Simpele Ziel schreef:Eric Vertogen schreef:Simpele Ziel schreef:ops: ops: ops:
Grrr…. kan de server niet vinden….
Klopt, merkt ik ook al ondertussen…geen probleem…verandferen we de extenzie van .zip naar .wmv en zie daar… hier is de film al
Mijn dank is groot
En de vertaling, heeft 1.5 uur gekost en er zitten nog de nodige gramatica fouten in…maarja beter iets dan niets toch?
Dames en heren, Ziehier Citroëns nieuwe gezicht.
Na een tiental jaren heeft Citroën weer een echt gezicht, bovendien ook nog een nieuwe Citroën zijkant(oftewel profiel) en Citroën achterwerk.
Een mooie veelzeggende achterwerk, een mooi achteraanzicht met bijzondere achterlichten, een mooi gevormde klep waarachter zelfs nog plek is.
Er zijn bijzondere details, bijvoorbeeld deze lijn die over de gehele zijkant loopt...zo.zo.zo.zo.zo. en hier mooi naar beneden loopt.
Dan de vorm van de spiegel met donker sieraccent en daaronder het knipperlicht.
En hier de kattenogen met samurai uitstraling met vreemde een vreemde lijn erin en daarboven een lichtgevende lijn wat de geverfde Samurai wenkbrauwen wat op het moment niet goed zichtbaar is omdat het hier nu te licht is, het is vies weer en het regent.
De mooie neus is sportief omdat het hier omlaag getrokken is. Grote kans dat de kenteken
plaat eraf pleurt, ben benieuwd hoe ze dit in Hongarije gaan oplossen, met een sticker misschien of gewoon het wat hoger plaatsen van de plaat want hierachter zit niets wat hem beschermt dus het is raadzaam hierop te letten als je van de stoep af rijdt.
Eigenlijk is alles heel zacht want ze hebben hier al erg op de veiligheid van voetgangers gelet.
Voor kijken we onder het rijden wel rond...Hiervandaan kan ik met mijn lengte niet sturen dus kijken we alleen maar de ruimte, En achter mezelf kan ik prima zitten, de stoel is naar mijn postuur ingesteld maar Citroën is er op gericht om een in categorie ruim interier te maken, liever wat groter zelfs.
En we hebben nu in vanalles gezeten en hij lijkt iets kleiner dan een octavia maar dat kan ook aan het licht liggen, kan ook zijn dat ie iets kleiner is, maar je hebt hier ruimte zat, je past er goed in, hoof ook, benen ook, prima in orde.
Niet alleen dat er een veertje in de sleutel zit maar hij is nog klein ook zodat je hem makkelijk in je zakken kan laten verdwijnen en het lijkt dan niet meer alsof we stenen aan het jatten zijn.
En let nu op al die lichtjes overal.... wohahahaowh...een centraal display voor de boordcomputer, een display voor de snelheid, benzinemeter en voor alles en nog wat, nog een voor de toerenteller en deze is voor de climatecontrol(klima).
Van onder trekt de 1.6HDI niet echt vervolgens trekt ie goed en lang door en let even op, wanneer je de motor zou slopen omdat je te lang op het gashangt dan slaat alles even op rood wat wil zeggen:'hé mafkees doe even rustig", en dat is een schattige oplossing net als het stilstaande stuur waaromheen alleen de ring draait wat helemaal niet stoort, ik dacht eerst dat het me zou irriteren maar nee, ik houd er erg van.
Bediening van de radio, boordcomputerbediening, telefoonbediening en dat is de cruisecontrol(tempomat) en de snelheidsbeperker die de auto niet harder laat gaan dan een vooraf ingestelde snelheid.
Het stilstaande hart verdraait niet en daardoor hebben ze de mogelijkheid om zo'n airbag te maken die niet rond is maar een die bij je middel een soort van tong, uitsteeksel heeft en dus op een groter oppervlak kan steunen.
Gelukkig is er ook iets slechts, de versnellingsbak die op het moment in zijn 3 staat, nu zet ik hem in zijn 4 en nu zoeken we een 2 UUHHH!! gevonden, dit is hem.
Gave stoelen, mooi dak, voor de c4 zijn mooie stoffen uitgezocht, hier naast de middelste uitblaasopeningen kan je van de fabriek af een kleine parfumeur in laten bouwen die gearomatiseerde lucht door de auto heen blaast waardoor de auto gevuld wordt door prettige luchtjes.
HUH HUH!!! WAAWAHWAHWAHWAHWA
We hebben een beetje stuurmoeite bij dit soort bochten, kleine onderstuur, prettige auto als je niet op dit soort weggetjes rijdt maar over snelwegen deint en je lekker langzaam van de weg af deint richting berm of vangrail.
Maar op de c4 is een systeem leverbaar die kijkt of je boven de 80km/pu rijdend zonder richting aangeeft van je rijbaan af rijdt en zoja je met trillingen aan de linkerkant waarschuwt met een elektromotor,net zoals een telefoon dat doet en aan de zijde waar je zonder richting aan te geven van de weg af dreigt te gaan.
Het systeem is niet alleen handig maar ook uitschakelbaar.
En niet alleen de buitenkant of de binnenkant vind ik mooi maar ook dat ie goed rijdt en vol zit met die gekke snufjes waar we Citroën zo leuk om vonden.
C4 3 deurs
En nu, na een aantal jaar, nu Citroën toegestaan is weer denkend en creatief te zijn ontwierpen ze gelijk 2 C4's....
en zoals deze, zoals te zien is zonder achterportieren. De 3 deurs en wel in VTS uitvoering dus de sportiefste met 180PK.
Dit achterwerk vindt Bengy(presentator) niet mooi maar valt wel in de smaak bij Gabor(die andere presentator) Desondanks vindt ik hem toch wel gelukt, dit bestaat uit glas, dit ook, de kleine spoiler dan weer niet.
en hier dan het van de hongaarse keuring gejat design idee van de 2/3 wisser.
Ondanks de spoiler heb je goed zicht, sterker nog het uitzicht is heel sfeervol. Toch?!?
Op dit uitrustingsnivo zit Xenonverlichting dat ongeveer 50 jaar terug in de tijd springt in het Citroën verleden, eindelijk weer de bocht in schijnt zoals dat al op de DS kon.
Even snel nog een blik op de buitenkant.
Zo ziet ie eruit, hij ziet er goed uit, hij ziet er goed uit.
Ik kan nou niet echt zeggen dat die 180pk zo geweldig gaat, het is vreemd want ik herinnerde me de 206RC waar de motor en de bak goed op elkaar zijn afgestemd.
Dit is een veel zwaardere auto blijkbaar en dat verschil merk je maar het is een fijne en dynamische auto met die 180PK en niets meer...En nog steeds is die bak zo slecht zoals dat in de HDI ook slecht was is ie hier ook slecht, helaas moet Citroën hier nog een beetje mee oefenen,
desondanks is het onderstel prettig en de hele auto rijdt goed.
En dit ziet er heel goed uit, dit is een heel mooi dashboard, veel beter dan dat nep carbon bij de concurrenten en dat scherm is ook mooi.
Bij de HDI stoorde het niet zo maar bij deze merk je dat de auto ook erg neus zwaar is, het wagengewicht ligt voor 2/3 op de vooras.
En als we dan met de 180PK een bocht nemen zeker als het vochtig is dan zullen we verbaast staan dat de voorkant niet wil draaien.
Ik voel blijheid en voldoening en eindelijk rijdt ik in een echte Citroën en niet vanwege elektrische billentrillers, een hoeveelheid displays, parfumeur en bijzonder stuur maar omdat hij er weer echt uitziet als een Citroën, omdat hij er eindelijk weer anders uitziet dan de andere auto's, anders van buiten, anders van binnen en nog mooi ook.
We wachtte al zo lang, en niet eens van Citrofiel opzicht maar meer uit autogek opzicht hierop....
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
ik zal binnenkort eens beginnen aan de andere filmpjes… ops:
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Is geen haast bij,
voorlopig geniet ik van de klanken
nog steeds geen ondertitels, moeilijk om eraan te beginnen…
Ik heb wel weer een nieuw filmpje van de C3 XTR.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ik zie trouwens dat ik er 2 heb overgeslagen..
bij deze:
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Simpele Ziel schreef:nog steeds geen ondertitels, moeilijk om eraan te beginnen…
Ik heb wel weer een nieuw filmpje van de C3 XTR.
volgens mij zelfde lui als van het CX vs C5 verhaal
ik vind ze echt geweldig ook al versta ik er geen woord van
En ik maar denken dat ik ze geweldig vond omdat ik ze begreep….
Ik denk dat ik vandaag nog even begin aan het tikken van een vertaling van als je ook nog een beetje kan volgen wat ze zeggen..
(ondertiteling maken kan ik niet, wat je wel kan doen is mijn tekst selecteren(van de C4 totnutoe) in kladblok plakken, ,mediaplayer openen en dan kladblok op de blek van de afspeellijst slepen…dan kan je het toch nog volgen(een beetje dan)
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
dat zou al heel erg helpen ja
klinkt goed
Simpele Ziel schreef:Ik zie trouwens dat ik er 2 heb overgeslagen..
bij deze:
Mijn dank is wederom groot
Daar doe ik het voor
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
En weer een aanvulling:
Citroën SM
tekst zal ik deze week wel even schrijven aangezien ik nu toch tijd heb…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:En weer een aanvulling:
Citroën SM
tekst zal ik deze week wel even schrijven aangezien ik nu toch tijd heb…
En weer bedankt!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mooi filmpje weer
eindelijk zie ik eens ergens de specs van de SM
180 PK dus
erg mooi filmpje van DE SM, wat een prachtige voiture
die witte teller verlichting is -net als de rest van de auto- super!
moooi moooi mooooooi
(ja, sorry ik draaf een beetje door de hormonen hé )