2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
stuurbekrachtiging - zwaar sturen
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 21 april 2006 10:37 PM
  [ # 16 ]
makman schreef:

Heb vandaag de ds weer voor een ritje uit de garage gehaald. Als ik de auto (na een rit) stationair laat lopen dan hoor ik precies elke 5 sec. zo’n schrapend kort tik geluid. Ik neem aan dat dat dan het aanslaan van de pomp is en de voorraadbol dus goed leeg zal zijn. Ik overweeg om toch maar direct een nieuwe bol er op te zetten.

gr.Peter

als alles normaal is?om de hoeveel tijd mag die drukpomp dan aanslaan??

Profiel  
 
mel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 17-07-2004

- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 22 april 2006 12:19 AM
  [ # 17 ]

Ha Peter,

In een goed systeem slaat de pomp niet vaker aan dan eens in de 30 seconden (eigenlijk rond de 35 sec). Dit is wat Chyparse mij vertelde toen ik daar was.

C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 april 2006 12:25 AM
  [ # 18 ]
mel schreef:

Ha Peter,

In een goed systeem slaat de pomp niet vaker aan dan eens in de 30 seconden (eigenlijk rond de 35 sec). Dit is wat Chyparse mij vertelde toen ik daar was.

ah ok !! doet de mijne zeker,heb ‘t nog ni exact gemeten maar het zal ni veel schelen van een 30 à 40 sec.

Profiel  
 
makman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006

- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Gepost: 02 mei 2006 09:56 PM
  [ # 19 ]

nieuwe bollen geplaatst

Wink  Heb toch de knoop maar doorgehakt en even doorgepakt: Duckservice in Roden heeft alle 5 de bollen vervangen. De voorraadbol verwijderen (die volgens hun ook nog een ‘verkeerde’ deelbare bol bleek te zijn) was wel een vrij lastige klus.

Resultaat: De vering is nog zachter en zeker zo belangrijk: het tikken van de pomp is over en het sturen met inparkeren gaat weer in verhouding heel licht. Bedankt voor de adviezen.

De DS is helemaal klaar voor de rit van ca. 200 km naar Utrecht aankomende zaterdag.


gr.Peter

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook