2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
DE DS van blooper1963(IS VERKOCHT!!)
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 03 mei 2006 02:01 AM
  [ # 16 ]
charlesdegaulle21 schreef:

hoe kan die in godsnaam niet naar links of rechts trekken wanneer één zijde een kwart aan remkracht mist!!

ja jong!! inmiddels moet ge nu toch al weten dat DS’en degelijke auto’s zijn! morgen hoop ik dat het opgelost is!! ik kon zelfs zo hard remmen voorheen dat de beide voorwielen blokeerden en nog keuren ze mijn dame af! nu kan ik nog eens weer terug gaan en opnieuw betalen!!

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 03 mei 2006 02:02 AM
  [ # 17 ]

Blooper,

Bij een hydraulique uitvoering zitten de ontluchtingsnippels voor de voorremmen op de centrifugaal regelaar voor de rechterklauw en op de koppellingsregelaar (carb) voor de linkerklauw.

Succes,

Alex Cool

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 03 mei 2006 02:06 AM
  [ # 18 ]
super.alexander schreef:

Blooper,

Bij een hydraulique uitvoering zitten de ontluchtingsnippels voor de voorremmen op de centrifugaal regelaar voor de rechterklauw en op de koppellingsregelaar (carb) voor de linkerklauw.

Succes,

Alex Cool

ok bedankt hoor, maar het is een zuiger die vast zit en niet los wil op de gewone manier.dus… morgen de remklauw verwijderen en de zuiger alsnog in beweging zien te krijgen

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 03 mei 2006 02:10 AM
  [ # 19 ]

http://www.lumimoto.com/N_xp_8.html

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 03 mei 2006 02:20 AM
  [ # 20 ]
paso schreef:

http://www.lumimoto.com/N_xp_8.html

da zijn allemaal leds en dan nog voor moto’s! is een moto wel 12 volt?ik kan natuurlijk ook altijd eens gaan zien bij autoparts+ in ternat of bij cooman in Liedekerke zelf ,maar daar vind ge ni veel hoor!!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 03 mei 2006 02:39 AM
  [ # 21 ]
blooper1963 schreef:
paso schreef:

http://www.lumimoto.com/N_xp_8.html

da zijn allemaal leds en dan nog voor moto’s! is een moto wel 12 volt?ik kan natuurlijk ook altijd eens gaan zien bij autoparts+ in ternat of bij cooman in Liedekerke zelf ,maar daar vind ge ni veel hoor!!

dat zijn inderdaad leds, maar heb die al gezien in een huis van 10mm ongeveer
moto is inderdaad 12 volt, al vanaf de jaren 80

maar bel die kerel gewoon even op en vraag hem of hij zoiets heeft, kost enkel en telefoontje Wink

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 03 mei 2006 10:37 AM
  [ # 22 ]

volgens de DS specialist waar ik nu ga in Aalter valt het regelmatig voor dat de rechtse zuigers blokeren ,omdat er daar ergens in de buurt de overloop van het expantie tankje van de koelvloeistof zit en als dit overloopt bij het rijden waaien er nogal eens wat druppels op de remklauw.met gevolgd,bij lange stilstand,zoals mijn DAME heeft meegemaakt,blokkeren de zuigers meestal rechts! links zijn er haast nooit problemen tenzij bij versleten remblokjes,en volgens die specialist gaan ze erg lang mee als je een beetje deftig ermee omspringt Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 04 mei 2006 09:00 PM
  [ # 23 ]

vandaag om 16u45 een belletje gekregen van de DS garage om te zeggen dat mijn dame haar voorremmen gerepareerd zijn en hij heeft het darmpje van de overloop van de koelvloeistof reservoir ook vervangen en herleid! zo kan dit niet meer op de desbetreffende remklkauw lekken,want deze was eigenlijk de grote dader waardoor de zuigers vast zaten! nu morgen haar nog gaan afhalen en weer binnen stallen tot ik mijn broodnodige documenten toekrijg,dan herkeuren en hopen dat ze met weer niks anders voor de dag komen! want dat zou ook niet de eerste keer zijn dat ze zo iets lappen!!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 mei 2006 11:35 PM
  [ # 24 ]

van den avond mijn dame opgehaald en tot de vaststelling gekomen dat de remmen na het deblokeren van de rechter remklauw nogsteeds niet gelijk remmen!! ik ben hier in de buurt waar ik woon bij een bevriend garagist geweest op de rembank en er zit rechts ten opzichte van links nog steeds 35 % verschil op!! wat mij ook opvalt is toen ik thuis kwam,is dat als ik op de rem trap, de motor dreigt en soms stilvalt?? wat zou hier van de oorzaak kunnen zijn?? en eventueel de oplossing voor het niet correct remmen van de rechter rem?? het zijn aan beide zijden zo goed als nieuwe blokjes!! graag enige uitleg betreffende het remverschil op de vooras en het stilvallen van de motor bij het intrappen van de rem.


Mvg blooper1963

Profiel  
 
Paint.It.Black
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 07-10-2005

- C6 (2005-2012) 2.2 HDI Exclusive
- C5 Tourer 1.6 HDI VTR
Gepost: 06 mei 2006 12:16 AM
  [ # 25 ]

Blooper, heb je nog geen foto’tjes :photo gemaakt van je dame?


Pib

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 06 mei 2006 09:38 PM
  [ # 26 ]
Paint.It.Black schreef:

Blooper, heb je nog geen foto’tjes :photo gemaakt van je dame?


Pib


neen,ik wacht tot ze in orde staat! ik ben er momenteel op aan het werken en ze is een beetje vuil. zodra zij in orde staat gaat ze op de foto Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 06 mei 2006 09:52 PM
  [ # 27 ]

zo! ik ben vandaag naar de citrobeurs geweest en heb daar links en rechts wat info gevraagd betreffende mijn remmen. de meeste antwoorden waren: nieuwe remblokken steken. aangezien er lekkage op de remklauw is geweest, zou er verschil in hardheid van de blokjes zijn,links ten opzichte van rechts. heeft hier iemand ervaring mee?het werd mij ook ten stelligste bevestigd door iemand van de ID/DS club een gerenomeerd DS technisch specialist ginds in de volksmond hoorde ik! nou ga ik als ‘t god belieft morgen terug want mijn dochter is nu ook al gebeten van de DS microbe en moest vandaag werken! dus nu heb ik de keus: ik was daarnet bij chyparse,en ze hebben daar namaakblokjes voor € 67 en originele van textar of iets dergelijks aan € 109. wat zijn hiermee de ervaringen?


Mvg blooper1963

p.s: ik heb nu al nieuwe RVS armpjes + nieuwe RVS wissertjes meegebracht en de 5 delige set boeken in het nederlands van bij chyparse en een herdrukte handleiding. zo zal ik al heel wat leesgenot hebben! Wink

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 06 mei 2006 11:38 PM
  [ # 28 ]

Met de namaak blokken heb ik geen ervaring , mijn oude baas vroeger wou ze nooit monteren , maar het allerbelangrijkste aan een auto zijn de remmen .
Als je een noodstop moet doen kan dit het veschil uitmaken .

Als je daar op wil bespaard ben je niet goed bezig .

De originele textar remblokken zijn zeer goed en zullen in uw DS zeer lang meegaan dus ....

Ik weet wat ik zou kiezen . D

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 07 mei 2006 12:10 AM
  [ # 29 ]
wbogaerts schreef:

Met de namaak blokken heb ik geen ervaring , mijn oude baas vroeger wou ze nooit monteren , maar het allerbelangrijkste aan een auto zijn de remmen .
Als je een noodstop moet doen kan dit het veschil uitmaken .

Als je daar op wil bespaard ben je niet goed bezig .

De originele textar remblokken zijn zeer goed en zullen in uw DS zeer lang meegaan dus ....

Ik weet wat ik zou kiezen . Very Happy

Walter

dan zullen het textar’s worden! = € 109 voor 4 stuks geloof ik bij chyparse. hoop ik toch? waar haal jij je wisselstukken?

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 07 mei 2006 12:25 AM
  [ # 30 ]

Heeft de clubchop van de Nederlandse DS club geen TEXTAR blokken ???

Ik weet het niet , want ben al een hele tijd geen lid meer . ( geen DS )

Gewone dingen haal ik bij de plaatselijke autochop , ben daar al jaren klant en zij kunnen heel veel voor mij bestellen , ook TEXTAR remblokken .

Voor de SM is het niet altijd makkelijk aan onderdelen raken , hier wat , daar wat , sommige dingen kunnen van een DS dienen .
Anders via de Nederlandse SM club in het magazijn van de Franse club .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook