukregelklep, die is aangesloten op de inlaat vóór en na de compressor. “

Wel jammer dat ie niet in Haynes of in de lijst met foutcodes staat beschreven. Mijn garagist wees hem in het inlaatcircuit aan, ik geloof voor de gasklep.

Profiel  
 
cwg
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 01-11-2004

Gepost: 29 april 2006 06:33 PM
  [ # 10 ]
voge schreef:

is bij een XM iets ingewikkelder.

Lees dit topic maar eens door:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=169929&start=15

Confused Wel iets ingewikkelder. Ik word er niet echt wijs uit waar ik hem zou kunnen uitlezen en wil niet het risico lopen om een verkeerd draadje aan de massa te knopen.

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 29 april 2006 07:49 PM
  [ # 11 ]
cwg schreef:
xm_turbo schreef:
cwg schreef:

Bij mijn XM zou de turbo elektroklep kapot zijn. Hij heeft hem vervangen met een tweedehands exemplaar en de storing treedt niet meer op. De turbo elektroklep kan ik echter niet terugvinden als onderdeel van het injectie systeem in Haynes en ook niet in deze codes. Wat is de functie van dit onderdeel eigenlijk?

Een turbo elektroklep, betreft het een TCT??? Nou, dat ding ben ik nog nooit tegengekomen.
Wat moet dat ding doen?? Is gewoon een uitlaatturbo bij een XM. Voor de rest zit er geen elektronica in…tenminste niet in de turbo, ben ik niet tegengekomen.

Ik had zelf eerst even moeten zoeken natuurlijk, maar hier   staat er wat over:

“De krachtbron van de 605 SRti onderscheidt zich door een Garrett T25 turbocompressor, waarvan de regelklep voor de turbodruk wordt gestuurd door het gecombineerde injectie- en ontstekingssysteem Bosch Motronic MP 3.2. De elektronische eenheid stuurt de elektroklep van de drukregelklep, die is aangesloten op de inlaat vóór en na de compressor. “

Wel jammer dat ie niet in Haynes of in de lijst met foutcodes staat beschreven. Mijn garagist wees hem in het inlaatcircuit aan, ik geloof voor de gasklep.

Idd zeg! Bedankt! ‘k Heb Haynes hier namelijk ook liggen en er staat niets over in…of we kijken er finaal overheen Laughing
Wéér wat geleerd! Very Happy

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 30 april 2006 12:49 PM
  [ # 12 ]

Nu was ik gister een MP3 speler aan het inbouwen met draaiende motor en na een 5 minuten stationair lopen begon de motor enorm te bokken het toerental was rond de 1100. Naarmate het toerental daalt gaat het bokken over. Als ik rij heb ik soms het idee dat bij het gasgeven de auto even nadenkt en dan pas optrekt. Er zit dus enige vertraging in het gaspedaal indrukken en het feitelijke optrekken? Iemand enig idee. Ik denk dat het samenhangt met het lampje. Zou het temaken kunnen hebben met het ontbreken nog Surprisedops:  van de thermostaat op de water pomp. De motor krijgt veel koeling nu.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook