Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
deze morgend mijn snoek gaan ophalen in Damwoude,om 9 uur 30 waren we aangekomen!! en rond een uur of 11 vertrokken met de snoek!! de snoek haar motor zoemde als een bij!! jammer, na 200 km,ik reed aan 90 km/uur in vierde met de halfautomaat,plots een lichte krak en de motor draaide stationair??? en ik gas geven en er kwam geen beweging meer in de snoek!! ik had mij dan ook aan kant gezet en ff vanalles geprobeert!! geen avans, de versnellingsbak kon je nog verzetten,maar ik had geen aandrijving meer!!dus je plaatste hem nou in 1e of 2de of in achteruit,je kon gas geven zoveel je wou,maar de snoek bewoog geen mm!!! wat zou dit kunnen zijn?? het is voor gevallen om 14u30 en ben nu pas thuis geraakt!!je kan de versnellingen vlot verzetten er kraakt niets,maar hij rijd niet meer!! ik heb al zo verschillende personen opgebelt en gevraagd wat het kan zijn en de meeste antwoorden,de bediening van de versnellingsbak!! mijn DS specialist antwoorde dat de koppelingsplaat zou kunnen gebroken zijn, maar dan zou je toch lawaai moeten horen tijdens het verzetten van de versnellingen??? of gekraak??? ik hoop op een serieus antwoord hier van eventueel ervaren personen,of citrofielen die dit ook al hebben meegemaakt!! de snoek staat momenteel in Lier in België door de verzekering laten wegtakelen,maar met koninginnedag is het allemaal wat in de war gelopen!!ik heb 4 uur naast de autosnelweg gestaan!!dan is een Nederlands takelbedrijf mij komen halen en heeft mij en de snoek afgezet in vianen,bij autobedrijf kooiman!! daar werd er contact opgenomen met mijn verzekering en kooiman mocht mij niet naar België brengen!!er kwam mij een Belgische takeldienst oppikken!! weer 2 en een half uur moeten wachten!! deze heeft mij dan thuis afgezet en is met de snoek naar lier vertrokken,vanwaar hij dinsdag zal afgevoerd worden naar Reet (antwerpen) voor een diagnose te stellen!!mocht er hier iemand zo goed als zeker weten wat er schort,dan mag je hier steeds je mening kwijt!! want er zou volgens de DS specialist 2 dagen werk aan zijn om de koppelingsplaat en nog een paar onderdelen te vervangen!! en aangezien ik er nog niet zoveel over weet had ik graag wat meer advies!! het betrefd een halfautomaat 21 i.e. pallas uit 1971,modeljaar ‘72!! we hebben dit kunnen achterhalen hij is van net voorbij september 1971!! ik had gezegd,juni, maar dat zet de RDW er op als ze de exacte bouwdatum niet weten,maar ik heb van de ds takeldienst van België een boek kunnen inzien waar de modellen met uitvoering per serie chassisnummers instaan!! mijn chassisnummer zit in een serie van eind september model jaar 1972 en reeds met ingelegde klinken!!!
zo ik hoop op een beetje wijze raad zodat ik dinsdag of woensdag kan vergelijken met de diagnose van de DS specialist in Antwerpen!!!
triestige greeeeeetz van blooper1963,
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
vermoedelijk is de prise-as van je versnellingsbak doorgedraaid. De vertanding waarmee de as vastzit in de bak is doorgedraaid, en dus niet de vertanding waar de koppelingsplaats op zit. Deze as kan je makkelijk vervangen, want hij zit los in de bak geklikt. Alleen moet wel eerst de versnellings bak worden uitgebouwd. maar de bak zelf hoeft dus NIET uit elkaar!!! succes
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Is dit de DS die je net gekocht hebt? Dat is wel heel zuur zeg. Succes ermee. Ps, al die uitroeptekens maken je berichten niet zo makkelijk leesbaar…
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Mach2 schreef:Is dit de DS die je net gekocht hebt? Dat is wel heel zuur zeg. Succes ermee. Ps, al die uitroeptekens maken je berichten niet zo makkelijk leesbaar…
ja deze heb ik net gekocht!! jammer hij is nogtans goed onderhouden hoor! ik heb een heleboel facturen en de laatste dateert van maart 06,en daar hebben ze de koppleling afgesteld en heeft ie een grote beurt gehad! maar ‘t probleem ligt hem volgens mij dat de vorige eigenaar er weinig mee reed,en vooral korte afstanden!! en zij was net ontwaakt uit haar winterslaap!! dus ik hem op gehaald en dan onmiddelijk er een afstand van 358 km mee moeten overbruggen! ik kan wel ergens begrijpen dat deze dame dit niet gewoon was,en zij er daar door na 200 km de brui aan gaf
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Achter een zin mag best een punt idd..
