Ai… zoals voorspeld…. ook ons TU 1.4-blokje (in onze Peugeot 306) heeft nu net een ton gelopen en jawel hoor, alsof het voorgeprogrammeerd is: de kop is op de beruchte plek gaan lekken. Dat wordt weer sleutelen! ...maar niet door de dealer, is mij iets te duur.
Ik snap nog steeds niet dat PSA nooit wat aan deze zwakke constructie heeft gedaan. Krijg het nare gevoel dat men dit express zo heeft gelaten/geconstrueerd om mensen hun €€€ uit hun zakken te kloppen
Gisteren een AX1.4i GT uit eind 1995 met lekkende kop verholpen, deze AX heeft een gietijzeren motorblok ipv losse bussen en alu blok. Men had deze wijziging kunnen aangrijpen om deze zwakke constructie te verhelpen.
mijn 1.4 bezine heeft er nu 130 000 en is 14 jaar oud, ik rij er nog maar 2 jaar mee, altijd mijn mama haar wagen geweest! de auto is nu wel degelijk aan vervanging toe, heb gekozen voor berlingo 1.6HDI Diesel! de zx is op en top versleten! maarja, de wagen rijd nog goed zu, maar enkel het verbruik is niet te doen!
greetings
Berlingo 1.6HDI