hard>zweven door reset ECU
bibberlam
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219

Gepost: 01 mei 2006 07:02 PM

voor wat mijn bevindingen waard zijn…

...zoals sommigen hier al weten, ben ik heftig op zoek naar de oorza(a)k(en) van de problemen met het hard worden van de hydroactieve-ophanging. De ene keer rijdt m’n wagen smooth over de vlaamse wegen, de andere keer hobbelt en trilt ie er op los.
Ik heb al een aantal zaken uitgeprobeerd, maar telkens met weinig resultaat.
1. contacten van de massa opgeschoond met contacten reiniger
2. de ECU uitgelezen met als resultaat twee fouten
3. de ene fout hersteld (sensor op versnellingsbak vervangen), de andere fout is dan ook verdwenen (fout van de pedaalsensor)
4. nogmaals contacten reinigen…
5. ECU resetten!

die laatste stap lijkt voor mij wel een (tijdelijke) oplossing te bieden. ik heb die inval gehad toen ik gisteren weer al hobbelend naar het dorp reed. even stoppen met de wagen, motor af, kap open, beide stekkers van de comp eraf en 15 sec wachten… daarna was het terug zweven. of die indruk had ik toch. ik moet dit nog eens uitproberen als het probleem zich stelt om het zeker te weten.

is natuurlijk omslachtig. ik heb al gedacht de stroomkabel naar binnen door te trekken met schakelaar. dan zou ik de auto niet meer uit hoeven… of, eleganter: nieuwe ecu. maar ik heb er nog geen gevonden die past op m’n xm serie 1, met ECU H1 (1989).

iemand die zich kan vinden in dit verhaal? of vertel ik hier nonsens?

groeten
dries

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 01 mei 2006 09:55 PM
  [ # 1 ]

Continu resetten heeft geen zin, je kunt beter de bron aanpakken

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7316

- SM 2.7 carb
Gepost: 01 mei 2006 11:59 PM
  [ # 2 ]

ach, die ecu zijn nog wel te krijgen je moet er alleen een beetje moeite voor doen. zag die ecu vorige week nog in een sloop xm 2.0 zitten.
met een beetje mazzel ligt er ook wel 1 op de citromobile ergens in een doos weg te kwijnen…........ Laughing
ook onderdelenlijn.nl is een mogelijke oplossing Wink
deze kan ook…..   het is in delft

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

bibberlam
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219

Gepost: 02 mei 2006 01:44 AM
  [ # 3 ]

mja, die ecu op de link is een H2… die past volgens mij niet…

ik zoek verder Wink

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook