Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Weet iemand hoelang het motormanagement lampje brand na het starten van een 2.0-16v XM? Gaat dit gelijk uit of blijft hij enige tijd branden. Ik weet dat bij de Colt van mijn vriendin deze lang brand na het starten. Ook bij nieuwe Skoda’s en Toyota’s is dit het geval. Ik kan het me echter bij Citroens niet herinneren dat dit het geval is. Zo niet wat kan er dan mis zijn?
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
bij mij gaat het meteen uit…....volgens mij.
Ik zal er morgenochtend even op letten
slechts enkele seconden…......
na het starten. dus zodra de moter loopt
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Bij mij blijft het lampje circa 3 seconden na starten branden, dan gaat ‘ie (sinds kort ) weer uit.
Als dat niet zos is, maar later uit gaat, zou ik me geen zorgen maken hoor, als ie maar niet blijft branden….
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
gaat idd na paar seconden uit..
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
ZX-Cruiser schreef:Hij hoort volgens mij direct uit te gaan. Zo niet, dan heeft ie waarschijnlijk een storing gevonden waardoor die anders werkt dan anders, andere inspuiting e.d.
Hoef je niet iets van te merken. Meestal is de storing iets mbt de lambda sonde.
Voor de handige klusser:
http://www.zx16v.net/html/zx16vuitlezen.htm
Onlangs heb ik m’n net gekochte XM laten uitlezen bij een lokale Citroen specialist na een storing. Hij plugde een veelpolige connector rechts onder het stuur. Heeft de XM ook een eenvoudige diagnose stekker zoals de ZX? Waar zit ie dan?
Bij mijn XM zou de turbo elektroklep kapot zijn. Hij heeft hem vervangen met een tweedehands exemplaar en de storing treedt niet meer op. De turbo elektroklep kan ik echter niet terugvinden als onderdeel van het injectie systeem in Haynes en ook niet in deze codes. Wat is de functie van dit onderdeel eigenlijk?
is bij een XM iets ingewikkelder.
Lees dit topic maar eens door:
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
cwg schreef:ZX-Cruiser schreef:Hij hoort volgens mij direct uit te gaan. Zo niet, dan heeft ie waarschijnlijk een storing gevonden waardoor die anders werkt dan anders, andere inspuiting e.d.
Hoef je niet iets van te merken. Meestal is de storing iets mbt de lambda sonde.
Voor de handige klusser:
http://www.zx16v.net/html/zx16vuitlezen.htmOnlangs heb ik m’n net gekochte XM laten uitlezen bij een lokale Citroen specialist na een storing. Hij plugde een veelpolige connector rechts onder het stuur. Heeft de XM ook een eenvoudige diagnose stekker zoals de ZX? Waar zit ie dan?
Bij mijn XM zou de turbo elektroklep kapot zijn. Hij heeft hem vervangen met een tweedehands exemplaar en de storing treedt niet meer op. De turbo elektroklep kan ik echter niet terugvinden als onderdeel van het injectie systeem in Haynes en ook niet in deze codes. Wat is de functie van dit onderdeel eigenlijk?
Een turbo elektroklep, betreft het een TCT??? Nou, dat ding ben ik nog nooit tegengekomen.
Wat moet dat ding doen?? Is gewoon een uitlaatturbo bij een XM. Voor de rest zit er geen elektronica in…tenminste niet in de turbo, ben ik niet tegengekomen.
See, buy, fly C5 V6
xm_turbo schreef:cwg schreef:
Bij mijn XM zou de turbo elektroklep kapot zijn. Hij heeft hem vervangen met een tweedehands exemplaar en de storing treedt niet meer op. De turbo elektroklep kan ik echter niet terugvinden als onderdeel van het injectie systeem in Haynes en ook niet in deze codes. Wat is de functie van dit onderdeel eigenlijk?
Een turbo elektroklep, betreft het een TCT??? Nou, dat ding ben ik nog nooit tegengekomen.
Wat moet dat ding doen?? Is gewoon een uitlaatturbo bij een XM. Voor de rest zit er geen elektronica in…tenminste niet in de turbo, ben ik niet tegengekomen.
Ik had zelf eerst even moeten zoeken natuurlijk, maar hier staat er wat over:
“De krachtbron van de 605 SRti onderscheidt zich door een Garrett T25 turbocompressor, waarvan de regelklep voor de turbodruk wordt gestuurd door het gecombineerde injectie- en ontstekingssysteem Bosch Motronic MP 3.2. De elektronische eenheid stuurt de elektroklep van de drukregelklep, die is aangesloten op de inlaat vóór en na de compressor. “
Wel jammer dat ie niet in Haynes of in de lijst met foutcodes staat beschreven. Mijn garagist wees hem in het inlaatcircuit aan, ik geloof voor de gasklep.
voge schreef:is bij een XM iets ingewikkelder.
Lees dit topic maar eens door:
Wel iets ingewikkelder. Ik word er niet echt wijs uit waar ik hem zou kunnen uitlezen en wil niet het risico lopen om een verkeerd draadje aan de massa te knopen.
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
cwg schreef:xm_turbo schreef:cwg schreef:
Bij mijn XM zou de turbo elektroklep kapot zijn. Hij heeft hem vervangen met een tweedehands exemplaar en de storing treedt niet meer op. De turbo elektroklep kan ik echter niet terugvinden als onderdeel van het injectie systeem in Haynes en ook niet in deze codes. Wat is de functie van dit onderdeel eigenlijk?
Een turbo elektroklep, betreft het een TCT??? Nou, dat ding ben ik nog nooit tegengekomen.
Wat moet dat ding doen?? Is gewoon een uitlaatturbo bij een XM. Voor de rest zit er geen elektronica in…tenminste niet in de turbo, ben ik niet tegengekomen.Ik had zelf eerst even moeten zoeken natuurlijk, maar hier staat er wat over:
“De krachtbron van de 605 SRti onderscheidt zich door een Garrett T25 turbocompressor, waarvan de regelklep voor de turbodruk wordt gestuurd door het gecombineerde injectie- en ontstekingssysteem Bosch Motronic MP 3.2. De elektronische eenheid stuurt de elektroklep van de drukregelklep, die is aangesloten op de inlaat vóór en na de compressor. “
Wel jammer dat ie niet in Haynes of in de lijst met foutcodes staat beschreven. Mijn garagist wees hem in het inlaatcircuit aan, ik geloof voor de gasklep.
Idd zeg! Bedankt! ‘k Heb Haynes hier namelijk ook liggen en er staat niets over in…of we kijken er finaal overheen
Wéér wat geleerd!
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Nu was ik gister een MP3 speler aan het inbouwen met draaiende motor en na een 5 minuten stationair lopen begon de motor enorm te bokken het toerental was rond de 1100. Naarmate het toerental daalt gaat het bokken over. Als ik rij heb ik soms het idee dat bij het gasgeven de auto even nadenkt en dan pas optrekt. Er zit dus enige vertraging in het gaspedaal indrukken en het feitelijke optrekken? Iemand enig idee. Ik denk dat het samenhangt met het lampje. Zou het temaken kunnen hebben met het ontbreken nog ops: van de thermostaat op de water pomp. De motor krijgt veel koeling nu.