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
blooper1963 schreef:
..maar ‘t probleem ligt hem volgens mij dat de vorige eigenaar er weinig mee reed,en vooral korte afstanden!! en zij was net ontwaakt uit haar winterslaap!! dus ik hem op gehaald en dan onmiddelijk er een afstand van 358 km mee moeten overbruggen!
Nee sorry;daar geloof ik geen ene malle moer van.
Zo werkt dat niet.
Waarschijnlijk was de prise-as al slecht,maar omdat er slechts kort mee gereden werd kon ze het wel aan.
Goed; prise-as vervangen is op zich appeltje-eitje,maar er moet redelijk veel gedemonteerd worden voor je dit klusje kunt doen.
Ik denk dat je garagist toch wel een dag zoet is met deze klus,en als het tegen zit wel meer.
Dat wordt dus minimaal €500 euro,exclusief de as zelf…
Gezien de stevige aankoopprijs zou ik kijken of je niet iets kunt overleggen met de vorige eigenaar, dit valt onder “verborgen gebreken” mits aantoonbaar is dat de as al slecht was bij aankoop….
Dat zal in België niet anders geregeld zijn dan hier in Ollanda,niet?
Succes!
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 10-04-2006
- ID/DS ID 20 D super
- 2CV AZU B
Waarom gelijk het ergste denken? Mischien is het wel iets heel simpels. Bijvoorbeeld een tekort aan LHM waardoor de versnellingen niet kunnen worden ingeschakeld en er daardoor geen aandrijving meer is.
Voor een DS Techniek cursus ga je naar http://www.ds-tt.nl
Even kijken of ik het snap.
Je bedient de schakelpook, maar er gebeurt niks.
Zou het heveltje naar de koppelingsclilinder kaduuk kunnen zijn? Dan wel de veer die eraan vast zit? Dat zou je moeten kunnen zien lijkt mij, maar ja kan nooit weten.
Ik hoop voor je dat het wat simpels is…....
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
id20driver schreef:Waarom gelijk het ergste denken? Mischien is het wel iets heel simpels. Bijvoorbeeld een tekort aan LHM waardoor de versnellingen niet kunnen worden ingeschakeld en er daardoor geen aandrijving meer is.
LHM staat op maximum,dus ik vermoed dat er hier niets mis is!!!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
superpetur schreef:Even kijken of ik het snap.
Je bedient de schakelpook, maar er gebeurt niks.
Zou het heveltje naar de koppelingsclilinder kaduuk kunnen zijn? Dan wel de veer die eraan vast zit? Dat zou je moeten kunnen zien lijkt mij, maar ja kan nooit weten.
Ik hoop voor je dat het wat simpels is…....MVG, Peter
de schakelpook werkt nog hetzelfde als voor de panne,enkel blijft hij hangen in de startpositie,is dat normaal?? dus als je de wagen start en de motor draait,dan moet je vliegensvlug het pookje naar de nulstand trekken,wat ik op zich niet erg vind als je het weet.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
superpetur schreef:Even kijken of ik het snap.
Je bedient de schakelpook, maar er gebeurt niks.
Zou het heveltje naar de koppelingsclilinder kaduuk kunnen zijn? Dan wel de veer die eraan vast zit? Dat zou je moeten kunnen zien lijkt mij, maar ja kan nooit weten.
Ik hoop voor je dat het wat simpels is…....MVG, Peter
ja ,daarvoor moet het reservewiel weg en de luchtinlaatbak gedemonteerd worden. en dan moet je nog met 2 zijn ook,één iemand die het pookje bedient,en iemand die kijkt of de plunjertjes bewegen.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Inderdaad met zn tweeen kijken. iemand bedient de pook ( in zn 1) en geeft gas. iemand anders kijkt of de koppeling iest doet.( begint te koppelen) . Doet ie dat dan heb je mogelijk idd een kapotte prise as.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
hoeraaaa!!!!
deze draad mag voor mij dicht jongens!! want…..
Wat een pech zeg!! Maar vertel, waarom zo vrolijk?? Rijdt ze weer??
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
voge schreef:Wat een pech zeg!! Maar vertel, waarom zo vrolijk?? Rijdt ze weer??
inderdaad,lees de draad maar even van: MIJN DAME DOET HET WEER!!
Mvg blooper1963;