Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Kan iemand mij uitleggen hoe het zit met 123ignition? Welk type zouden we moeten hebben voor een 2CV6 uit 1986? uni? blauw? bruin? Ik weet het niet meer, snap er niets van.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Hoi.
Het is eigenlijk niet zo heel moeilijk; kijk ook eens op de website van 123ignition.
- De standaarduitvoering (123\2cv) voldoet al prima bij een normale “moderne” eend (dwz. een 6-je met 12 volt) als je niet gaat opvoeren, op rare brandstoffen rijden of ingewikkelde rallys rijden.
- De instelbare uitvoering (123\uni) is dus OOK geschikt voor alle andere eendmotortjes die ooit gemaakt zijn (ook hele oude op 6 volt); en bovendien heeft deze een speciale curve voor LPG en/of ethanol. Ook als je je motor wil tunen kun je beter deze nemen. Deze werkt met een bruine (visa)bobine.
- De extra-luxe uitvoering (123\evo) heeft alle eigenschappen van de uni PLUS een vacuummeter (aansluiten op een speciale plaat onder je carb) zodat hij nog beter kan bepalen wat ‘ie moet doen, zogezegd.
- Het is mogelijk dat je nog ergens een oudere standaarduitvoering aantreft MET vacuummeter; je kunt uit bovenstaande verhalen wel begrijpen wat dat doet, denk ik. Moet je dus wel die plaat voor onder de carb. erbij kopen.
Mocht je in de gelegenheid zijn om naar citromobile te gaan: daar staat 123 altijd met een stand. De uitvinder is zelf ook citrofiel, kan heel begrijpelijk uitleggen en heeft vaak aantrekkelijke beursaanbiedingen.
Zelf rij ik al jaren tevreden met een 123, en zou zeggen: zeker doen! ik wens je dan ook veel succes!
DJ.
Alles wat van je auto afvalt goed bekijken:
- Onnuttig? laten liggen.
- Nuttig? gewoon weer vastlassen!
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
123
Wij hebben de 123 ontsteking (basis) op onze dyane6 en ami8 break
gemonteerd, en zijn zeer tevreden.
Met de montage handleiding goed zelf te doen.
Mocht je eraan beginnen kijk dan meteen je dynamoriem even na
of deze vervangen dient te worden.
Je kan de ouwe set punten, condensator en vervroeging als reserve
meenemen mocht je toch problemen krijgen onderweg.
vr.gr roel
C’est le Nooord!!!
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Ik zit er ook aan te denken er uiteindelijk op over te stappen, maar buiten de verbeterde trekkracht, hoe zit dat met verbruik. Nu zit ik op 1 op 15, wat kan ik verwachten. Ik rij wel door, niet superstevig…
En dat is een combinatie van snelweg en stadsverkeer…
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
123
Ik rijd zelf met de ami 8 break plusminus 1:20, de ami is wel iets meer gestroomlijnd dan een 2cv6, maar mijn vriendin rijdt ook 1 op 20 met
haar dyane 6, dus ik denk dat 1 op 20 toch wel haalbaar is.
Succes, vr.gr roel
C’est le Nooord!!!
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Dank voor de antwoorden, nu snap ik het tenminste (een beetje) Als eendje optich klaar is moet dit er dus zeker opkomen
Waar wordt het allemaal verkocht? Is er nog verschil in prijs?
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Ik hueb een 123 ontsteking liggen. Nagelnieuw, nooit gebruikt, zit nog in de doos. Heb ik toen voor 120 euro gekocht. Echter, ik wil 123 ontsteking met vacuumvervroeging. De mijne mag je wel overkopen.
Van ontsteking heb ik niet veel verstand, maar ga naar de site http://www.123ignition.nl en dan naar het forum en stel daar je vraag. Het antwoord laat even op zich wachten, dat wel ...
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Volgens mij heb je een pb
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Jij ook
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Jij weer
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Tis geen tennis
Maar ik hou op met meldingen te maken van PB’s. Er verschijnt -als het goed is- wel een pop-up.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Binnenkort 123ignition in huis Nu alleen nog ff het eendje afmaken
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Zowel in mijn deudeuche als in de Ami zit een 123 ignition van de eenvoudigste soort. Voldoet uitstekend.
Zou zeggen iets meer koppel, wat soepeler geworden, maar aan de andere kant lijkt ‘t ook of er aan het toerenbereik geen eind meer komt…, het gevaar bestaat wellicht dat je te ver gaat doortrekken zo lekker wil i toeren maken.
Wat voor een eend ook een aanrader is…, een buis van het ventilatorhuis naar het luchtfilter, zoals ook de Dyane en de Ami dat hebben. Hiermee wordt de eende moter nog een stuk soepler. Je moet daarna vermoedelijk wel wat grotere sproeiers in de carbu monteren, om “stotteren” te voorkomen.
Zowel met de eend als met de Ami is 1 op 20 geen uitzondering, maar ik jaag de toerentallen niet hoog op en rij slechts bij hoge uitzondering op een snelweg.
2cv1988, Ami8 break1974, C1 Pack 2006
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
De 123 zou inprincipe tot 7000 toeren gaan, dit lijkt me voor je blokkie niet zo verstandig maar toch…
Deejee schreef:
- De instelbare uitvoering (123\uni). Ook als je je motor wil tunen kun je beter deze nemen. Deze werkt met een bruine (visa)bobine.
hier ga je helaas de mist in…
de uni werkt met de gewone standaard zwarte bobine.
beide eenden thuis hebben m er in zitten. en we (pa en ik) zijn er tevreden over…
dat tunen moet je met een korrel zout nemen…
alle instellingen staan op 8 graden voorontsteking.
mss dat het per motortype qua toerentel verschilt weet ik niet.
Mijne staat op de standaard setting, moet m nog zetten op de juiste… kan dan pas zeggen of er verschil inzit.
T.
Tom Duckpower schreef:
dat tunen moet je met een korrel zout nemen…
alle instellingen staan op 8 graden voorontsteking.
Zitten er geen verschillen in de toerental afhankelijke vervroeging? Datgene wat bij de conventionele onsteking wordt verzorgd door het centrifugaalmechanisme.