Wat is deze losse bedrading bij het voorwiel ?
citrus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 132

Gepost: 03 mei 2006 07:15 PM

Het is mooi weer dus lekker aan het werk om de retourslang linksvoor van mijn tzi te vervangen.

Als je iets gaat repareren loop je natuurlijk kans om ook andere dingen tegen te komen.

Er loopt vanuit de dashboardbedrading ( het loopt in ieder geval die kant op ) door de wielkast een dubbel electradraad naar de voorkant van de remschijf.
Ik ga er even vanuit dat ik het net zelf het laatste zetje gegeven heb naar de breuk. Want de kabel loopt eerst een stukje langs de remkabel en daar is ze ook afgebroken. Ik had eerder nog geen signalen dat er iets mis was. 

Geen idee wat de kabel doet. En of het kwaad kan dat ze nu gebroken is.

Wie weet wat de functie van deze draad is?

Ik had gezocht naar een foto zoals   op de site van Roel Tiemersma. Als het goed is loopt de kabel hier ook voorlangs naar rechts onder. Maar zeker weten doe ik het niet.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 03 mei 2006 07:20 PM
  [ # 1 ]

Re: Wat is deze losse bedrading bij het voorwiel ?

citrus schreef:

Wie weet wat de functie van deze draad is?

Ik had gezocht naar een foto zoals   op de site van Roel Tiemersma. Als het goed is loopt de kabel hier ook voorlangs naar rechts onder. Maar zeker weten doe ik het niet.

Remblokslijtage indicatie. Zorg ervoor dat er een oranje lampje op je dash gaat branden als je met nagenoeg versleten blokken remt. Deze geeft nogal eens ongewild storingen (vals alarm) en is nogal eens bij hermontage van blokken of bij vals alarm afgeknipt om het vals alarm te voorkomen.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 03 mei 2006 07:24 PM
  [ # 2 ]

Dat is het remblok-slijtage-indicator-draadje (scrabble Wink )
Hangt bij mij ook los, een tijdje terug maakt het kortsluiting met het chassis, dan gaat er een lampje op het dashbord branden. Normaal zit het aan je remblok, als deze zover doorgesleten zijn dat ze contact maken met de remschijf, gaat het lampje ook branden.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 03 mei 2006 07:27 PM
  [ # 3 ]

Zal ik het voor de derde keer vertellen?

Laughing

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 03 mei 2006 07:31 PM
  [ # 4 ]
René van Maren schreef:

Laughing

Nou????

Profiel  

citrus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 132

Gepost: 03 mei 2006 07:42 PM
  [ # 5 ]

Ik sta weer te kijken van de moderne techniek in mijn bx.

Bedankt voor de snelle antwoorden. Dan ben ik er gerust op dat ik lekker weer kan toeren. En komt het vervangen later wel.

Niet helemaal topic van deze thread maar nu we toch bezig zijn…

Het klemmetje van de retourslang om de veerpoot zit niet helemaal vast bij het juiste oogje. De nijptang heeft de boel een beetje verbogen op de oude klem.

Maar het zit wel vast in het tweede kleinere gaatje en daar krijg ik het ook niet meer zomaar van los. Tenzij ik de klem helemaal krom eraf zou trekken denk ik. Is het nu zonde om deze klem er af te halen om de nieuwe klem erop te zetten ( alsof deze wel ineens goed sluit ) of is het beter/veiliger dat maar wel te doen?

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 03 mei 2006 07:43 PM
  [ # 6 ]
mpostma schreef:
René van Maren schreef:

Laughing

Nou????

Remblokslijtage indicatie. Zorg ervoor dat er een oranje lampje op je dash gaat branden als je met nagenoeg versleten blokken remt. Deze geeft nogal eens ongewild storingen (vals alarm) en is nogal eens bij hermontage van blokken of bij vals alarm afgeknipt om het vals alarm te voorkomen.

Wink

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 03 mei 2006 07:46 PM
  [ # 7 ]
metro2005 schreef:
mpostma schreef:
René van Maren schreef:

Laughing

Nou????

Wink

Jeetje zeg!  Shocked  Nooit geweten Wink

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 03 mei 2006 07:50 PM
  [ # 8 ]

Volgens mij remblokslijtageindicator Wink Razz

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 03 mei 2006 07:52 PM
  [ # 9 ]

allemaal fout! het is de remblokslijtageindicator

Denk ik

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 03 mei 2006 07:55 PM
  [ # 10 ]
Harm schreef:

allemaal fout! het is de remblokslijtageindicator

Denk ik

Ja ja, interessant ja.

@Citrus:

zit die klem ook goed vast of voelt het nogal gammel aan? Anders kun je misschien beter een nieuwe monteren.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 03 mei 2006 08:07 PM
  [ # 11 ]

No way, voor de veerpoten een ander draadje!

En volgens mij is het wat met remblokkenslijtage!

Wink

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook