Zoals jullie weten wil ik me verdiepen in de autotechniek (zie dit topic). Maar nu dacht ik: “Ik kan ook een complete eend kopen en die restaureren ipv alleen een motor”. De volgende auto wordt toch een 2cv (en wel een besteleend) dus kan ik direct een restaureren.
Het lijkt me gaaf om er een helemaal te restaureren. Alleen ik heb daar nog helemaal geen ervaring mee. Ik heb wel wat autoklus ervaring. Zo heb ik het hele remsysteem vervangen van mn oude AX, help ik mn pa met zn CX die gedemonteerd wordt en heb ik de remmerij van een Golf wel eens vervangen. Maar als je een 2cv wilt restaureren komt er nog veel meer bij kijken. Wat adviseren jullie mij?
Het lijkt me ook leuk om iemand erbij te hebben die er verstand van heeft en dan de 2cv restaureren. Dan leer je veel meer.
Ik heb bijvoorbeeld een leuke Acadiane gezien waar veel laswerk aanzit (chassis, dorpels, bodemplaten) voor een leuk bedragje. Maar lassen heb ik nog nooit gedaan ..
Dus: wat raden jullie mij aan: restaureren of niet?
Ik ben benieuwd naar jullie tips / opmerkingen / suggesties / vragen
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
hoe handig ben je?
misschien het moment om te leren lassen?
er staan er soms ook te koop waar het laswerk reeds aan gebeurt is maar die nog compleet in elkaar moeten gestoken worden, misschien zo eentje kopen?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
@erwt, ken je Hans?
hij sleutelt in de oude loods van GTC (taxicentrale) aan de Oosterhamrikkade. hij is eendenklusser en kan je wellicht (de)motiveren!
succes, Hugo
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto