Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Dit weekend helaas niet op de meeting geweest. Ik was met vrienden een gezellig weekendje weg. Ook erg gezellig. Maar helaas ook weer iets minder leuke dingen met de XM.
Het begon vrijdag al toen het me op viel dat een 1 of andere onverlaat het nodig heeft hevonden 3 gelijke krassen van voor naar achter over de auto te zetten . Maar goed dat ik dat niet heb zien gebeuren. Dan waren er handjes gebroken.
Maar goed ze rijdt er niet minder om zal ik maar zeggen en misschien kan ik het ook wel een beetje wegpoetsen.
Zaterdagmiddag, we waren op de terugreis vanuit beverwijk, dat het me opviel dat mijn koelvloeistoftemperatuurlampje (scrabble/ galgje) brande en ja hoor de meter stond bijna verticaal omhoog. G#%#&^$VER*(*($)(@*ME, Ik heb weer een Citroen hoor. Ik heb werkelijk met alle Citroens is die ik heb gehad wel eens met een te warme motor aan de kant gestaan. Wat is nou weer waarom moet ik zo nodig een Citroen was de eerste gedachte. Motorkap open niks te zien en ook de radiator was gewoon koud. Hmmm wat kan het zijn. Ook de ventilator draait gewoon. Dus het moet bijna wel zozijn dat er geen genoeg koelvloeistof in zit. Vrienden die mee waren zijn naar de dichtsbij zijnde tankstation geweest om het te halen. De auto was inmiddels afgekoelt en dus er maar iets bij gooien. Maar dat was het ook niet. Dan maar de stekker van de waterpomp zodat de ventilator continu draaide om de reis maar porberen te vervolgen. Helaas de motor werd weer snel te heet. Dan maar op een P gaan staan en de ANWB bellen. Wat bleek de thermostaat op de pomp ging niet meer open. De man van de ANWB knipte het ding kapot een plaatste deze weer terug. Goed probleem verholpen. De motor werd erg snel koud en we reden weer. De man van de ANWB reed nog een stuk achter me aan om te controleren of het goed bleef. OP een gegeven moment ben ik gestopt om een babbeltje met de man te maken of eventueel de koppakking eruit zou liggen. Want ja met een beetje geluk kom dat er ook nog bij en is het feest compleet natuurlijk. Maar volgens hem viel het wel wat mee.
Maar goed als je er dan weer mee rijdt vergeet je het wel snel weer. Maar ik moet heel eerlijk bekennen dat je overal op gaat letten. Is er wel trekkracht, zuipt hij niet teveel, lekt er niet iets, staan de achterwielen er nog wel recht onder en ga zo maar door. Maar goed we wachten maar weer af.
erg klote van die krassen
vergeet niet dat het al een auto met een beetje ervaring is en dat er dan altijd iets kapot kan gaan maar dit kom altijd ongelegen
Ga je je thermostaat nu ook vervangen voor een goed/nieuw exemplaar?
Emiel
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Balen, vooral van die krassen. En misschien wel het meest van het feit dat je even geen lol meer aan de wagen hebt.
En tja, technische problemen kan je altijd hebben, vooral als je de wagen net hebt. Er wordt immers vaak op onderhoud beknibbeld als de wagen binnenkort ingeruild wordt.
Ik hoop voor je dat de krassen weg te poetsen zijn, succes!
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Re: De eerste problemen
Peteryed schreef:Dit weekend helaas niet op de meeting geweest. Ik was met vrienden een gezellig weekendje weg. Ook erg gezellig.
Dat was het zeker!! :partytime
Peteryed schreef:...Vrienden die mee waren zijn naar de dichtsbij zijnde tankstation geweest om het te halen. ...
Tsja daar heb je vrienden voor…
Peteryed schreef:...Dan maar op een P gaan staan en de ANWB bellen….
Ik denk dat het record van te plaatse zijn door deze ANWB-dude wel verbroken is!!!!! Binnen 10 minuten ter plaatse! Zou ie nu medewerker van de maand worden : In ieder geval een pluim voor de wegenwacht! Die mannen (m/v) weten je toch behoorlijk snel op pad te helpen!
Uiteraard was het sturen in de XM ook zeer de moeite waard. Je voelt je meteen thuis in zo’, HP verveerde wagen! Heerlijk!
Succes met poetsen… als je klaar bent heb ik ook nog een “paar” krasjes die weggepoetst wensen te worden..
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
waar is de tijd van de luchtkoeling…
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ah, dat gekras gebeurt dus niet alleen in de randstad…
leuk he zo’n XM, dat had ik in het begin ook, springende uitgedroogde koelslangen, niet optimaal functionerende thermostaten, koppakkingen…
maar ja…
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V