Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Lees eerst het IDDS deel goed door. Er is al een heleboel geschreven!
Verder: wordt lid van de club en doe een basis cursus!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Heb net mijn lidmaatschapsgeld overgemaakt! Ik zit al een beetje op het forum te zoeken met wat vragen. Er zitten nl. wat knopjes op het dashboard waarvan ik geen idee heb wat ze doen… bv. eentje met een soort bliksemflits erop. Dit symbool komt terug in de waarschuwingslampen in de linkerklok op het dashboard. En een knop met twee pijltjes, naar links en naar rechts.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
fluidphreak schreef:Heb net mijn lidmaatschapsgeld overgemaakt! Ik zit al een beetje op het forum te zoeken met wat vragen. Er zitten nl. wat knopjes op het dashboard waarvan ik geen idee heb wat ze doen… bv. eentje met een soort bliksemflits erop. Dit symbool komt terug in de waarschuwingslampen in de linkerklok op het dashboard. En een knop met twee pijltjes, naar links en naar rechts.
Die eerste is de achterruit verwarming. is meestal stuk
Die tweede het parkeer licht. Was verplicht in FR…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ah ok! Die knop voor het parkeerlicht doet niet echt iets (hij blijft niet zitten) of is het de bedoeling dat dat met een relais gaat of zo?
De bediening van de ventilatie/verwarming is ook vrij raadselachtig… Volgens mij werkt het ook niet helemaal maar ik zou eerst wel willen weten hoe het hoort te werken. De schuif onderaan in het midden selecteert duidelijk tussen warme en koude lucht, maar wat horen de schuiven links en rechts te doen?
Bedankt! Frederik
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
linker is voor boven of onder. rechter is wel of geen lucht door de kachel radiator. onderste gebruik je om de water toevoer door de kachel radiator te regelen, ergo de temperatuur. ( maar dat merk je niet als de schuif rechts dicht staat!)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Bedankt, ik ga het uitproberen. Ik snap nu ook hoe de parkeerlichtschakelaar werkt!
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
OK, gelijk nog maar een vraagje ertegenaan… (Ik heb ook rondgezocht op het forum maar kon het antwoord niet goed vinden.)
Gisteravond ritje naar het strand gemaakt. Bij het uitstappen viel me op dat de voorkant van de auto meteen een paar centimeter naar beneden zakte met een sissend geluidje. Daarna bleef ze wel hangen. Ik heb niet het gevoel dat de DS uren op niveau blijft, maar ze zakt ook niet binnen een kwartier omlaag. Heb het niet getimed alleen.
Verder hoor ik regelmatig de pomp aanslaan, zo om de 20-30 seconden bij wachten voor het stoplicht, en soms vaker tijdens heftig sturen en net wegrijden. Klopt dat, of moet ik de voorraadbol / hydraulische druk laten nakijken? Bij het starten stijgt de auto overigens na zo’n 30 seconden.
Ik ben erg blij met dit forum trouwens, heb al heel veel informatie gevonden in oude topics!
Groet Frederik
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je uitstapt gaat de auto een beetje omhoog. De hoogte regelaar zorgt ervoor dat ie netjes zakt naar rijhoogte.
20-a 30 seconden in rijstand is prima. Test em eens in de hoogste stand.
Het testen/nakijken van de bollen is zowiezo aan te raden als je geen idee hebt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gelukkig Nu uiteraard nog iets. Een van de achterportieren gaat niet meer op slot. Een paar dagen geleden lukte het nog net, maar nu niet meer. Je kunt hem dan dus van buiten nog opendoen. Ik wil dit graag snel oplossen omdat het niet de bedoeling is dat iedereen er zomaar in kan gaan zitten…
Het lijkt me dat ik hiervoor de bekleding van het portier moet weghalen en eens moet inspecteren hoe het slotsysteem werkt. Wellicht is het iets eenvoudigs. Hoe doe ik dat? Ik zag op de site van de DS club een handleiding, maar ik heb mijn inlogcode nog niet.
Dank! Frederik
Hoi Frederik,
Welkom hier op het forum. Het gezeur met de achterdeur ken ik. Zo’n wispelturig typje heb ik ook. De ene wel gelijk in het slot, de andere keer niet. Bij mijn dame wil het wel eens helpen om de portiergreep aan de binnenkant een stukje naar voren te schuiven, terijwl het klipje naar voren drukt om de deur in het slot te laten vallen. Kwestei van een paar keer proberen. Het hoort natuurlijk niet zo, maar ja, er is al zoveel wat niet hoort aan mijn dame, en dit is niet echt een halszaak voor een dame die achter slot en grendel staat.
Suc6!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
bogaard77 schreef:Als je uitstapt gaat de auto een beetje omhoog. De hoogte regelaar zorgt ervoor dat ie netjes zakt naar rijhoogte.
Snif… Mooi he?
Als ik uitgestapt ben, blijf ik vaak even staan kijken om dat te zien.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Hoi Peter,
Bedankt voor je welkom! De achterdeur valt wel in het slot, maar kan niet ‘op slot’, dus je kunt hem van buitenaf weer openmaken. Aangezien ze gewoon buiten voor mijn huis staat is dat niet zo fijn. Vanochtend zag ik trouwens dat beide portieren (voor en achter) gewoon helemaal openstonden. Zelf opengevallen of zou iemand ontdekt hebben dat de deur niet op slot zit en de voordeur ook open hebben gemaakt? Van binnen was alles hetzelfde. Het lijkt me dat het voor een beetje junk niet zo moeilijk zou zijn om de auto zonder sleutel te starten… Hmmm.
Groet Frederik
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
langevelsloo schreef:bogaard77 schreef:Als je uitstapt gaat de auto een beetje omhoog. De hoogte regelaar zorgt ervoor dat ie netjes zakt naar rijhoogte.
Snif… Mooi he?
Als ik uitgestapt ben, blijf ik vaak even staan kijken om dat te zien.
Ik ook! zooo mooi!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De deurgreep binnen moet een beetje naar achteren gesteld. dan werkt het meestal weer. de moer 24 in tegengestelde richting draaien dan je zo denken en de greep verschuiven.
Anders binnenbekleding eraf en met kruipolie aan de gang.
Deuren gaan niet vanzelf open. Je woont in amsterdam dus….. En nee, een junk krijgt em niet zosnel gestart, gelukkig. Wel altijd op het stuurslot zetten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
En anders, ff simpel gezegd, elke keer als je de auto voor de deur zet de rotor uit de verdelerkap halen en meenemen naar binnen. Knappe junk die dan je DS snaait
Succes met je portieren, want da’s niet leuk.
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Of even de ontlastschroef van de HDR een slagje losdraaien.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03