Zo. Het volgende probleem dient zich alweer aan. Sinds ik het systeem gespoeld heb -en daarna weer op peil gezet- gaan in scherpe bochten en bij stevig remmen de waarschuwingslampjes voor de hydrauliek kort branden (zijn vrijwel direct weer uit). LHM niveau is op peil, geen zichtbare lekkage. Rempedaal voelt niet stevig aan. Lucht in het systeem?
Heb bij het spoelen geen luchtbellen gezien. Wat kan dit zijn?
Nog een kleine aanvulling op het voorgaande: het valt me ook op dat de auto sneller dan voorheen zakt, vooral achter. Iemand enig idee of deze zaken met elkaar verband houden?
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Klinkt bekend, heb hetzelfde. Mijn CX zakt echter niet overdreven snel in. Is dit een probleem of is dit enkel het gevolg van snel remmen of (te) druistig een bocht door gaan en kan het geen kwaad…?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Re: Knipperende hydraulieklampjes
Ik vermoed dat je peil niet in orde is. Weet je zeker dat het peil goed is? Met de vering in de hoogste stand moet het onderste randje van het parapluutje tussen de 2 streepjes zitten. In de hoogste stand zit er nl de meeste LHM in de bollen en het minste in het vat. Misschien kijk je naar het verkeerde randje. Als je in de rijstand meet, zit er meer in het vat en lijkt het peil dus ok.
Dan zou ook nog kunnen dat het parapluutje in de goede stand vast zit en het dus LIJKT of het peil goed is.
Suc6!
Apprentice schreef:Zo. Het volgende probleem dient zich alweer aan. Sinds ik het systeem gespoeld heb -en daarna weer op peil gezet- gaan in scherpe bochten en bij stevig remmen de waarschuwingslampjes voor de hydrauliek kort branden (zijn vrijwel direct weer uit). LHM niveau is op peil, geen zichtbare lekkage. Rempedaal voelt niet stevig aan. Lucht in het systeem?
Heb bij het spoelen geen luchtbellen gezien. Wat kan dit zijn?
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Morgen toch maar eens kijken bij mijn BX dan…die wil achter ook nog weleens vlug zakken en in snelle bochten(lees, hoe lang en hard kan je op een lege rotonde blijven?) springen bij mij ook de stop en LHM lampjes aan..
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Parapluutje kwam bij het vullen van het LHM vat keurig soepel omhoog. Het was weer een wonderlijk probleem, want sinds ik vandaag de wagenhoogte iets heb aangepast -om een andere reden overigens- is het over. :
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Wagenhoogte iets naar beneden afgesteld? Dat betekent minder vloeistof in de bollen en meer in het vat—> Niveau is goed.
Zou kunnen…..
Apprentice schreef:Parapluutje kwam bij het vullen van het LHM vat keurig soepel omhoog. Het was weer een wonderlijk probleem, want sinds ik vandaag de wagenhoogte iets heb aangepast -om een andere reden overigens- is het over. :
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Klopt!